Citat:
Ursprungligen postat av JN006
Är det någon som känner till någon som råkat i skiten hos polisen direkt eller indirekt men nära, för någonting dom snappat upp här eller om någon polis haft användare å kört inkognito på de mindre enligt svensk lag godtyckliga delarna av forumet?
Dom får ju då iaf inte köra med brottsprovokation men finns ju annat, folk pratar ju ändå?
Det där med brottsprovokationens vara eller inte vara är en skröna enligt mig.
Polisen brottsprovocerar godtyckligt precis hur mycket de vill om de anser att det finns synnerliga fakta som talar för att ett brott kan upptäckas/ förhindras. Sen kan det säkert betraktas som "ett besvärande faktum" i en eventuell rättegång, men jag tror att det är lika bra att ge upp den överdrivna tilltron och det romantiska skimmret över att polisen följer någon form av ärligt och demokratiskt rättspatos i deras jakt på dödsknarkare och rättsvandaler. Get at thief to catch a thief, liksom. Jag vet att det var ett jäkla hallabalo på ett annat cannabisinspirerat forum för något år sedan när en frilansande användare spelade odlare för att sedan skicka infon vidare till polisiära myndigheter. Inte ett solklart fall av brottsprovokation såklart, men också en alternativ väg att gå.
Peace