tjena!
problem: köpt en sprillans dator med inbyggt trådlöst nätverkskort. En m9860sc med windows sju.
när jag ska ansluta till det trådlösa nätverket så kommer det upp att det är fel pin kod till routern, när man ansluter med Wpa-personal ( som de bägge två andra datorena ansluter med ) så kommer det upp ett rött kryss vid nätverksmenyn och det står nåt i stil med att nätverksinställningarna på datorn inte uppfyller nätverkets krav. ( och därför så antar jag att här är problemet

eftersom två andra datorer fungerar med samma router, dessa två andra datorer är liknande datorer som den jag har köpt.)
jag har jämfört lite men kan inte hitta några nätverksinställningar som skiljer från dom andra två datorerna, så vad kan det vara? jag kan ansluta via kabel ( som nu ) men det är mer praktiskt för mig att ansluta via det trådlösa.
har även ringt till Hp support och kom till nån bög som inte trodde nätverket funka på dom andra datorerna och att jag därför skulle reseta routern. ( nåt som inte kommer att hända eftersom det inte är fel på den. )
ideer? tips? nånting?
mvh