2010-07-29, 10:33
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Som rubriken lyder... Jag skickade nyss en RP på en trådstart och kom på att jag angav fel anledning så då skickade jag en ny. Men, då borde jag ha fått upp en varning i stil med "Det här inlägget/tråden är redan rapporterad för 0.02".
Citera
2010-07-29, 10:36
Medlem
najass avatar
Det är nog viss eftersläpning i tid. Jag testade med ditt inlägg här, och när jag åter-RP:ade direkt kom det inte upp någon varning, men efter en minut (knappt) så gjorde det.
Citera
2010-07-29, 10:38
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Det stämmer, men jag tyckte ändå att jag väntade ett tag med tanke på att jag även rapporterade den andra tråden (korspostning) och skrev en liten kommentar innan jag gick tillbaka...
Citera
2010-07-29, 11:17
Medlem
micaeles avatar
Syns överallt och verkar göra sitt jobb.
Dock kan RP-rutan ibland ta ohemul tid att öppna, så bakändan hänger väl inte alltid med.
Citera
2010-07-29, 11:19
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det stämmer, men jag tyckte ändå att jag väntade ett tag med tanke på att jag även rapporterade den andra tråden (korspostning) och skrev en liten kommentar innan jag gick tillbaka...

hmmmm, du har rätt, jag testade nu igen utan att göra något emellan (när jag testade med ditt inlägg stängde jag ner webläsaren och då kom varningen efter mindre än en minut). Nu testade jag med ett annat inlägg och nu väntade jag fem minuter och det var fortfarande inte någon varning. Det hjälpte inte att valsa mellan inlägg och forum. Däremot kom varningen meddetsamma när jag stängt webläsaren och sedan öppnat upp igen.

Sannolikt är det i alla fall inte så att det gäller för andra FB:are (alltså när någon RP:ar ett inlägg som någon annan redan RP:at) för då hade nog dubbel-RP varit mycket vanligare än det är.
Citera
2010-07-29, 13:17
Medlem
Ödlans avatar
Surfar ni med cache påslaget i webbläsaren?
Citera
2010-07-29, 13:58
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Som rubriken lyder... Jag skickade nyss en RP på en trådstart och kom på att jag angav fel anledning så då skickade jag en ny. Men, då borde jag ha fått upp en varning i stil med "Det här inlägget/tråden är redan rapporterad för 0.02".

Jag får upp en varning om det. Konstigt att du inte får det.

När blev du föresten en vanlig dödlig användare igen?
Citera
2010-07-29, 14:02
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
hmmmm, du har rätt, jag testade nu igen utan att göra något emellan (när jag testade med ditt inlägg stängde jag ner webläsaren och då kom varningen efter mindre än en minut). Nu testade jag med ett annat inlägg och nu väntade jag fem minuter och det var fortfarande inte någon varning. Det hjälpte inte att valsa mellan inlägg och forum. Däremot kom varningen meddetsamma när jag stängt webläsaren och sedan öppnat upp igen.

Sannolikt är det i alla fall inte så att det gäller för andra FB:are (alltså när någon RP:ar ett inlägg som någon annan redan RP:at) för då hade nog dubbel-RP varit mycket vanligare än det är.
https://www.flashback.org/p21726623#p21726623
Citera
2013-03-07, 14:48
Bannlyst
Jag hade uppskattat om det gick att se om en trådstart har rapporterats, utan att behöva trycka på rapporteringsknappen.

För även om en tråd kan misstänkas vara trams (eller tråd redan finns), kan det finnas delar i topic som man känner att man vill diskutera (utan att bedöma eller söka själv), och hade man då sett direkt att tråden riskerar att raderas/papperskorgas, så hade man kunnat välja om man tycker att det är värt att chansa på en fortsatt debatt eller inte. "Indikationen" skulle naturligtvis släckas så fort moderator har tagit ställning, och skulle tråden rapporteras igen för samma sak skulle inte indikationen dyka upp.

För jag misstänker att de som rapporterar är hyfsat insatta i hur moderatorerna avgör om en trådstart håller måttet eller inte. Detta skulle bespara oss användare som inte rapporterar så mycket, tid och energin skulle kunna läggas på något mer värdefullt.

