2010-07-31, 00:55
Bannlyst
Strax efter att Staffan Gising lämnade Sverigedemokraterna så skrev Kent Ekeroth på facebook "Skönt att bli av med idioter…”". Det visar sig senare att Staffan Gising vid flera tillfällen ifrågasatt varför SD fjäskar så mycket för Israel. Kent Ekeroths (israel)vän Markus Ketolainen skrev följande till Staffan efter att han hade vågat kritisera partiets israelvurmande "om du har något emot judar finns det alltid ND du kan gå till?" skärmdump finns på denna blogg - http://nordiskfrihet.wordpress.com/2010/07/30/staffan-gising-lamnar-sverigedemokraterna/

När Staffan Gising lämnade SD så passade Markus Ketolainen på att lägga upp massa skärmdumpar där Staffan kritiserat Israel http://markusketolainen.wordpress.com/2010/07/29/staffan-gisings-konspirationsteorier/

Det märks verkligen att Sverigedemokraterna är ett parti som vurmar Israel mer än Sverige. Vågar man kritisera Israel eller judarna så blir man genast stämplad som antisemit. Se skärmdumpen som Staffan har lagt upp på sin blogg http://staffangising.blogspot.com/2010/07/pinsamt.html

Vad tycker ni sd-anhängare om allt Israelvurmande? helt sanslöst enligt mig.. att det har gått så långt att man inte får kritisera Israel eller judarna p.g.a en liten judisk grupp i partiet. Inte konstigt att SD tappar medlemmar.
Citera
2010-07-31, 01:30
Medlem
Jag ska sätta mig in lite i affären. Gisings agerande känns vid en första anblick ganska misstänkt. Samtidigt är det ju ingen hemlighet att den judiska agendan fullständigt har tagit över partiet idag. Expo, vilka sedan tidigare arbetar med judefalangen inom SD för att göra SD "rumsrent" (=till ett judiskt lydparti), smutskastar i vilket fall Gising snarare än tar hans ord om SD:s rasism på allvar, vilket är ett märkligt beteende för en organisation som arbetat länge med att just påpeka SD:s rasism. Här tar Expos Leman klart SD:s ställning mot en person som anklagar dem för rasism. Det är i sådana här fall det blir så uppenbart att Expo är en judisk intresseorganisation och inget annat.

http://jonathanleman.blogspot.com/2010/07/avhoppad-sverigedemokrat-judarna-har-i.html
http://jonathanleman.blogspot.com/2010/07/hela-partiet-praglas-av-hat-mot.html
Senast redigerad av IvanLendl 2010-07-31 kl. 01:36.
Citera
2010-07-31, 01:36
Bannlyst
SD kan fortsätta leka Israelvänner hur länge de vill. De kommer ändå aldrig bli accepterade bland den judiska minoriteten i Sverige. Ett parti som försöker ge upphov till européisk nationalism är indirekt antisemitiskt då judar betackar sig för att leva i en nationalistisk miljö i Europa.
Citera
2010-07-31, 02:22
Medlem
Gisings egna ord:

http://staffangising.blogspot.com/2010/07/darfor-ar-jag-inte-sverigedemokrat.html
Citera
2010-07-31, 05:27
Medlem
solkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Lägg det där käbblandet på is till efter valet.

Det är snarare nu man ska diskutera.
Svenska folket och alla SD's ryggdunkare måste få upp ögonen för det verkliga Sverigedemokraterna.
Citera
2010-07-31, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shoot4Zion
SD kan fortsätta leka Israelvänner hur länge de vill. De kommer ändå aldrig bli accepterade bland den judiska minoriteten i Sverige. Ett parti som försöker ge upphov till européisk nationalism är indirekt antisemitiskt då judar betackar sig för att leva i en nationalistisk miljö i Europa.

