Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-27, 21:53
Medlem
Hjälp mig flashback!!!!!

det är så att jag för ca 2 timmar sen när jag startade datorn fick ett varningsmeddelande från norton som sa att nånting försökte ansluta till min dator "21639" hette det. utan att fundera närmare på saken (eftersom jag bevisligen är helt oteknisk) klickade jag i "blockera denna anslutning" och där startade mitt problem

sedan detta hände går det inte att gå ut på internet, på varken google chrome, fire fox eller IE. internetanslutningen är dock up and running och jag kan prata med folk på msn osv utan att det märks nåt konstigt. skriver detta från en annan dator i samma nätverk också så det är i min dator felet ligger.

jag antar att virusprogrammet blockerar något som inte skall blockeras, men jag har ingen aning om hur jag "unblockar" det s.a.s.?!?!?! fick upp nåt felmeddelande om att det var fel på proxy(?) eller nåt liknande...

såhär står det i historiken i norton:
just den här gången blockerade du 21639 från att få åtkomst till dina nätverksresurser.

och att den är blockerad på alla lokala nätverkskort

snälla ge mig en grundlig förklaring om hur detta avhjälps om ni har någon aning, är lite halvt tappad bakom en vagn

tack på förhand!
Citera
2010-07-27, 22:01
Medlem
Forbliranonyms avatar
Om du går in på ditt virus program kan du se vilka sidor/program du blokerat samt godkännt, så ta helt enkelt bort den från blockeringslistan så borde du va hemma?
Citera
2010-07-27, 22:10
Medlem
ja detta känns givetvis som den logiska lösningen, dock finns inte någon sådan lista med blockerade objekt att finna i min nortonversion from hell :@

någon annan idé?
Citera
2010-07-27, 22:42
Medlem
Jonny666s avatar
Avinstallera Norton och kolla din host fil
Citera
2010-07-28, 17:50
Medlem
har avinstallerat norton, vart hittar jag "host filen"?
Citera
2010-07-29, 00:30
Medlem
Jonny666s avatar
C:\Windows\System32\drivers\etc

Ser den konstig ur så kan du låna filen av kompis
Citera
2010-07-29, 01:03
Bannlyst
Smart o avinstallera

SJÄLVKLART finns det en lista över IP/sidor etc som du blockerat i norton..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in