2010-07-29, 14:42
Bannlyst
En blogg skriver:
Citat:
Sverigedemokraternas riksdagskandidat Kent Ekeroth har hängts ut med namn och bild plus följande lilla text på Original Gangsters sida Rapport24:

"Kent Alexander Ekeroth, född 1981, är boende på XX Väg i Lund om någon vill besvära sig med att hälsa på .. Kent Alexander Ekeroth gick med i Sverigedemokraterna 2006 och har profilerat sig mot islam. På grund av sitt politiska engagemang i Sverigedemokraterna blev Kent Alexander Ekeroth 2006 uppsagd från sin praktik på den svenska ambassaden i Israel."

Skälet för uppmärksamheten tycks vara att man börjat publicera namn och bild med personuppgifter också i övrigt på vad man kallar "Dagens rasist"

Jag sympatiserar inte alls med SD som bekant men jag har inga problem att sympatisera med Kent Ekeroth i det här fallet eftersom jag förstår det obehag han måste känna av detta. Tidigare har någon som heter Richard Jomshof och som är SD Kurirens ansvarige utgivare hängts ut på motsvarande sätt.

Det ryktas nu att detta fått medlemmar och valarbetare att hoppa av och så får det inte gå till i en demokrati. Vi får aldrig acceptera att någon skräms till eller tvingas till tystnad på annat sätt för sina åsikters skull. Jag sympatiserar i det här fallet inte ett dugg med åsikterna men jag är samtidigt beredd att slåss för den grundläggande rätten att få framföra dom.

Vilket jag nu har gjort genom att skriva detta.
Källa:
http://blogg.aftonbladet.se/21909/2010/07/svensk-myndighetskontroll-asiktsfriheten-ar-obegransad

Länk till OG:s artikel:
http://rapport24.info/?p=1189

Hur mycket sanning är det i påståendet?
Citera
2010-07-29, 14:50
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Englen
Hur mycket sanning är det i påståendet?

Kan inte uttala mig om precis just detta fall, men dessvärre är det för vanligt att SD-politiker hotas och trakasseras och hoppar av. Så ska det naturligtvis inte få gå till i en demokrati.
Citera
2010-07-29, 15:28
Bannlyst
Det är ju väldigt illa, oavsett vad man anser om SD. I ett normalt samhälle hade polisen dödat alla gäng som OG och HA för längesen.
Citera
2010-07-29, 15:42
Medlem
Karmans avatar
Detta bevisar bara hur förtvivlat väl SD behövs i Sverige och hur viktigt det är att rösta på SD i september.

Sverige håller sakta, men säkert på att förvandlas från en öppen, fri demokrati, till ett land där åsiktsmonopol råder och där en politiskt korrekt maffia styr med stöd av kriminella grupper som AFA, OG etc.

En mycket skrämmande utveckling som bara måste brytas. Kosta vad det kosta vill!
Citera
2010-07-29, 15:48
Medlem
nymans avatar
he he undrar hur det "normala" samhället skulle se ut som CanLifePrevail pratar om.
Kanske SD:s framtida drömsamhälle eller?
Citera
2010-07-29, 18:11
Medlem
volvo 240s avatar
Så sjukt att de hänger ut honom, han är ju inte kriminell eller dömd för nåt?

Vilket ju bara de på kriminellt.com är.

Tror verkligen inte han hoppar av.
Citera
2010-07-29, 18:15
Medlem
i.b.ms avatar
Intressant att se hur gangstergäng som OG försöker flirta in sig hos allmänheten genom att hänga ut rasister, pedofiler och annat löst folk men noga undviker att nämna de egna medlemmarna som bryter mot lagen.
Citera
2010-07-29, 18:33
Medlem
Kojak0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Intressant att se hur gangstergäng som OG försöker flirta in sig hos allmänheten genom att hänga ut rasister, pedofiler och annat löst folk men noga undviker att nämna de egna medlemmarna som bryter mot lagen.

Det har nog inte så mycket med lagbrytare att göra som att ett flertal medlemmar av OG är invandrare.
Citera
2010-07-29, 18:33
Bannlyst
Patetiska muslimer som inte respekterar demokratin!

Är ni nöjda nu kommunister?
Citera
2010-07-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Det är ju väldigt illa, oavsett vad man anser om SD. I ett normalt samhälle hade polisen dödat alla gäng som OG och HA för längesen.
Vilket s.k normalt samhälle har lyckats med en sådan bragd? Nord Korea?
Citera
2010-07-29, 18:50
Medlem
perrands avatar
Denho Acar är turk, Kent Ekeroth är jude. Inte konstigt att de inte går ihop. Jag tror dock inte att det påverkar någonting, har mycket svårt att se att Ekeroth skulle bry sig nämvärt.
Citera
2010-07-29, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Vilket s.k normalt samhälle har lyckats med en sådan bragd? Nord Korea?

Inte ens nordkorea:
http://en.wikipedia.org/wiki/Room_39
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här