2013-05-16, 01:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Vad finns det för tankflygarbuggar i patch 8.5 typ...?

https://www.youtube.com/watch?v=SQ-QxvDBno8
Citera
2013-05-16, 04:15
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g-man20
hur många tier finns det egentligen
här på bilden är det ju 12 st http://wiki.worldoftanks.com/Leopard_1
10 tiers som nämnts, men t10 TD anser jag är t11

förr så fightades all td +1 tier över vanlig mm
där av kanonerna på t95, obj704 etc
tycker tanks borde få t11 så td får pkus en mm igen för fan inte kul att möta t10 TD i t8 tanks
Citera
2013-05-16, 09:03
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av init
Jaså? KV-1 med 122 mm U-11, alltså en derp gun, går knappast av för hackor. Ladda den med HEAT och den kan vara riktigt kul att köra med. Lägg sedan till att ljudet när man skjuter är en ren njutning för öronen, den smäller betydligt mer än t.ex. M4:ans derp gun.

Visst finns det en derp på KV-1, men dispersion är rätt dålig på den samt givetis reload. Viss skillnad på M4/PzIV där reload är snabb, någorlunda ok accuracy, samt att man har en snabb tank så man behöver inte vara kvar och ta stryk.

Citat:
Ursprungligen postat av init
Ja. En utmärkt vagn, om än långsam (toppfart 28 km/h). Pansaret fram går dock inte av för hackor, har för mig att det är strax över 170 mm. Så se till att du riktar fronten mot fienden [1]. Sidopansaret är betydligt tunnare, har mosat många Churchills genom att skjuta dem i sidan. Kanonen har ganska hög pen, men låg skada. Det gör dock inte så mycket, för den har väldigt hög eldhastighet, omladdningstiden är bara ca två sekunder. Du kan alltså pumpa in skott efter skott i fienden medan denne laddar om, vilket om inte annat stör koncentrationen och gör det jobbigare att sikta.

Nja, är någorlunda ambivalent på Churchill3, bra rof, ok armour, begränsad MM. Problemet är bössan som funkar bra för att ta kål på lägre tier + mediums i samma tier. Samma tier heavies (KV1, T1 Heavy) pennar man inte automatiskt i fronten, och när man hamnar i Tier6 matcher har man seriösa problem eftersom man inte enkelt skadar KV1S, VK3601H i fronten och man är för långsam för att komma undan.
Churchill1 är en mycket bättre tank bara pga kanonen, visserligen ingen premium.
Å andra sidan, de matcher man blir topp tier och knappt några heavies på motsidan är guld.
Citera
2013-05-16, 09:04
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g-man20
hur många tier finns det egentligen
här på bilden är det ju 12 st http://wiki.worldoftanks.com/Leopard_1

Battle tiers visas där, som avgör MM.
Tanksen har tier 1-10.
Citera
2013-05-16, 16:28
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Javla horspel. En idiot PZ IV som platoonar med en loltraktor (bada har 1 i wn7, hurt fan det nu ar mojligt), jag knuffar ut LT fran en klippa for att jag stor mig pa idioter som har med sig lag tier pisstanks, da kommer polarn och ska borja skjuta pa mig sa jag skjuter tillbaks och dodar honom. Nar matchen ar over sa far jag en automatiskt 1 dags ban. Tack for det da vet jag att bara doda ena av dom till nasta gang.
Citera
2013-05-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Javla horspel. En idiot PZ IV som platoonar med en loltraktor, jag knuffar ut LT fran en klippa for att jag stor mig pa idioter som har med sig lag tier pisstanks, da kommer polarn och ska borja skjuta pa mig sa jag skjuter tillbaks och dodar honom. Nar matchen ar over sa far jag en automatiskt 1 dags ban. Tack for det da vet jag att bara doda ena av dom till nasta gang.

Där har du problemet.
Citera
2013-05-16, 16:32
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Där har du problemet.

Sa det ar okej att matchen i princip redan ar forlorad bara for att nagra iq-befriade idioter ska spela tillsammans aven fast det forstor for laget de hamnar pa? Om nagon skjuter pa en sa tycker jag man ska fa skjuta tillbaks utan att det raknas som tk. Det ar dom som borde fa en ban for att medvetet forstora for 13 andra spelare.
Citera
2013-05-16, 16:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Sa det ar okej att matchen i princip redan ar forlorad bara for att nagra iq-befriade idioter ska spela tillsammans aven fast det forstor for laget de hamnar pa? Om nagon skjuter pa en sa tycker jag man ska fa skjuta tillbaks utan att det raknas som tk. Det ar dom som borde fa en ban for att medvetet forstora for 13 andra spelare.
Tyvärr håller jag med dig, har varit med om att det kommit in loltraktors i Tier 8-10 matcher och man blir ju bara trött på dom som gör så, och sen sitter dom och spammar sitt förbannade jävla u-landstjattrande i chatten hela matchen.
Citera
2013-05-16, 16:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
och sen sitter dom och spammar sitt förbannade jävla u-landstjattrande i chatten hela matchen.
Därför man installerar en mod som tar bort chatten helt i matcherna.
Citera
2013-05-16, 16:43
Medlem
Citat:

Det är större chans att det sker i motståndarlaget, då ditt lag bara har 14 platser för idioter medans motståndarna har 15. Alltså går man vinstmässigt plus på det i längden. Jag tycker också att det är ett jävligt efterblivet beteende, men man får acceptera att det finns idioter/12-åringar som inte förstår hur MM fungerar, och göra sitt bästa ändå.
Citera
2013-05-16, 20:38
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
aldrig tk, har du tur så är det bara en dags ban, dom kan skicka in en replay till wg som ticket där det syns du döda 2 stycken tanks

tk är ALDRIG ok, hur dumma i huvudet andra är.

jag har platoonat i min bison med.min polare i tiger

mycket idiot tjafs i början, t7 var max tier
jag 1.shottade 2st hummel och en grille genom backtracing och avslutade.en m6 som hade 250 hp kvar

win och mest exp och kills i hela laget, var rätt tyst efteråt

bison är kung

at folk kör e100 med 2 stycken t1 är ju för att ni skall bli bannade, men folk fattar inte det och aktiverar tk systemet genom att skjuta ihjäl t1

verkar som folk har glömt att wot är ALDRIG jämt, 90% av matcherna vinns lätt eller förloras lätt
så 1-2 tanks skittanks motsvarar kanske 2 st elc suicide scouts....
Citera
2013-05-17, 06:58
Medlem
Littlebear34s avatar
Alltså jag TKar alla tier 1s i tier 3+matcher. Sen om dennes plutonkompis kommer och dödar mig, så rapporterar jag bara dom för TK/osportsligt beteende etc och ignorerar . Och om de lyckas döda mig så kommer jag iallafall få lite krediter för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in