2010-08-01, 13:36
Medlem
Hellsvens avatar
Howdy!

Jag köpte för någon månad sedan en ny Nokia 6700 Slide, som fungerat felfritt fram tills för någon dag sedan.
Nu har den slutat att ge någon signal när jag tar emot sms. Den varken vibrerar eller ger något ljud, trots att jag har både sms-signal samt vibratorsignal påslagen.

Någon annan som råkat ut för detta eller vet vad som kan ligga bakom? Är otroligt frustrerande då jag smsar väldigt ofta både i vardagen samt i arbetet.

Edit: Tråden ligger kanske i fel del? Ursäkta i sådana fall.
Senast redigerad av Hellsven 2010-08-01 kl. 13:42.
Citera
2010-08-01, 13:44
Medlem
frank_pes avatar
Har du senaste mjukvaran? Annars fixar säkert en uppdatering via NSU det.
Citera
2010-08-01, 15:20
Medlem
Hellsvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har du senaste mjukvaran? Annars fixar säkert en uppdatering via NSU det.
Jag testade just att göra en uppdatering av mjukvaran men utan resultat.
Citera
2010-08-01, 15:26
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsven
Jag testade just att göra en uppdatering av mjukvaran men utan resultat.
Vad menar du med utan resultat? Att det inte fixade problemet eller att du inte fick nån uppdatering? Är din programvara Version: 033.014? Det ser du genom att knappa in *#0000# ...testa också att återställa fabriksinställningarna.
Citera
2010-08-01, 18:54
Medlem
Hellsvens avatar
Har nu hållit på med det här i flera timmar utan någon framgång.

Jag försökte att göra en mjukvaruuppdatering via NSU, men datorn hittade inte telefonen. Istället så försökte jag att göra en uppdatering direkt i mobilen inne under "Hjälp-> Telefoninställningar-> Programuppdatering" där telefonen hittade en uppdatering på ca 48mb vilket verkar vara version 033.014.
Jag har där försökt att göra uppdateringen, men när jag markerar den och trycker på "börja uppdatering" så kommer det fram en load bar samt står "Vänta", vilket varar i några sekunder innan jag skickas tillbaks till föregående fönster utan någon som helst skillnad.

Btw, när jag slår in "#0000#" så står det "Förfrågan ej fullföljd".
Citera
2010-08-01, 19:10
Medlem
frank_pes avatar
Du glömde stjärnan, alltså *#0000# så kommer versionen upp.
Kan hända att du måste installera och använda PC Suite först så drivrutinerna kommer med, här står frågor och svar som kan va till nytta: http://www.nokia.se/support-och-programvara/ladda-ner/uppdatering-av-telefonprogramvara/faq#faq2

Men lyckas du inte själv så kan du lämna in den för det mot garantin.
Citera
2010-08-01, 21:21
Medlem
Hellsvens avatar
Citat:
Du glömde stjärnan, alltså *#0000# så kommer versionen upp.
Kan hända att du måste installera och använda PC Suite först så drivrutinerna kommer med, här står frågor och svar som kan va till nytta: http://www.nokia.se/support-och-programvara/ladda-ner/uppdatering-av-telefonprogramvara/faq#faq2

Men lyckas du inte själv så kan du lämna in den för det mot garantin.
Ah, en stjärna ja.
Kollade nu med stjärnan där och jag har tydligen version 033.014. Ska testa med PC Suite om det blir någon skillnad annars så blir det väl att lämna in mot garantin.

Men tack för hjälpen!
Citera
2010-08-01, 22:31
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ah, en stjärna ja.
Kollade nu med stjärnan där och jag har tydligen version 033.014. Ska testa med PC Suite om det blir någon skillnad annars så blir det väl att lämna in mot garantin.

Men tack för hjälpen!
Ingen orsak ...eftersom du verkar ha senaste versionen så kan det ändå va värt att återställa fabriksinställningarna och se om det hjälper för det gjorde du väl aldrig?
Citera
2010-08-02, 16:48
Medlem
Hellsvens avatar
Citat:
Ingen orsak ...eftersom du verkar ha senaste versionen så kan det ändå va värt att återställa fabriksinställningarna och se om det hjälper för det gjorde du väl aldrig?
Glömde säga det, men jo jag har testat att återställa fabriksinställningarna också.
Citera
2011-12-19, 22:11
Medlem
Hellsvens avatar
Äckligt fet bump, men då jag får många PM angående det här som jag alltid missar så passar jag på att göra ett inlägg här.

Problemet löstes tillslut genom att jag raderade alla SMS jag hade i telefonen, den pallade helt enkelt inte trycket då det började samlas en del SMS. Så har ni problem med detta radera alla SMS och starta om telefonen!
Citera
2012-01-19, 21:23
Medlem
Xqizs avatar
Citat:
Äckligt fet bump, men då jag får många PM angående det här som jag alltid missar så passar jag på att göra ett inlägg här.

Problemet löstes tillslut genom att jag raderade alla SMS jag hade i telefonen, den pallade helt enkelt inte trycket då det började samlas en del SMS. Så har ni problem med detta radera alla SMS och starta om telefonen!

Tackar!!
Senast redigerad av Xqiz 2012-01-19 kl. 21:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in