• 1
  • 2
2009-03-02, 01:04
Medlem
JN006s avatar
Är det någon som känner till någon som råkat i skiten hos polisen direkt eller indirekt men nära, för någonting dom snappat upp här eller om någon polis haft användare å kört inkognito på de mindre enligt svensk lag godtyckliga delarna av forumet?

Dom får ju då iaf inte köra med brottsprovokation men finns ju annat, folk pratar ju ändå?
Citera
2009-03-02, 01:16
Medlem
Har för mig att det var någon som sa att han hade ett antal tusen tabletter ecstasy som han tänkt sälja och frågade därför om vilket pris som var lagom eller dylikt. Han blev sedan tagen pga det.
Citera
2009-03-02, 01:21
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Köld
Har för mig att det var någon som sa att han hade ett antal tusen tabletter ecstasy som han tänkt sälja och frågade därför om vilket pris som var lagom eller dylikt. Han blev sedan tagen pga det.

Vadå, skrev han på fb att han blivit tagen eller?
Citera
2009-03-02, 01:26
Medlem
girlie-girlies avatar
Citat:

Hahaha vaddå.. åkte dom hem till honom eller?
Citera
2009-03-02, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Vadå, skrev han på fb att han blivit tagen eller?

Jag kommer inte ihåg så mycket. Det jag säger kanske inte ens stämmer.
Citera
2009-03-02, 01:29
Medlem
Chims avatar
Kolla upp Salamander-"fallet", finns trådar här på flashback.
Citera
2009-03-02, 01:36
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chim
Kolla upp Salamander-"fallet", finns trådar här på flashback.

Typ denna: https://www.flashback.org/showthread.php?t=208022

Här är den kanske mest omtalade tråden av Salamander: https://www.flashback.org/showthread.php?t=201749
Citera
2009-03-02, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Typ denna: https://www.flashback.org/showthread.php?t=208022

Här är den kanske mest omtalade tråden av Salamander: https://www.flashback.org/showthread.php?t=201749

Det var den jag menade.
Citera
2009-03-02, 02:30
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Det var den jag menade.

Var verifierat av en tidningsartikel, alltså borde det stämma.
Citera
2009-03-02, 17:03
Citat:
Ursprungligen postat av JN006
Är det någon som känner till någon som råkat i skiten hos polisen direkt eller indirekt men nära, för någonting dom snappat upp här eller om någon polis haft användare å kört inkognito på de mindre enligt svensk lag godtyckliga delarna av forumet?

Dom får ju då iaf inte köra med brottsprovokation men finns ju annat, folk pratar ju ändå?

Det där med brottsprovokationens vara eller inte vara är en skröna enligt mig.

Polisen brottsprovocerar godtyckligt precis hur mycket de vill om de anser att det finns synnerliga fakta som talar för att ett brott kan upptäckas/ förhindras. Sen kan det säkert betraktas som "ett besvärande faktum" i en eventuell rättegång, men jag tror att det är lika bra att ge upp den överdrivna tilltron och det romantiska skimmret över att polisen följer någon form av ärligt och demokratiskt rättspatos i deras jakt på dödsknarkare och rättsvandaler. Get at thief to catch a thief, liksom. Jag vet att det var ett jäkla hallabalo på ett annat cannabisinspirerat forum för något år sedan när en frilansande användare spelade odlare för att sedan skicka infon vidare till polisiära myndigheter. Inte ett solklart fall av brottsprovokation såklart, men också en alternativ väg att gå.

Peace
Citera
2010-07-29, 18:29
Medlem
Fyra20s avatar
Åkt fast av polisen genom flashback

Vet ni någon/har ni åkt fast för något ni sagt på flashback?
T.ex, "Jag har 5 kg hasch hemma" och sedan fått husrannsakan.
Uppskattar svar
Citera
2010-07-29, 18:38
Medlem
lendrygghs avatar
Kattslaktaren i Lerum åkte ju på konsekvenser, efter att fb-detektiverna började undersöka. Annars kan jag inte komma på någon på rak arm. Mig veterligen har Flashback Forum aldrig gett ut personuppgifter eller avslöjat någon, men användarna har gjort sitt bästa några gånger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in