2010-07-28, 06:22
Medlem
Har två honkatter på ca 7 månader, först köpte vi den ena som vi var tvungen att kastrera pga att hon lät som en galning. Vi bestämde oss för att skaffa en polare till henne, dom fann varandra ganska fort och dom leker och busar för fullt här hemma. Båda är friska, äter och är pigga. MEN.. Så hat vi börjat få problem med den nya.. Hon är alltså inte kastrerad och jag tror det beror på det men är inte riktigt säker. Hon kissar alltså bakom barskåpet, på plastpåsar, rena klädpåsen, och nu på senaste tiden i sängen. Fick nog i morse då hon hade kissat på MIN arm! Förstår att kastrering är det som behövs men har inte råd just nu, och även om vi hade det så skulle det inte bli idag.

Undrar alltså om det finns en lösning så länge ?
Citera
2010-07-28, 06:44
Bannlyst
Verkar vara asjobbigt att ha djur som kissar överallt inomhus, kan du inte spreja något som luktar på ställena där katten brukar kissa? Är det inte så vissa brukar göra när katter pissar ned saker?
Citera
2010-07-28, 06:48
Medlem
Crystalskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Verkar vara asjobbigt att ha djur som kissar överallt inomhus, kan du inte spreja något som luktar på ställena där katten brukar kissa? Är det inte så vissa brukar göra när katter pissar ned saker?

Har också för mig det. Tror det var morsan som nämnde någonting om att ättika skulle funka. De känner tydligen inte urinlukten längre då. Det var iofs kaniner hon pratade om då, men antar att det funkar på katter med.
Citera
2010-07-28, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail

Har tagit ättika bakom barskåpet men hon var likförbannat där dagen efter ändå! Och ättika i sängen? De låter inte lockande! Glömde nämna att hon går på lådan annars, trodde hon är kräsen och inte vill gå när det börjat bli dags att byta sand men eftersom jag bytte igår och hon kissade på mig när jag sov är väll det ganska uteslutet..

Finns de nått annat än ättika ? Finns väll "fy" spray, luktar det?
Citera
2010-07-28, 07:05
Medlem
Har gjort rent med medel och tidningar i sängen så hon pissar aldrig på samma ställe, bakom barskåpet kissat hon dock på samma ställe över kablarna.. Men de är den ända platsen som finns där med.
Citera
2010-07-28, 13:39
Medlem
Wonderbras avatar
Det finns en spray som heter Piss Off och finns att köpa i välsorterade djuraffärer för ungeför 130 spänn Spraya det på platserna, och se om det fungerar. Stress och könsmognad kan vara en anledning också. Kastrera gärna så fort som möjligt för att se om det underlättar för kissen, och se om hon kanske slutar när första kissen inte "finns hemma".

Det är jävligt svårt att få en katt att sluta pissa inne när den väl har börjat, vi tog till vara på vår hanes renlighet innan han strättade överallt
Citera
2010-07-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderbra
Det finns en spray som heter Piss Off och finns att köpa i välsorterade djuraffärer för ungeför 130 spänn Spraya det på platserna, och se om det fungerar. Stress och könsmognad kan vara en anledning också. Kastrera gärna så fort som möjligt för att se om det underlättar för kissen, och se om hon kanske slutar när första kissen inte "finns hemma".

Det är jävligt svårt att få en katt att sluta pissa inne när den väl har börjat, vi tog till vara på vår hanes renlighet innan han strättade överallt

Har tänkt på de där med stress och att inte trivas, men hon äter och leker och gosar för fullt med mig. Ska se om jag hittar det på djuraffärn då blir som sagt till att kastrera sen när vi har råd.
Citera
2010-07-29, 17:21
Medlem
Kastrering är det enda som hjälper.
Senast redigerad av Sana 2010-07-29 kl. 17:23.
Citera
2010-07-29, 17:24
Medlem
Kan ju även vara UVI om hon gillar att kissa på mjuka underlag. Det gör mindre ont då.
Citera
2010-07-29, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emelie1987
Kan ju även vara UVI om hon gillar att kissa på mjuka underlag. Det gör mindre ont då.

Kissar mest bakom barmöbeln, golv och kablar så d är inte så mjukt där.
Citera
2010-08-04, 12:50
Medlem
Zedonks avatar
Det här medlet ska tydligen vara oöverträffat när det gäller att få bort kattkisslukt:http://www.scentstop.se/
Citera
2010-08-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annaa89
Har två honkatter på ca 7 månader, först köpte vi den ena som vi var tvungen att kastrera pga att hon lät som en galning. Vi bestämde oss för att skaffa en polare till henne, dom fann varandra ganska fort och dom leker och busar för fullt här hemma. Båda är friska, äter och är pigga. MEN.. Så hat vi börjat få problem med den nya.. Hon är alltså inte kastrerad och jag tror det beror på det men är inte riktigt säker. Hon kissar alltså bakom barskåpet, på plastpåsar, rena klädpåsen, och nu på senaste tiden i sängen. Fick nog i morse då hon hade kissat på MIN arm! Förstår att kastrering är det som behövs men har inte råd just nu, och även om vi hade det så skulle det inte bli idag.

Undrar alltså om det finns en lösning så länge ?

En tjejkompis nämnde att veterinären tipsat henne om att sanera med citron på ställen djuret kissar och upprepa tills katten fattar. Citroner ska tydligen ge nån blockad i näsan på de
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in