2010-08-01, 03:59
Medlem
jag bryr mig personligen inte ett skit om vilka människor andra är kära i. hur andra har sex och vad de tänder på och inte. de jag inte förstår e att varför kan vi inte lära andra människor att acceptera alla sexuella avvikelser?

jag tkr det e minst lika kränkande att folk pratar öppet om folk som tänder på träd, blöjsex, blod och tv-apparter och säger att dom är sjuka i huvudet. det är helt okej att säga att dom människorna är helt traumatiserade och att dom vet inte hur man ska ha sex på riktigt typ.

jag tkr man får ha sex hur man vill med vem man vill däremot kan jag ha synpunkter på vart man har sexet.

men varför finns det ingen som för deras talan för??! hur kan man säga att människor e sjuka som njuter av sex eller som inte vill ha sex?

"Världshälsoorganisationens internationella klassifikation av sjukdomar och relaterade hälsoproblem ICD-10 slår ihop sadism och masoschism under namnet sadomasoschism, vilken ingår i kapitlet störing av sexuell preferens. WHO konstaterar även att det är vanligt att en och samma person skaffar sexuell njutning både genom sadistiska och masochistiska handlingar."
Citera
2010-08-01, 07:49
Medlem
Vad är frågeställningen?
Citera
2010-08-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdykare
Vad är frågeställningen?

typ varför e det okej att kränka andra människor som har mindre "vanligt" och säga sånt som att dom e psykiskt sjuka och traumatiserade??

om man kränker en bög eller flata så blir det ett jävla liv liksom.
Citera
2010-08-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bittertokfitta
typ varför e det okej att kränka andra människor som har mindre "vanligt" och säga sånt som att dom e psykiskt sjuka och traumatiserade??

om man kränker en bög eller flata så blir det ett jävla liv liksom.

Är en minoritet liten så kan de inte bilda opinion. Det är bara synd som stora minoriteter.
Alternativt så är de så bespottade att de inte vågar vara öppna nog för att organisera något opinionsbildande.
Citera
2010-08-03, 09:20
Medlem
Prometeuss avatar
För att tolerans är en god idé. Alla är konstiga på ett eller annat vis och intolerans föder intolerans precis som våld föder våld.
Citera
2010-08-07, 03:03
Medlem
lanzers avatar
Jo, jag kan hålla med till viss del, fast förstår om folk tycker att bajsfetisher och tvfetisher är sjukt. Men däremot vanligare, större fetisher såsom fotfetish, skofetish etc inte är accepterat utan anses vara sjukt, perverst, psyko osv... Det tycker jag verkligen är kränkande. Så på den fronten håller jag med dig, då det är som du säger att det skulle bli ett jävla liv om en homosexuell blir kränkt, men om någon som tycker att kvinnofötter är upphetsande anses den personen vara ett psykfall. Det stör jag mig riktigt mycket på, det är väl normalare att gilla någonting på en kvinna (som man, enligt naturen) än att tända på det motsatta könet.

Fötterna är ju en erogenzon och en av få kroppsdelar man kan pyssla om väldigt mycket för att göra det finare/sexigare osv. Så när jag läser folk som skriver att det är konstigt och liknande saker så blir jag mest frustrerad över hur dumt de tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in