Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-30, 01:32
Medlem
killenmedfisks avatar
Har fått tag i en uppgraderings dvd från vista till W7 för HP datorer nu är det så att jag har en egenbyggd dator som jag funderar på att installera det på. så det jag funderar över är om det går att installera på en annan dator än HP:s egna dator sortiment? Kommer datorn fungera lika dåligt som en HP dator?? :P nej men får man kanske något trubbel med detta då det inte är en HP dator som en massa lösa skitprogram man inte vill ha eller något sånt??
Citera
2010-07-30, 01:43
Medlem
HP-versionen lär ju vara fylld med en massa onödig jävla dynga som ingen vettig människa i världen använder + drivrutiner för den datorn som den en gång i tiden levererades med förmodligen
Citera
2010-07-30, 01:50
Medlem
killenmedfisks avatar
mm hade det på känn men tror du att det går att installera och använda windows då??
Citera
2010-07-30, 01:56
Medlem
Har inte en aning, vet inte hur HP bygger upp sina egna versioner.. Bara att testa det, ser du att installationen flyter på som den bör så kan du ju alltid dra ut
Citera
2010-07-30, 03:02
Medlem
killenmedfisks avatar
mja får väl kanske prova att installera vista på min andra hd och uppgradera till W7 där och sen pröva om det går bra att boota från den disken istället då.. tack
Citera
2010-07-30, 03:37
Medlem
Loxuss avatar
Bättre idé att pirata ner en windows 7-version istället då ju...
Citera
2010-07-30, 03:52
Medlem
hasenfrasens avatar
Här är trådarna som besvarar alla frågor kring Windows 7 och licenser. http://forums.mydigitallife.info/forums/16-Windows-7

Enklast och bekvämast är att flasha om datorns BIOS så att man lägger in SLIC 2.1 i DMI-arean. Då får man Windows att tro att maskinen kom från fabrik med Windows 7 förinstallerat och struntar i online-verifieringen. Med SLIC 2.1 i BIOS kan man installera vilken version som helst bara man använder motsvarande OEM-nyckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in