• 1
  • 2
2010-07-29, 01:54
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamma-hydroxibutansyra
Detta var ett tag sedan nu och jag trodde på allvar att hon ville hjälpa mig så gott hon kunde så när hon frågade om/vad jag provat för mediciner förut berättade jag vilka som funkat och vilka som inte gjort det i hopp om att jag skulle slippa komma på flera möten där vi aldrig kom fram till någonting. Det var ju inte tal om rekreationellt bruk då heller utan enbart för att bli av med ångest, social fobi och paranoia. Jag kunde inte gå ut utan att vara fullproppad av diverse preparat. Men ja, såhär i efterhand inser jag ju att det var jävligt dumt. Dessutom hade en trevlig människa talat om för denna läkare eller vad hon nu var att jag röker cannabis så jag misstänker att jag var körd redan från början, hon började dessutom prata om att de ville ta både blod och urinprov och där tog nojjan över handen och sen blev det inte många fler besök.

Just då mådde jag så dåligt att jag inte klarade att ta mig dit själv heller utan hade en person med mig inne på mötena, en person som mer än gärna tog upp mitt rekreationella drogbruk. Ska inte skylla ifrån mig för mycket dock. Helt mitt eget fel.

Edit: Ursäkta för off topicpladder.

Du hade otur, men det var psyk va? somaläkare, som jobbar med kroppsliga problem, kan inte se din psykjournal utan ditt medgivande, så testa med en läkare på vårdcentralen, ibland kan man ha tur
Citera
2010-07-29, 16:51
Medlem
Gamma-hydroxibutansyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Du hade otur, men det var psyk va? somaläkare, som jobbar med kroppsliga problem, kan inte se din psykjournal utan ditt medgivande, så testa med en läkare på vårdcentralen, ibland kan man ha tur

Japp, psyk var det. Tack för tipset!
Citera
2010-07-29, 17:29
Medlem
BrainDisorders avatar
Hur mycket äter du? Mg alltså. Själv så tar det minst 3-4 dagar för mig att känna av att jag är utan Sertralin. Försökte sluta cold turkey på dom, och yrseln, illamående, den skumma känslan av utanförskap försvann väl efter cirka 2 veckor, men bröt ihop istället så började med dom igen.
Citera
2010-07-29, 19:20
Medlem
muppenwtfs avatar
50 mg och gjort det sen dag 1.
Bara tagit dom i 3 veckor.
Mår bättre idag, kanske bara var placebo. Vem vet, inte så viktigt kanske
Citera
2010-07-29, 20:13
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamma-hydroxibutansyra
Japp, psyk var det. Tack för tipset!
Det var så lite så. >Först hade jag en riktig häxa som läkare, en sån som inte skriver ut medicin förrän man är när döden, typ, men det var faktiskt hon som kläckte ur sig det, och sen försvann hon, och jag fick gå hos olika stafettläkare ett tag, och sen till min stora lycka hittade jag en riktig guldläkare som faktiskt lyssnar på patienten utan förutfattade meningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in