Har kikat runt lite här efter liknande, men inte hittat nått direkt som klaffar.
Det gäller mina föräldrars datorer, och att köra automatisk backup på dem. Jag testade nyligen areca efter positiva omdömmen, men jag upplever det bara som väldigt långsamt gentemot min lösning i linux, där jag kör ett script beblandat med ett litet sync-program som brorsan skrev, som kör en inkrementell backup mot min lokala server, detta är något som går riktigt effektivt och är normalt avklarat på max en minut med låg belastning på inblandade system. Areca i windows däremot (strax efter en just kompletterande inkrementell backup som tog säkert 2 timmar att genomföra mot en direktansluten usb-disk) tog närmare 20 minuter ytterligare på sig med närpå full belastning på systemet att konstatera att det i princip inte fanns något att föra över

(Jag har då även valt att dissa varifieringen av överförd data efteråt)
Windows egna lösning gillade jag inte alls efterssom ända alternativet verkade vara att backuppa hela systemet vilket jag anser vara onödigt i detta fall.
De kör Vista Home på samtliga datorer, och jag skulle helt klart
föredra något minimalistiskt och får gärna vara textbaserat som fixar inkrementell backup.