2010-07-29, 12:53
Medlem
Hej alla fb:are

Jag är medveten om att detta kanske inte är rätt område att lägga upp tråd på men jag har en fråga;

Det är nu så att jag sålt en stationär dator och skärm på en auktionssida. Jag måste nu skicka dem med Posten men har inge kartonger att paketera dem i. Jag var nere alldeles nyss hos Posten och frågade om de hade stora kartonger att paketera i men det hade dem inte.

Var kan jag hitta kartonger att paketera dem i om inte ens Posten själva har det?

Jag behöver alltså 2 st - en till datorn och en till skärmen.

Min andra fråga är: Måste jag paketera med massa extra skydd såsom skumplast etc för att undvika att det skadas i frakten?

Tacksam för svar!
2010-07-29, 13:00
Medlem
Sketeds avatar
Blir det inte lite lättare (och billigare framförallt) att skicka med DHL eller SCHENKER (stavning)?

Där ska du kunna få kartonger på inlämningsstället tror jag.
2010-07-29, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frasse_08
Måste jag paketera med massa extra skydd såsom skumplast etc för att undvika att det skadas i frakten? !

Tror posten säger att ett paket som skickas med dom skall klara ett fall på 1 meter ner i backen. Så packa in det väl nog för klara detta (självklart behövs det massor med skumplast och liknande).

Och håller med föregående inlägg, det blir klart billigare med schenker eller dhl.
2010-07-29, 14:55
Medlem
Så om jag skickar med DHL alt. Schenker så får jag kartonger av dem?
2010-07-29, 15:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vi diskuterar Windows här inne. En eller flera flyttkartonger räknas dock inte som ett operativsystem / komponenter / mjukvara.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in