2010-07-29, 14:54
Medlem
chmod777s avatar
Hej
Jobbar som datalärare på gymnasienivå. Mina elever ställer ofta frågor om hur det är att jobba som lärare. Så varsågoda och ställ frågor om ni undrar över något.
Citera
2010-07-29, 15:03
Medlem
Är du nöjd med ditt liv?

Vad skulle du gjort annorlunda om du fick börja om från gymnasieåldern?
Citera
2010-07-29, 15:06
Medlem
McGajvers avatar
Med tanke på vad dagens ungdomar är uppväxta med osv så måste väl Datorkunskap A 50p ses som ett jävla skämt? Eller va säger du?
Citera
2010-07-29, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McGajver
Med tanke på vad dagens ungdomar är uppväxta med osv så måste väl Datorkunskap A 50p ses som ett jävla skämt? Eller va säger du?
Vill jag också gärna veta.

Skulle du hålla med om att Datorkunskap A borde byta namn till officesuitekunskap A ?
Kommer ihåg att jag hade astråkigt på datorkunskapen, skulle mycket hellre se att datorkunskap handlade om hårdvaran, bios, vad ett os är, hur ett os fungerar o.s.v. Fast fånen på skolverket vet väl inte riktigt vad de håller på med antar jag
Citera
2010-07-29, 15:09
Medlem
Har du slagit någon elev någon gång?
Citera
2010-07-29, 15:11
Medlem
Plutuss avatar
Det sämsta och det bästa med jobbet?
Citera
2010-07-29, 15:21
Medlem
chmod777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingfish
Är du nöjd med ditt liv?

Vad skulle du gjort annorlunda om du fick börja om från gymnasieåldern?

Jag är sanslöst nöjd med mitt liv. Har provat på en massa andra yrken innan, och lärarjobbet har absolut gett mest. Ok lön, roliga elever och pyssla med datorer hela dagarna:-).

Citat:
Ursprungligen postat av McGajver
Den kursen ja. Den blir helt var man gör den till. Själv kör jag igenom Officepaketet ganska snabbt, sen blir det Photoshop, manuell html grunder, Flash och annat pyssel. Men sanslöst många kan inte ens göra en innehållsförteckning i Word, så kursen behövs faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av K0nserv
Vill jag också gärna veta.