En nationalistisk miljö i Israel går däremot jävligt bra, antar jag?
Citera
2010-07-31, 10:15
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnopluralist
Vad tycker ni sd-anhängare om allt Israelvurmande? helt sanslöst enligt mig.. att det har gått så långt att man inte får kritisera Israel eller judarna p.g.a en liten judisk grupp i partiet. Inte konstigt att SD tappar medlemmar.

Israel är arabernas fiende. Och fiendens fiende vet du... Därmed inte sagt att jag tycker israel är så himla bra. Men det är domminst dåliga i regionen. Att man inte får kritisera dom inom SD gör ju bara SD mer likt 7-klövern.

SD tappar väl inte medlemmar? Dom får väl in fler nya än som avviker? Dessutom: Att folk hoppar av från pariter på grund av meningskiljaktigheter är inget unikt för SD. Nyligen hoppade ju en hagga av från folk(mords)partiet till såssoialdemokraterna.
Citera
2010-07-31, 10:27
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoot4Zion

Citat:
Ursprungligen postat av Hellstorm
En nationalistisk miljö i Israel går däremot jävligt bra, antar jag?

Det är bra att de allra flesta judar i Sverige betackar sig för SD som de, med rätta inser är ett parti med nationalistiska, (och nazistiska), rötter vars främlingfientlighet kan drabba vilken minoritet i Sverige som helst.

Men "Hellstrom"s fråga är också intressant. Visserligen är många palestinier israeliska medborgare men staten Israel är ändå en specifik judiskt statbildning. Om vi nu temporärt bortser ifrån de folkrättsbrott, krigsbrott och olagliga ockupation Israel gör sig skyldig till och istället koncenterar oss på hur Israel fungerar som mångkulturell stat så kan följande konstateras.

Många palestinier, som är israeliska medborgare kan iof leva ganska gott i Israel, (inom 1967 års gränser).
Men råder det inte diskriminering vad gäller köp av land och bostäder?
Kan inte palestiners bostäder i t.ex. östra Jerusalem bli ockuperade av sionistiska aktivister, med statens goda minne?
Hur är det med tillgången till vattenresurser?
Palestinernas politiska inflytande verkar vara minimal och Knesset har dessutom försökt begränsa detta minimala inflytande, eller?
Palestinerna är befriade ifrån värnplikt vilket gör försvaret av den specifikt judiska staten till en enbart judisk angelägenhet, eller?
Det politiska klimatet i dagen israel är så högervridet att SD skulle närmast betecknas som suspekta vänsterextremister och motsvaras närmast av det israeliska "arbetarpartiet" i Israel. Detta borgar inte för något vettigt mångkulturellt samhällsklimat, eller?
Det finns alltså många frågor kring hur Israel fungerar som ett mångkulturelllt samhälle. Alla judar försvarar givetvis inte Israel och vissa är t.o.m, liksom jag, för en demokratisk enstatslösning.

Men om jag inte har misstagit mig så innebär den judiska identiteten ofta inte bara en samhörighet med det judiska folkets historiska lidande utan också ett speciellt förhållande till staten Israel, på gott och ont.
Citera
2010-07-31, 11:19
Medlem
Gising skriver ganska intressant faktiskt. Det är ju precis så här det är:
Citat:
När historien med "Ship to gaza" kom på tal, och att israel bordade och skjöt 9 personer på internationellt vatten. Så skrev jag att " det är aldrig ens fel att två träter", tanken var att man kanske kunde vänta med att endast ta parti för Israel. Jag menade att båda parter naturligtvis bar ett ansvar. Men nu hände det saker inom SD. Bröderna Ekeroth gav sig på mig, anklagade mig för att vara antisemit. Antingen var man för Israel, eller så var man antisemit. Jag förklarade att jag inte kunde ta någons parti, utan att jag ansåg att även Israel bar ett ansvar. detta var inte populärt, utan som Sverigedemokrat ska man endast älska Israel.
Trots att SD "inte har någon officiell utrikespolitik" har alltså judarna i partiet skapat ett klimat där man vid minsta ifrågasättande av Israel eller den judiska ideologin anklagas för "antisemitism" och diverse slagord. Trots att det inte finns ett ord skrivet om Israel i något SD-program så har judarna gjort det till den kanske enda frågan man inte får avvika i. Hur kan svenskarna inom partiet ha låtit detta få ske?
Citat:
Josef Fransson som redan när jag gick med i SD talade om att vi skulle kritisera invandring/flykting politiken har snabbt glidit från fallangen som vill prata om problemen i sverige, till att bli en av "Ekeroths vänner". Jag har fått mängder av konspirationsteorier om hur islam tar över världen och sverige inom kort, hur muslimerna har en dold agenda. och att varenda enskild muslim är en "Usama Bin Laden". Jag har flera gånger påpekat, och undrat om det inte är programmet från landsdagarna vi ska följa, och det är den politken vi ska föra. Men Josef h struntar fullständigt i de argumenten.

