Citat:
Ursprungligen postat av
mcike
Lock stock & snatch, om de nu räknas som maffiafilmer

Det tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pressveck
Carlito´s way med al pacino kanske kan räkna sig som en maffia film.
Har för mig Cahiers du Cinéma utnämnde den till 90-talets bästa film (eller någon annan fransk press). Själv gillade jag den första och andra gången (speciellt eftersom att jag älskade spelet GTA 3), men när jag såg den fjärde gången så hade den tappat all magi. Jag tycker helt enkelt att karaktärerna är "fula", och kan jag inte känna igen mig i karaktärerna så kan jag inte vidare förstå dem. Därför, gillar jag inte filmen.
Citat:
Ursprungligen postat av
keyser!
De bästa har nog nämnts nu, men Knockaround Guys finns ju alltid.Ganska kass och inte så mycket maffia egentligen men...
värd att nämnas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maddog
Har för mig att denna gick på SVT i ca samma veva som du skrev detta inlägg. Min husgud på GP Mats Johnson gav den en trea minns jag (han är möjligen inte en bra recensent, men fortfarande min favorit). Har inte sett den själv,,,,, om det är nödvändigt att nämna.
Citat:
Ursprungligen postat av
AndersEklund
Hade velat ha någon film där alla olika maffiaorganisationer är inkluderade.. Har ni sett musikvideon till G-units poppi' them thangs. Tyckte den videon va sjukt fet eftersom det satt representanter från massa olika maffiagäng..Italienska, kinesiska, japanska, MC-gäng m.m
Jag också! Enda sedan jag såg Simpsons-avsnittet när Yakuza och Fat Tonys gäng slåss på Homers gräsmatta så har jag haft den önskan. Maffia är coola (i brist på analys av allt det onda de utför)!
Mer kraftmätningar och jämförelser, tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
wernblom88
Trots att den har brister måste jag säga att det är ett mästerverk. Den är så jävla episk med noodles uppväxt. Den biten håller Gudfadern II klass. Inspelningen var ju inte optimal och drog ut på tiden. Såg en lista för ett tag sen med alla inspelningsplatser, tror filmen mått bättre av haft en smidigare produktion. Men samtidigt var detta Leones magnum opus. 269 minuter versionen kommer nästa år förresten. Man ska ju inte glömma hur misshandlad OUATIA var i många år.
Jaså, är det så lång den skall vara? I så fall har jag
fel version. Tycker mina ca 3h40min räcker väl, gillar inte långa filmer överlag.