2010-08-01, 16:34
Medlem
Bajskaffes avatar
Har ett litet problem, det är så att jag har glömt mitt lösenord, och skulle (kanske till mångas glädje) försvinna om jag loggade ut eller bytte dator.

Den e-postadress jag reggade är sedan länge avstängd (för lång inaktivitet), för att ändra den under fb-kontrollpanel så måste jag ju skriva in mitt lösenord. Moment 22 således..
Citera
2010-08-06, 10:57
Medlem
Ett Hunds avatar
Ser att du är inloggad nu, antar att du har löst problemet?

F ö är Feedback ett forum för frågeställningar kring specifika varningar och bannlysningar. Ta sånt här i Flashback istället.

Feedback -> Flashback

/Moderator
Citera
2010-08-06, 11:18
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskaffe
Har ett litet problem, det är så att jag har glömt mitt lösenord, och skulle (kanske till mångas glädje) försvinna om jag loggade ut eller bytte dator.

Den e-postadress jag reggade är sedan länge avstängd (för lång inaktivitet), för att ändra den under fb-kontrollpanel så måste jag ju skriva in mitt lösenord. Moment 22 således..
Du har då autoinloggning?

Frågan är då vad du har för webbläsare?
I FF sparas lösenorden så att man enkelt kan visa dem.
Verktyg->Inställningar->Fliken säkerhet
Citera
2010-08-17, 18:02
Medlem
Bajskaffes avatar
Ja jag har automatisk inloggning, ff. Det sjuka är att flashback inte finns med i listan över sparade lösenord.
Senast redigerad av Bajskaffe 2010-08-17 kl. 18:07.
Citera
2010-08-17, 19:22
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ja jag har automatisk inloggning, ff. Det sjuka är att flashback inte finns med i listan över sparade lösenord.
Inget sjukt med det. Du har inte sparat lösenordet vid inloggning. Istället använt "Kom ihåg mig" när du loggat in. Ditt lösenord finns därför sparat i en kaka i webbläsaren, som identifierar dig och loggar in dig automatiskt varje gång du tar dig in på Flashback.org från den webbläsaren.

Kakan är iaf krypterad och kommer förr eller senare gå ut, dvs bli ogiltig.
Citera
2010-08-17, 20:22
Medlem
Bajskaffes avatar
Med andra ord är det kört?
Citera
2010-08-17, 23:19
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Med andra ord är det kört?

Du kommer in på ditt konto nu? Gå in på kontrollpanelen -> redigera e-post/lösenord och ändra till en ny e-post adress. När jag såg din fråga märkte jag att jag själv hade en e-post som inte längre existerade och provade att ändra till en ny. Funkade utan problem. Du får en bekräftelse till den nya adressen.

Lycka till!

Edit: Insåg att man behövde lösen för att ändra mailen.
Senast redigerad av skunkensune 2010-08-17 kl. 23:47.
Citera
2010-08-18, 08:31
Medlem
Bajskaffes avatar
Japp, måste ha lösen för att ändra. Hur länge är kakorna aktiva då?
Citera
2010-08-18, 15:47
Medlem
Jag har typ samma problem.

Jag bytte lösenord på min användare "perryboy" och glömde bort det nya men det går inte att återställa lösenordet med mailadressen, det står nått om att den inte känns igen fast jag har rotat fram aktiveringsmailet så jag har rätt adress, finns det nått sätt att få tillbaka min användare??
Citera
2010-08-18, 16:20
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Japp, måste ha lösen för att ändra. Hur länge är kakorna aktiva då?
Kollade mina kakor. Verkar som att "vbscanpassword" räcker till 29 Juli 2011. Då loggade jag senast ut den 29e Juli, antar jag.

Ett år från inloggningsdatum tror jag.
Jag är väldigt säker på att du kan dekrypta kakan och få fram originallösenordet. Dock kan det vara md5 som kan ta sin tid att knäcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in