Road To Perdition, Tom Hanks spelar bankrånare med irländsk maffiabakgrund har jag för mig.
Hoffa, Ska tydligen vara en sjukt bra film med Jack Nicholson, men har den i hyllan så om nån kan ge någon respons om den faktist är så bra som alla säger så skulle det uppskattas
Miller's Crossin, Handlar om den irländska maffian.
Capone, Sylvester Stalone har en biroll i denna film, handlar om hur Capone kom till makten och så vidare.
Alla dessa filmer ingår i MAFIA COLLECTION dvd-box så de borde väll vara maffia filmer, även om jag endast anser att Cosa Nostra är den enda riktiga maffian. Irländska organiserade brottsligheten är en favorit dock
EDIT: Är detta en listtråd för de är väll inte tillåtna? Aldrig fattat riktigt vad som gör tråden giltig om den endå har lite list form. Är kul med en samlad tråd för maffiafilmer så skulle va kul om inte tråden dog, så vi kan väll diskutera folks tips och sådant.
EDIT2: OPS såg att TS frågande om rekommendationer på filmerna han skrivit. De Omutbara såg jag igår för första gången och blev glatt överaskad då de faktiskt inte tog för mörk stämning i filmen utan gjorde den som en äventyrsfilm.