Pianon är sjukt svåra att bli av med idag. Finns knappt någon efterfrågan på dem. Försök att kolla med diverse musikskolor och se ifall de är intresserade.
Självklart får köparen hämta pianot. Det är ju bara att skriva det i annonsen.
Ibland kan pianon vara svårsålda, så jag hoppas att du får någorlunda bra betalt för det!
Jag talade med ett företag som renoverar pianon och säljer dem. De hämtar bara de pianon de vill ha - utan kostnad. Marknaden är tyvärr inte så bra för begagnade pianon, så de skänks ofta bort.
Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Pianot väger minst 150kg när jag känner på det.
Jag vill sälja det på blocket men jag vet inte hur man gör med transport och så. Äger inga transportmedel.
Låt oss säga att det kostar 1000 kan jag fortfarande gå på plus 500??
Det blir nog svårt eftersom de flesta skänker bort sina pianon mot att man hämtar det och min erfarenhet säger att folk inte ens vill ha ett piano gratis. Du menar ett riktigt piano och inget elektriskt?
Är det en steinweg eller deras sedermera steinway så kan du ju kanske få lite för det? Annars får du nog räkna med att bekosta bortfraktandet själv typ. Vissa flyglar är värda en del med. T.ex. en Malmsten till rätt köpare.
Många ger bort pianon så jag ser inte hur du skulle kunna få sålt det för 1k om det nu inte skulle ha något speciellt utseende eller annat som får det att stå ut från mängden.