2010-07-29, 14:54
Medlem
chmod777s avatar
Hej
Jobbar som datalärare på gymnasienivå. Mina elever ställer ofta frågor om hur det är att jobba som lärare. Så varsågoda och ställ frågor om ni undrar över något.
Citera
2010-07-29, 15:03
Medlem
Är du nöjd med ditt liv?

Vad skulle du gjort annorlunda om du fick börja om från gymnasieåldern?
Citera
2010-07-29, 15:06
Medlem
McGajvers avatar
Med tanke på vad dagens ungdomar är uppväxta med osv så måste väl Datorkunskap A 50p ses som ett jävla skämt? Eller va säger du?
Citera
2010-07-29, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McGajver
Med tanke på vad dagens ungdomar är uppväxta med osv så måste väl Datorkunskap A 50p ses som ett jävla skämt? Eller va säger du?
Vill jag också gärna veta.

Skulle du hålla med om att Datorkunskap A borde byta namn till officesuitekunskap A ?
Kommer ihåg att jag hade astråkigt på datorkunskapen, skulle mycket hellre se att datorkunskap handlade om hårdvaran, bios, vad ett os är, hur ett os fungerar o.s.v. Fast fånen på skolverket vet väl inte riktigt vad de håller på med antar jag
Citera
2010-07-29, 15:09
Medlem
Har du slagit någon elev någon gång?
Citera
2010-07-29, 15:11
Medlem
Plutuss avatar
Det sämsta och det bästa med jobbet?
Citera
2010-07-29, 15:21
Medlem
chmod777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingfish
Är du nöjd med ditt liv?

Vad skulle du gjort annorlunda om du fick börja om från gymnasieåldern?

Jag är sanslöst nöjd med mitt liv. Har provat på en massa andra yrken innan, och lärarjobbet har absolut gett mest. Ok lön, roliga elever och pyssla med datorer hela dagarna:-).

Citat:
Ursprungligen postat av McGajver
Den kursen ja. Den blir helt var man gör den till. Själv kör jag igenom Officepaketet ganska snabbt, sen blir det Photoshop, manuell html grunder, Flash och annat pyssel. Men sanslöst många kan inte ens göra en innehållsförteckning i Word, så kursen behövs faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av K0nserv
Vill jag också gärna veta.

Skulle du hålla med om att Datorkunskap A borde byta namn till officesuitekunskap A ?
Kommer ihåg att jag hade astråkigt på datorkunskapen, skulle mycket hellre se att datorkunskap handlade om hårdvaran, bios, vad ett os är, hur ett os fungerar o.s.v. Fast fånen på skolverket vet väl inte riktigt vad de håller på med antar jag
Se ovan

Citat:
Ursprungligen postat av pefg
Har du slagit någon elev någon gång?
Nej, har aldrig funnits anledning. Dessutom är jag en sansad person som inte direkt tror på våld, mer samtal i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Plutus
Det sämsta och det bästa med jobbet?

Sämsta: se elever som har en otrolig potential, men som mest satsar på att sabba sitt liv med droger och skit. Eller som helst enkelt inte "pallar".
Bästa: mötet med eleverna. Har jobbat i snart 10 år som lärare men har inte suckat en enda morgon.
Citera
2010-07-29, 15:21
Bannlyst
Hur känns det att hela jävla skolan har invaderats av en massa förbannade jävla snorungar aka 90-talister?
Citera
2010-07-29, 15:27
Medlem
chmod777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriumet
Hur känns det att hela jävla skolan har invaderats av en massa förbannade jävla snorungar aka 90-talister?

Haha. Jajo, man märker ibland att de "invaderat". Man ser även nyanser av bortskämdhet och en ibland obefintlig initiativförmåga. Men de, precis som alla andra, har ju rätt till en bra skolgång. Sen drabbas jag sällan av de mer omotiverade, de elever jag kommer i kontakt med har gjort ett aktivt val att gå mina kurser.
Citera
2010-07-29, 15:27
Medlem
Friendslayers avatar
Ger du invandrare sämre betyg?

Citera
2010-07-29, 15:42
Medlem
chmod777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friendslayer
Ger du invandrare sämre betyg?

Ger alla det betyg de förtjänar, oavsett ras eller annat.
Citera
2010-07-29, 15:43
Medlem
chmod777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chmod777
Ger alla det betyg de förtjänar, oavsett ras eller annat.

Edit: Men det finns tillfällen då jag skulle viljat ha betygskriterier i uppförande.
Även detta oavsett etnicitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in