2010-07-29, 08:02
Medlem
Odlar CB i en garderob som är 60x60 ca 190hög som jag för tillfället har i mitt sovrum, men har lite svårt att sova pga allt fläktljud (+ att ogillar att den är sovrummet för den tar en del plats) Att ha den just där var polarnas ide för de tyckte inte att det skulle vara smart att ha den framme när vissa besökande kommer eller e.v fester osv. Skulle gärna vilja flytta den bredvid kylskåpet istället (då det också döljer 2 fläktar på sidan som är insugen) och sätta hänglås på skiten. Tycker ni det blir för suspekt? Även när jag har besökande så lär de ju inte tänka OMG CB-ODLING! såfort de ser ett städskåp med hänglås? Stör mig ganska mycket på att ha den i sovrummet så vad tycker ni?

För suspekt att ha ett städskåp med hänglås bredvid kylen?
Eller bättre att ha den i sovrummet (Mer suspekt för e.v övernattande gäster?)
Citera
2010-07-29, 08:28
Medlem
4twentys avatar
Ett skåp i köket med hänglås och som gör ljud är lika suspekt som att ha det i sovrummet, om du måste ha hem en massa gäster som du verkligen inte vill ska ha reda på det så råder jag dig att bli deras gäst istället eller sluta odla
Citera
2010-07-29, 16:52
Medlem
vattenpipskamelens avatar
ställ det brevid kylskåpet och säg att du förvarar massor av farliga kemikalier från tidigare job eller att din polare har lämnat lite cash samt värdesaker under den tiden han drog till Australien och pluggar i 2 år...i dunnno inte så värst svårt att hitta på nått..
Citera
2010-07-29, 17:29
Medlem
Cojoness avatar
Du kan ju alltid ha den i köket och försöka låsa den på något mindre suspekt sätt än att montera ett fett hänglås. För ett hänglås sänder ju ganska tydliga signaler om att skåpet innehåller saker andra inte ska få se/lägga vantarna på...

Jag vill minnas att jag har läst någon tråd på Swecan angående ett "magnetlås", dvs man har någon typ av metallspärr på insidan av garderobsdörren som hindrar att dörren öppnas. För att "låsa upp" så använder man en stark magnet för att flytta spärren. Magneten är alltså så pass stark att man kan hålla den på utsidan av dörren och flytta spärren som sitter på insidan av dörren.

Minns inte hur konstruktionen såg ut, men kan väl inte vara allt för avancerat att snicka ihop. Kan dock behövas en stark magnet och sådana kanske kostar lite pengar.
Citera
2010-07-29, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4twenty
Ett skåp i köket med hänglås och som gör ljud är lika suspekt som att ha det i sovrummet, om du måste ha hem en massa gäster som du verkligen inte vill ska ha reda på det så råder jag dig att bli deras gäst istället eller sluta odla

Tycker du det verkligen är så suspekt med ett hänglås på en garderob? (ljudet kan man ju bara skylla på är från kylen, för lådan låter inte överdrivet mycket)
Citera
2010-07-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cojones
Du kan ju alltid ha den i köket och försöka låsa den på något mindre suspekt sätt än att montera ett fett hänglås. För ett hänglås sänder ju ganska tydliga signaler om att skåpet innehåller saker andra inte ska få se/lägga vantarna på...

Jag vill minnas att jag har läst någon tråd på Swecan angående ett "magnetlås", dvs man har någon typ av metallspärr på insidan av garderobsdörren som hindrar att dörren öppnas. För att "låsa upp" så använder man en stark magnet för att flytta spärren. Magneten är alltså så pass stark att man kan hålla den på utsidan av dörren och flytta spärren som sitter på insidan av dörren.

Minns inte hur konstruktionen såg ut, men kan väl inte vara allt för avancerat att snicka ihop. Kan dock behövas en stark magnet och sådana kanske kostar lite pengar.

Ska kolla närmare på det! låter intressant men låter lite dyrt
Citera
2010-07-30, 14:30
Medlem
Komigen Gott Folk åsikter!
Citera
2010-07-30, 14:52
Medlem
Noe-s avatar
Ett enkelt magnetlås?

http://u.snelhest.org/i/2010/07/30_1014.JPG

Det röda är någon slags spik eller liknande som håller fast metallbiten som snurrar. Metallbiten som snurrar lägger sig på den andra svarta grejen. Som inte borde vara metall utan trä.

Man drar sen med en magnet på utsidan av skåpet när man ska låsa upp. Genialt?

Detta är då alltså insidan av skåpet. Ja jag är rätt stukad :<
Citera
2010-07-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
Ett enkelt magnetlås?

http://u.snelhest.org/i/2010/07/30_1014.JPG

Det röda är någon slags spik eller liknande som håller fast metallbiten som snurrar. Metallbiten som snurrar lägger sig på den andra svarta grejen. Som inte borde vara metall utan trä.

Man drar sen med en magnet på utsidan av skåpet när man ska låsa upp. Genialt?

Detta är då alltså insidan av skåpet. Ja jag är rätt stukad :<

haha det där var fan lite smart ändå! låsa upp med en magnet utifrån, inga handtag eller något.
Citera
2010-07-30, 17:27
Medlem
brisingrs avatar
Kom igen gott folk hitta hur man gör en sån här magnetlåsningsmanick! Är i grovt behov av en sådan
Citera
2010-07-30, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Kom igen gott folk hitta hur man gör en sån här magnetlåsningsmanick! Är i grovt behov av en sådan

jag tyckte bilden visade riktigt bra hur man gör? enda du behöver är två riktigt starka magneter och lite träklossar och skruv
Citera
2010-08-03, 12:27
Medlem
4twentys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasher.SG
Tycker du det verkligen är så suspekt med ett hänglås på en garderob? (ljudet kan man ju bara skylla på är från kylen, för lådan låter inte överdrivet mycket)

ett hänglås ja, men du kan ju installera ett vanligt skåplås, äldre modell: http://www.byggfabriken.com/uploads/tx_byggfabriken/store/543-241.jpg eller den nyare modellen, hitta ingen bra bild men tänk dig låsen som finns på skåp i skolor.

det hade inte dragit mitt öga till sig lika mkt som ett hänglås iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in