2010-07-29, 10:16
Medlem
http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.764977

http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.761897

Någon som vet vilka de är?
Citera
2010-07-29, 11:52
Medlem
Reaper123s avatar
Har en del info om 34-åringen då en bekant umgåtts en del med honom, vet dock inte vad som är lämpligt att dela med sig av här på forumet med tanke på just det brott han är dömd för.

Helt sjukt att han inte får sitta inne livstid, klippa bollar osv! :S
Citera
2010-07-29, 12:17
Medlem
Han är ju dömd...Borde vara ok att outa honom...
Hemskt att ha umgåtts i kretsen...
Har själv barn i stan, vill ju inte att han eller den andra kommer i närheten av henne...

Straffen står knappast i proportion till brotten, kan tyckas.
Avklippta ballar är för milt, egentligen.
Antar att de inte kan bo kvar i Nyköping när de släpps...
Infon om vilka de är lär väl dyka upp snart, på ett eller annat sätt!
Liten stad, stooora käftar som pratar!
Jag vill iallafall veta vilka de är, dessa äckel!
Citera
2010-07-29, 13:54
Medlem
Reaper123s avatar
Kan säga så mycket att 34-åring bor (bodde) i Oppeby! Även om jag nu tycker att han borde brinna i helvetet, känner jag inte för att ge ut hans namn även om jag aldrig ens träffat personen. För vill inte att nån ska råka illa ut, även om han nu förtjänar det med tanke på allt sjukt han gjort (det han är dömd för väl troligen bara en av många)!
Citera
2010-08-14, 08:22
Medlem
Är han uppvuxen i Oppeby?
Citera
2010-08-14, 10:15
Medlem
Reaper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRMLSCRM
Är han uppvuxen i Oppeby?
Vad jag hört så är det så, dock inte 100% då jag som sagt aldrig träffat personen utan endast hört det via kompis(arna) som umgåtts med han senaste åren. Troligen är det även där han i fortsättningen kommer bo när han kommer ut, vilket känns mindre kul då jag har min familj med platsyskon i 10-16års åldern där :S
Citera
2010-08-14, 10:30
Medlem
34 år, född 1976 mao. Då borde man ju vet vem det är om han är uppvuxen i oppeby. Nu är det många år sedan man flyttade från Oppeby men jag får väl snoka lite nästa gång jag är hos Morsan
Citera
2010-08-14, 20:23
Medlem
Domen är en offentlig handling och vem som helst kan ta del av den. Så länge man inte vill ha bilagor etc utan bara domen är det gratis och kan beställas via mejl. I det här fallet är det bara mejla Nyköpings tingsrätt. (För det var väl 34-åringen dömdes?): nykopings.tingsratt@dom.se

De vill gärna ha personnummer eller namn på förövaren men det räcker ofta med "ledtrådar" som i det här fallet, 34-åring förmodligen född 1976. Skriv att rör sexbrott mot barn. Artikeln är skriven lörd 27 juli. Domen föll förmodligen den 23 juli 2010, därför kan man uppge det datumet med ett frågetecken och så kan man berätta att åklagaren i fallet är: Michael Forsberg.

Alltså, begär ut dom som föll den 23 juli 2010. Avser man född 1976 dömd för barnsexbrott. Åklagare i fallet är Michael Forsberg.

Mejla på måndag. Det brukar inte ta mer än någon timme så har man fått domen mejlad i bifogad pdf dokument. GRATIS!!
Senast redigerad av Hellgonet 2010-08-14 kl. 20:25.
Citera
2010-08-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellgonet
Domen är en offentlig handling och vem som helst kan ta del av den. Så länge man inte vill ha bilagor etc utan bara domen är det gratis och kan beställas via mejl. I det här fallet är det bara mejla Nyköpings tingsrätt. (För det var väl 34-åringen dömdes?): nykopings.tingsratt@dom.se

De vill gärna ha personnummer eller namn på förövaren men det räcker ofta med "ledtrådar" som i det här fallet, 34-åring förmodligen född 1976. Skriv att rör sexbrott mot barn. Artikeln är skriven lörd 27 juli. Domen föll förmodligen den 23 juli 2010, därför kan man uppge det datumet med ett frågetecken och så kan man berätta att åklagaren i fallet är: Michael Forsberg.

Alltså, begär ut dom som föll den 23 juli 2010. Avser man född 1976 dömd för barnsexbrott. Åklagare i fallet är Michael Forsberg.

Mejla på måndag. Det brukar inte ta mer än någon timme så har man fått domen mejlad i bifogad pdf dokument. GRATIS!!

Skrev fel datum. Ska vara artikeln skriven lörd 24 juli.
Citera
2010-08-15, 11:05
Medlem
sätt dom i samma cell och låt dom pilla på varandra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här