En tanke efter att ha slösat ca en halvtimme och 5 inlägg på en tråd som raderades.
Citera
2013-03-08, 00:22
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partiledaren
Jag hade uppskattat om det gick att se om en trådstart har rapporterats, utan att behöva trycka på rapporteringsknappen.

För även om en tråd kan misstänkas vara trams (eller tråd redan finns), kan det finnas delar i topic som man känner att man vill diskutera (utan att bedöma eller söka själv), och hade man då sett direkt att tråden riskerar att raderas/papperskorgas, så hade man kunnat välja om man tycker att det är värt att chansa på en fortsatt debatt eller inte. "Indikationen" skulle naturligtvis släckas så fort moderator har tagit ställning, och skulle tråden rapporteras igen för samma sak skulle inte indikationen dyka upp.

För jag misstänker att de som rapporterar är hyfsat insatta i hur moderatorerna avgör om en trådstart håller måttet eller inte. Detta skulle bespara oss användare som inte rapporterar så mycket, tid och energin skulle kunna läggas på något mer värdefullt.

En tanke efter att ha slösat ca en halvtimme och 5 inlägg på en tråd som raderades.
egentligen är det en bra idé, men dessvärre finns det en del användare som använder RP:s för att få utlopp för sin frustration över andra användare. de RP:ar alltså inte för att de tror att inläggen bryter mot reglerna utan för att de helt enkelt tycker illa om användaren. jag tror att en sådan här ordning skulle kunna öka mängden okynnes-RP:s.
Citera
2013-03-08, 11:58
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partiledaren

Du eftersöker alltså en funktion som skall "varna" dig för en tråd som kanske blir papperskorgad eller stängd. På så sätt slipper du "ödsla tid" på en tråd i onödan.

Den funktionen finns redan. Den kallas för erfarenhet och sunt förnuft. Den funktionen kommer du att dra nytta av när du blir varm i kläderna...precis som vi andra kan göra.

Dessutom har moderator johannes säkert helt rätt när han påpekar att RP-funktionen ibland missbrukas vilket gör den oandvändbar som ett indikeringsinstrument.
Citera
2013-03-08, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Du eftersöker alltså en funktion som skall "varna" dig för en tråd som kanske blir papperskorgad eller stängd. På så sätt slipper du "ödsla tid" på en tråd i onödan.

Den funktionen finns redan. Den kallas för erfarenhet och sunt förnuft. Den funktionen kommer du att dra nytta av när du blir varm i kläderna...precis som vi andra kan göra.

Dessutom har moderator johannes säkert helt rätt när han påpekar att RP-funktionen ibland missbrukas vilket gör den oandvändbar som ett indikeringsinstrument.

Oavsett så tror jag i min enfald att Flashback inte har som målsättning att underlätta enbart för erfarna Flashbackanvändare, jag vill gärna tro att även nytillkomna kan ha ett visst värde.

Indikationen skulle ju kunna vara så enkel så att rapporteringsknappen blinkar (lugnt o fint, inte alls störande) när trådstarten t.ex rapporterats för 0.02, att "man ska tänka själv och inte svara på tramstrådar" är ju en sak, men att nytillkomna ska behöva söka för att veta om det är värt att svara på en tråd, ja, ja..

Jag vill gärna tro att de flesta uppskattar sin tid, jag gör det i alla fall, och eftersom Flashback är uppbyggt med t.ex "Nya ämnen", och det bevisligen finns folk som rapporterar, och även meddelar i trådar med t.ex en käck fras så som: "trådar finns, lär dig söka idiot", så hade en sådan funktion gett läsarna samma meddelande exkluderat den vitsiga anmaningen.

Detta skulle även kunna inkludera varje ny medlems första inlägg, och funktionen skulle också kanske kunna vara valbar att ha på?

Ang okynnesrapporteringar så har jag för mig att jag sett att det finns ett visst förfarande för att stävja sånt, kanske skulle kunna implementeras/utvecklas i detta också?

Detta är inte akut för min del, det kan finnas 1000 saker som är viktigare att ägna tankar åt när det kommer till funktioner på detta forum, så det var bara en tanke som dök upp för att bespara tid, den som vi alla nog vill spendera där den ger oss mest valuta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in