2010-07-29, 00:41
Medlem
hej , jag behöver installera om datorn med XP

men det e den att , när jag ska göra de så startar jag datorn först , sätter in skivan och sätter sedan på datorn igen , VANLIGTVIS ska då win XP programet startas men de gör de inte

Vad är felet? :/

Snabba svar respekteras
2010-07-29, 00:46
Bannlyst
Trycker du på en knapp då den säger åt dig o göra det? testa annars stoppa i den medans datan e på, o installera om där ifrån.. aldrig gjort det dock, borde vara typ likadant.

Annars om inget av det funkar kan du ju boota CD/DVD'n först, menar då att man trycker typ på F2 medans datorn startar. (Knappen kan skiftas mellan BIOS, så kolla efter typ "Boot alternativ" när datan startar.
2010-07-29, 00:49
Medlem
De tråkiga e att jag försökt med de :/ men kan försöka igen förresten

Edit : det e XP installerad på datan redan .. ^^
2010-07-29, 00:52
Bannlyst
Jo, men stoppa i CD skivan, sen väljer du "installera XP" (följ inst.) och sen startar datorn om, och cd skivan BÖR bootas direkt.
2010-07-29, 00:54
Medlem
men de kommer inte upp nått "installera XP"
2010-07-29, 01:01
Bannlyst
Inte? blir de för mig -.^ konstigt

Är det en nedladdad XP skiva?
om ja, testa ladda hem en annan (t.ex om du gör det från TPB så leta fram en från trusted / mod eller nå)

Om det inte är en nedladdad skiva.. testa ladda hem o bränna en iaf :P
2010-07-29, 01:07
Medlem
Ja det en kopia men jag tror inte det e de som e felet :O :/

För jag testa med W7 med och de va lika dant med de , och de ska funka de vet ja :O
2010-07-29, 01:09
Bannlyst
Hm, funkar CD/DVDn felfritt då? kan ju ha gått sönder, testa stoppa i en spel skiva eller nåt. o kolla om den funkar
2010-07-29, 01:12
Medlem
asså jag har nog glömt och säga en sak här :P

Såhär ligger de till,

den här datorn använde en annan inan mig och jag tänkte fixa den till mig nu , men såklart så hade han lösen vilket inte han och jag inte vet
så det e drf jag vill installera om datorn , så jag kommer inte in på själva XP :/
2010-07-29, 01:26
Bannlyst
Men lol

Skulle sagt det innan, då får helt enkelt ringa h*n o fråga om lösen. (edit, såg inte, nvm)

Annars kan du testa detta (Kommer förmodligen funka, då dom flesta inte gör något åt detta account)
Finns en "hemlig" admin på datorn, när du startar datorn, tryck F8 (Eller liknande, du ska iaf öppna felsäkert läge) låt den ladda klart, nu kommer du (förmodligen) se 2st profiler, en Administrator ("Hemliga") och den som din kompis (?) fixade, tryck på Administrator, som lösen skriver du ingenting, bara o trycka enter om det behövs.
Där inne kan du gå in i kontrollpanelen o byta lösenord på den andra profilen.
(Alternativt kan du göra så här (efter du loggat in på Admin~), tycker det går snäppet snabbare :P, Öppna Start > Kör > Skriv CMD > Net user (Namn på profilen följt av en *) > bör se ut ungefär så här > Datanorden13 * > skriv sedan lösenordet du vill ha, notera, du kommer inte kunna se lösenordet, det blir osynligt).

Starta om o logga in bara.

Förlåt om det e svårt o läsa eller nåt, men orkar inte fixa eventuella fel. kan skylla på trötthet?

Edit : Om inget av dessa funkar, är det bara o fixa en ny hårddisk, då denna är helt oanvändbar
2010-07-29, 01:38
Medlem
Tack hoppas de funkar nu med

Edit: förlåt för att jag inte sa de inan
Det funka förresten Tack så hemskt mycket DDDD
Senast redigerad av Datanorden13 2010-07-29 kl. 01:41.
2010-07-29, 01:44
Bannlyst
Varsågod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här