2010-07-29, 17:43
Bannlyst
Just nu använder jag schampo vardagligen med 3 dagars mellanrum.

Men när jag inte använder schampo så blir mitt hår så jävla tjockt, gräsligt och fettigt..

Ska jag använda balsam och ska det förekomma varje dag eller bara när jag kör med schampo? Vilken typ av balsam ska jag köra med? Mitt schampo är http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/halsokost/harvard/schampo-400-ml, varianten som har choklad i sig.

Är en kille med svart hår.

Hjälp Min pappa är även flintskallig och när jag drar handen genom håret så får jag med 1-3 hårstrån och när jag duschar så tappar jag enstaka hårstrån som faller på kroppen som jag måste pilla bort.
Citera
2010-07-29, 17:46
Medlem
JizzieJinxs avatar
En människa tappar väl normalt sett runt 1000 hårstrån per dag om jag inte minns helt fel. Jag tappar massor när jag duschar. Har stopp i avloppet fem gånger per år minst. Min fastighetsskötare skämtade till det sist och sa att han fiskat upp en svart peruk ur röret nu senast.

Hur som, hur ser din mammas hår ut? Hur gammal är du? Börjar du bli tunnhårig eller har du tjockt hår? När började din pappa tappa håret?

Lägg en inpackning någon gång i veckan. Du tvättar gåret lagom många gånger tycker jag.
Citera
2010-07-29, 17:49
Bannlyst
Använd schampo mellan 2-3 dagars mellanrum, balsam brukar jag använda max 1 gång i veckan.
Blir håret fettigt så skölj det med varmt vatten, så fettet försvinner.

Sen precis efter du har duschat så skakar du huvet så mycket du kan ovanför badkaret så slipper du tappa runt håret hemma
Senast redigerad av VM2002 2010-07-29 kl. 17:51.
Citera
2010-07-29, 17:52
Bannlyst
1000 hårstrån per dag var en saftig överdrift. 100 är mer nära sanningen.
Citera
2010-07-29, 17:53
Medlem
Tvätta håret varje tredje dag. Efter ett tag kommer hårbotten att vänja sig vid det och inte producera lika mycket fett. Tills dess kan du ju skölja med vatten alternativt använda torrschampo.
Citera
2010-07-29, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
En människa tappar väl normalt sett runt 1000 hårstrån per dag om jag inte minns helt fel. Jag tappar massor när jag duschar. Har stopp i avloppet fem gånger per år minst. Min fastighetsskötare skämtade till det sist och sa att han fiskat upp en svart peruk ur röret nu senast.

Hur som, hur ser din mammas hår ut? Hur gammal är du? Börjar du bli tunnhårig eller har du tjockt hår? När började din pappa tappa håret?

Lägg en inpackning någon gång i veckan. Du tvättar gåret lagom många gånger tycker jag.

Min mamma har äckligt tjockt och starkt hår. Min pappa tappade hår när han var runt 25 år.
Jag börjar bli tunnhårig vid 2 ställen, mittbenen eller vad man kallar det och på skallen. Det ser vit jämfört med mitt svarta hår.

Citat:
Ursprungligen postat av jj72
Tvätta håret varje tredje dag. Efter ett tag kommer hårbotten att vänja sig vid det och inte producera lika mycket fett. Tills dess kan du ju skölja med vatten alternativt använda torrschampo.
Om jag förstår det rätt så ska jag duscha varje tredje dag? :S

Jag använder kall vatten i duschen, om det är bra eller dåligt måste jag veta...
Citera
2010-07-29, 18:36
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
1000 hårstrån per dag var en saftig överdrift. 100 är mer nära sanningen.

Haha ja jag var ju inte säker skrev jag ju. 100 alltså, inte 1000.
Citera
2010-07-29, 21:54
Bannlyst
Vad fan menas med att tvätta håret? Använder man schampo eller balsam också?
Citera
2010-08-07, 16:34
Medlem
Purnimas avatar
Man ska helst tvätta håret så sällan som möjligt. Som jj72 tidigare skrev så vänjer sig håret av vid att producera lika mkt fett (talg?) och blir inte smutsigt lika lätt.

Schampoo öppnar hårstrået för rengöring och balsam stänger det för att göra det mer motståndskraftigt mot yttre påverkan. Bra att använda båda alltså.

Inpackning fungerar som ett mer djuprengörande schampoo = balsam efteråt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in