2013-03-17, 19:02
Medlem
XpS06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Gör sig nog bättre med scouts, inget jag kör som förstahandsval på tyngre vagnar eller spg.

Finns en som förbättrar sikte vid tornrotation som jag är lite förtjust i.

Jag skulle väl säga att det är tvärtom! Blir man "trackad" med en scout då är man oftast död ändå om man inte hinner laga det med "repair-kit". Då känns repair skill ganska onödig.

Med en heavy så är man alltid prio ett hos motståndarnas arty, i alla fall när det kommer till tier 5 och uppåt. Blir man trackad då gäller det att man kan flytta på sig innan artilleriet börjar regna skott på en!
Samma sak gäller med en medium, speciellt en Vk30 som är en väldigt motståndskraftig medium som , med framgång, kan "brawla" med vissa heavies.

På SPG är det, som du säger, ingen idé alls att köra repair. Är man spottad är man så gott som död ändå..

Citat:
Ursprungligen postat av estone
Vilka skills ska jag välja på min VK3001H? Är snart 100 på personalen.

Jo ska man ha samma skill på alla gubbarna? Eller olika. Har läst nått om det.

På en VK30 skulle jag köra repair som första skill, när den är på 100% byter jag till BIA och börjar sedan om med repair.
Kör med samma skill på alla gubbar, ja!
Senast redigerad av XpS06 2013-03-17 kl. 19:04.
Citera
2013-03-17, 19:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Jag skulle väl säga att det är tvärtom! Blir man "trackad" med en scout då är man oftast död ändå om man inte hinner laga det med "repair-kit". Då känns repair skill ganska onödig.
Med bra repairskill lagas larvbanden på ex: leopard så snabbt att vagnen inte ens hinner stanna om du har bra med fart.
Citera
2013-03-17, 20:16
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Finns det någon mod som fixar statistik från vecka till vecka över win ratio, hit ratio och andra roliga saker?

Det finns ett officiellt program från WG som heter WoT Assistant där man kan se massa statistik och jämföra nuvarande stats med stats från 24h upp till en månad (tror jag) tidigare. Ganska rolig att sitta och pilla i när man ser att man faktiskt blir bättre och bättre .

Fast tyvärr finns den bara till ios och android...
Citera
2013-03-17, 20:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hitta denna, ska pilla med de nån dag och se om de går att plocka ur statistik som jag vill, jämföra vecka för vecka men även vecka med och vecka utan premiumkonto,.
http://www.curse.com/wot-mods/worldoftanks/wot-statistics
Citera
2013-03-17, 23:49
Medlem
Salorms avatar
Dog vår vän, svartekaptenen?
Citera
2013-03-17, 23:52
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Dog vår vän, svartekaptenen?
nä han ringde säkert
aftonbladet och gnällde om nätmobbning/näthat
Citera
2013-03-18, 04:45
Medlem
Kebabsugers avatar
xp506

har överlevt som spg många ggr när man blivit spottad
inte kul att fortsätta med skade moduler
Citera
2013-03-18, 09:44
Medlem
Noobermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
10% extra skills? Vad för skills menar du?

Mig veterligen så är det ingen skillnad i "gameplay" mellan att köra med premium och utan. Skillnaden ligger i att man får mer XP och krediter med premium.

Sen så finns det ju som sagt stunder där man kan få otroliga studsar, tex IS-3 med Bl-9 studsar en T-50 i röven.. Det har dock inget med premium att göra, det är bara konstiga händelser och händer titt som tätt.

Om man inte vinner en enda 1vs1 så är det inte spelet det är fel på. Detta spel tar tid att lära sig, jag har över 6000 matcher och jag har mycket kvar att lära. Detta spel är inte för alla, men att kalla det ett "skitspel" tycker jag inte är korrekt!

Nu har jag spelat det riktigt riktigt mycket och visst är det ett skitspel, roligt 1 av 5 matcher. Kan tänka mig att det är roligt med bra medspelare...
Utan premium så tar pengarna slut rätt fort...
Provade starta ett nytt konto och se om jag kunde spela upp det, utan premium, men det gick inte -jag kommer ingen vart...
Jag tror det beror på att så många erfarna spelare går tillbaka till låg-tier och de har alla skills och gadgets, som nybörjarna inte har...

Det var "crew skills" ungefär som när du köper en fläkt, kaffe etc...
Citera
2013-03-18, 10:30
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Hitta denna, ska pilla med de nån dag och se om de går att plocka ur statistik som jag vill, jämföra vecka för vecka men även vecka med och vecka utan premiumkonto,.
http://www.curse.com/wot-mods/worldo...wot-statistics

Körde denna ett tag, men att hålla koll på win rate för varje tank blev lite väl nördigt.
wotlabs.net och
noobmeter.com använder jag för att hålla koll på win rate över senaste tiden.

Annars tycker jag iphone appen är helt ok.
Citera
2013-03-18, 15:32
Medlem
Kebabsugers avatar
finns det någon mod som räknar till en, tex så fort du stannar aktiveras den och vid 5 sekunder stannar den på det, resettar så fort du rör dig och börjar räkna igen så fort du stanna?

hade varit enklare än att räkna för han
Citera
2013-03-20, 05:57
Medlem
WalterSullivans avatar
Nån annan som inte kan logga in just nu?
Citera
2013-03-20, 06:47
Medlem
Vantskruvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Nån annan som inte kan logga in just nu?
Citat:
A maintenance for the game server will be held tomorrow on Wednesday, March 20th starting at 04:00 CET (03:00 GMT) which is expected to last until 07:00 CET (06:00 GMT). During this time the game will be unavailable for play. However, our web portal, the forums and customer support remain unaffected.

Första länken på inloggningssidan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in