2011-12-01, 14:33
Medlem
corpsecakes avatar
Dock får jag cirka 10tusen med m7:an per match. Tänkte om det finns nått lätt sätt att få ut lite mer. t.ex fokusera tanks av låg/hög tier eller nått, jag vet inte. Att börja köpa nya tanks känns inte helt värt det.
Citera
2011-12-01, 14:45
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corpsecake
Dock får jag cirka 10tusen med m7:an per match. Tänkte om det finns nått lätt sätt att få ut lite mer. t.ex fokusera tanks av låg/hög tier eller nått, jag vet inte. Att börja köpa nya tanks känns inte helt värt det.

Skada = Cred så spela som ett ego och skada allt du ser. skit i tier eller kills.
Citera
2011-12-01, 15:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Förresten: är det någon här som överhuvudtaget använder guld-ammon? Är det verkligen värt att betala guld för den? I min värld får den nämligen vara nästan garanterad att skada för att det ska kännas värt det.
När beta'n gick mot sitt slut körde jag mycket med guldammo, typ 700-900skott med maus och visst, guldammo är bra men den är ovärd för publika matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
KV serien brinner mycket lätt, särskilt KV-3.
har jag inte märkt

Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Du köper en marder2 den ger i snitt 10tusen per match....
Eller type59 som ger 15.000-50.000 per match i vinst.
Citera
2011-12-01, 15:45
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
När beta'n gick mot sitt slut körde jag mycket med guldammo, typ 700-900skott med maus och visst, guldammo är bra men den är ovärd för publika matcher.

har jag inte märkt

Meh den e ju prem. Om man nu ska rulla runt i en prem så är ju Löwe bättre den vagnen skiter ju pengar. 80 tusen utan att svettas ju.

Arne. Det är dags för dig att emigrera till EU nu.
Citera
2011-12-01, 16:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Meh den e ju prem. Om man nu ska rulla runt i en prem så är ju Löwe bättre den vagnen skiter ju pengar. 80 tusen utan att svettas ju.
Löwe är dyrare och tråkigare att spela.
Citat:
Arne. Det är dags för dig att emigrera till EU nu.
Kommer inte göra det förräns konto'n kan flyttas mellan servrarna, har nästan 6000matcher så att börja om är inte ett alternativ.
Citera
2011-12-01, 16:19
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Löwe är dyrare och tråkigare att spela.

Kommer inte göra det förräns konto'n kan flyttas mellan servrarna, har nästan 6000matcher så att börja om är inte ett alternativ.

Men dom pratar om att man skulle kunna byta server snart va? Fick för mig det då jag känner en annan som spelar US-server

Är KV rolig att spela ni som har kört den?
Citera
2011-12-01, 16:25
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Mondo, du ska ju inte köra HE med 85mm F-30 mot KV. Dom är ju skitenkel att penna i den lägre frontplåten, alternativt där MG sitter. I sidan går i stort sätt alla skott igenom, samma bak/sidan på deras toalett-turret. Se bara till att sikta in väl innan du trycker av.

Kommer KV'n i fart kan du sikta på dess tracks så den spinner runt om du förstör det. Då är det bara att hagla på dess bredsida, bak i sidan brukar ofta sätta fyr på dom. KV serien brinner mycket lätt, särskilt KV-3.

Guld-ammo används i regel bara i Clanwars eller liknande.

Själv tycker jag KV är rolig att skjuta på då dom sällan studsar något så fort man lärt sig sikta. Det var i början när man haglade skott lite huller om buller samt inte siktade in jag tyckte dom var jobbiga. Man blev ju otroligt besviken när man fick sin KV i början, dom är verkligen inte så bounciga som man kan tro.

Citat:

har jag inte märkt

Tack grabbar!
Jag har ju spelat 380 matcher på EU nu sen jag bytte men känner mig fortfarande som en nybörjare, men det tar sig iaf.
Nu börjar jag till och med bli så intresserad att jag sitter på WoT-wikin och läser in mig på olika tanks.
Citera
2011-12-01, 17:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
...
Så du ska bli historiskt lärd nu också

Citat:
Men dom pratar om att man skulle kunna byta server snart va? Fick för mig det då jag känner en annan som spelar US-server
Jo läst att de ska komma i nån patch i framtiden.
Citat:
Är KV rolig att spela ni som har kört den?
Har 355 matcher under bältet och den är vansinnigt slö men helt ok, sett till stats så är 107:an(bästa kanonen) op, slår mycket hårdare än andra kanoner med likvärdig pen/dam.
Är typ 8000xp från att elita den och de kommer jag fixa när kv-2 patchen kommer, då får man en extra garageplats om man har kv med kv-2 torn i garaget och lite annat.

Kv kan också ha en 152mm kanon, rof 2.8 eller nåt men 3-4 skott för att slå ut en löwe, skiter knäck varje gång jag blir träffad av den oavsett om jag sitter i type59 eller is-3
Senast redigerad av Arne.Anka 2011-12-01 kl. 17:17.
Citera
2011-12-01, 17:19
Medlem
Hur ser motståndet ut nu? Är det någon ide att återuppta WoT eller är det helt fullt med high-tier tanks bara?
Citera
2011-12-01, 17:25
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Pingu
Hur ser motståndet ut nu? Är det någon ide att återuppta WoT eller är det helt fullt med high-tier tanks bara?

Jag får matcher fortare i min stug3 än i patton eller T-54. just nu 32 000 spelare och 1000 matcher så in i Fb kanlen och tjöta.

Ska nog skaffa en kv med så jag har en till att leka med. Måte dock köra lite T-28 först
Citera
2011-12-01, 18:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Upcoming Events for December
http://worldoftanks.com/news/874-upcoming-events-december/
Citera
2011-12-01, 18:46
Medlem
Forzos avatar
Nu har jag kommit upp mig till tier 5 med lite blandade tanks, men bland den roligaste hittills att köra var den ryska T-28 med bästa kanonen. Vilka senare tanks är mest lik den egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in