Men, efter sista mötet när Matthias A, Josef fransson endast ville tala om hur islam försöker ta över världen med en mängd olika konspirationsteorier kände jag att detta är ju sjukt ! Hur ska vi kunna framstå som ett seriöst parti, när ledande personer i distriktet utmålar en religion till roten till allt ont i världen och i sverige ? När hela mötet blir en debatt om islam, islam, islam och Muslimer, muslimer , muslimer.
För att citera mig själv: Så här går det när man låter judarna ta över!

http://staffangising.blogspot.com/2010/07/orsaken-till-min-avgang.html

Efter att ha läst även lite reaktioner från tidigare partikamrater tror jag Gising är genuin. Hans kritik kommer dock inte att tas på allvar inom partiet. Partitoppen är helt i judarnas klor och de på lägre nivåer vågar inte säga något. Det bästa är att alla goda, sunda krafter lämnar partiet och tar med sig den kanske viktigaste lärdomen man någonsin kan dra: Låt inte ett svenskt parti eller svenska satsningar (låt inte någonting!) tas över av judar. De har inte samma intressen, samma mentalitet eller samma moral som svenskar. Ett svenskvänligt parti MÅSTE styras av svenskar.

SD förstod inte det och nu är SD förstört.
Senast redigerad av IvanLendl 2010-07-31 kl. 11:26.
Citera
2010-07-31, 11:34
Medlem
nationell.nu rapporterar:

http://www.nationell.nu/2010/07/31/avhoppad-sd-topp-judar-styr-hela-partiet/
Citera
2010-07-31, 11:44
Medlem
Fler skärmdumpar från de "facebook-konversationer" där Gising debatterat frågan:

http://ligator.wordpress.com/2010/07/30/debatten-pa-staffan-gisings-facebooksida/
http://nordiskfrihet.wordpress.com/2010/07/30/staffan-gising-lamnar-sverigedemokraterna/
Citera
2010-07-31, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men om jag inte har misstagit mig så innebär den judiska identiteten ofta inte bara en samhörighet med det judiska folkets historiska lidande utan också ett speciellt förhållande till staten Israel, på gott och ont.

Det s k historiska lidandet är en konstruktion som syftar till att bygga identitet, hålla samman det judiska folket och legitimera judisk positionering och judiskt avancemang. Jag tror inte på att judarna lidit mer än andra och anser att det är banalt att man kan (och vill) avancera med gråt och tandagnisslan som politiskt medel.

Palestiniernas rättigheter rör mig inte i ryggen emedan de struntar fullständigt i mina, det är sålunda inte det som upprör mig. Utan provocerande blir det först när judar, som anser sig ha moralisk rätt att bedriva högerextrem politik i Israel, samtidigt indignerat fördömer folk som vill bedriva nationalistisk politik i Europa.

För mig främst en formsak detta, emedan jag själv inte är nationalist.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in