2010-07-31, 18:15
Medlem
arakas avatar
när jag diskar och lagar mat brukar jag i brist på mp3 och digitalradiomöjligheter i köket lyssna på vanliga radion. en sak slår mig när jag lyssnar på p3s idiotprogram typ "krister", "lennart" och "kondomklamydia" att i princip alla röster är goa gubbar och kärringar från götet och trakterna däromkring. tror inte att jag hört någon norrlänning, skåning, stockholmare över huvud taget. är det loket med volvobilen som har influerat en hel generation med radiopratare eller vad? är inte detta diskriminering mot alla som inte snackar västkust lingo?
Senast redigerad av araka 2010-07-31 kl. 18:17.
Citera
2010-07-31, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
när jag diskar och lagar mat brukar jag i brist på mp3 och digitalradiomöjligheter i köket lyssna på vanliga radion. en sak slår mig när jag lyssnar på p3s idiotprogram typ "krister", "lennart" och "kondomklamydia" att i princip alla röster är goa gubbar och kärringar från götet och trakterna däromkring. tror inte att jag hört någon norrlänning, skåning, stockholmare över hyuvud taget. är det loket med volvobilen som har influerat en hel generation med radiopratare eller vad?
Har nog mest att göra med att de sänder ifrån Lindholmen i Göteborg. Lättare att för göteborgare att pitcha in sina idéer och lättare att rekrytera i närområdet.
Citera
2010-07-31, 18:23
Medlem
MelvinFrohikes avatar
Citat:
när jag diskar och lagar mat brukar jag i brist på mp3 och digitalradiomöjligheter i köket lyssna på vanliga radion. en sak slår mig när jag lyssnar på p3s idiotprogram typ "krister", "lennart" och "kondomklamydia" att i princip alla röster är goa gubbar och kärringar från götet och trakterna däromkring. tror inte att jag hört någon norrlänning, skåning, stockholmare över huvud taget. är det loket med volvobilen som har influerat en hel generation med radiopratare eller vad? är inte detta diskriminering mot alla som inte snackar västkust lingo?

Antingen har man göteborgskt eller så har man en brytning av något främmande språk tex finska. Var är de dom sänder ifrån? lär ju vara sthlm ?
Citera
2010-07-31, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MelvinFrohike
Antingen har man göteborgskt eller så har man en brytning av något främmande språk tex finska. Var är de dom sänder ifrån? lär ju vara sthlm ?
Det låg ett helt svar i tråden men det var givetvis för jobbigt för dig att läsa.
Citera
2010-07-31, 18:36
Medlem
anakin1s avatar
Citat:
Du diskar bara exakt dom tiderna eller? Som ovan har sagt så sänds många program ifrån just Göteborg. Och skånska hör du hela tiden i P3, Din gata för att dra ett exempel...
Citera
2010-08-01, 20:58
Medlem
det är också en fördel om du är homosexuell eller från ett utländskt land.
lätt medelklassgötebosska eller mediaskånska fungerar också
Citera
2010-08-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MelvinFrohike

Lite petimeteraktigt och OT, men jag har inte hört brytning på finska - däremot finlandssvenska. Men det visar däremot att västsvenska inte är ett krav på P3...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in