2010-07-27, 20:06
Medlem
Kan man göra detta fast få liksom köpet utfärdat i sitt eget namn bara att man använder någon annans csn-kort? Spelar väl egentligen ingen roll vilket namn datorn jag skall köpa är såld till egentligen, men vill gärna att de ska vara i mitt eget namn för att underlätta om man skulle behöva lämna in den någongång.

Jag får väl visserligen ett eget CSN-kort någongång i september nu, men när nya iMac kom ut idag blir köpsuget lite väl stort, så hade gärna köpt den redan idag.
Citera
2010-07-27, 20:12
Medlem
Tratts avatar
Du måste visa leg när du köper med CSN kort, fast de kollar inte alltid men Mc Donalds gör det ibland för 5-6kr.
Citera
2010-07-27, 20:13
Medlem
tzjs avatar
Det registreras inget namn när du köper en dator?

Be din syster köpa datorn åt dig med hennes studentrabatt. Skulle du behöva lämna in den kan du säga att du köpt den av din syster. Men det kommer ändå inte vara några problem om du lämnar in den.
Citera
2010-07-27, 20:31
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det registreras inget namn när du köper en dator?

Be din syster köpa datorn åt dig med hennes studentrabatt. Skulle du behöva lämna in den kan du säga att du köpt den av din syster. Men det kommer ändå inte vara några problem om du lämnar in den.
Jo, för garantin.

Eller så kan systern lämna in den.
Citera
2010-07-27, 21:18
Medlem
Hm.. får klura lite på hur jag vill.
Vill ju inte gärna tvinga med min syster att lämna in min dator om den skulle gå i sönder, haha.
Citera
2010-07-27, 21:42
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjap
Hm.. får klura lite på hur jag vill.
Vill ju inte gärna tvinga med min syster att lämna in min dator om den skulle gå i sönder, haha.

Varför inte köpa på apple.se ? De ger ofta bättre studentrabatt där. 10%
Citera
2010-07-28, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
Varför inte köpa på apple.se ? De ger ofta bättre studentrabatt där. 10%
Min gissning är att han vill ha en fysisk butik som han kan lämna in den på om nåt händer istället för att bli tvungen att skicka iväg den själv.
Citera
2010-07-28, 09:26
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JmSevoro
Min gissning är att han vill ha en fysisk butik som han kan lämna in den på om nåt händer istället för att bli tvungen att skicka iväg den själv.

Är bara att lämna in den i en fysisk butik om den pajjar oavsett om han köpt det online eller ej. Finns Apple serviceställen i alla(?) större städer.

Jag har lämnat in både en iBook och en Macbook som jag köpt av mina syskon utan att det varit några problem.
Citera
2010-07-28, 09:31
Medlem
Ledsen att göra er besvikna, men apple.com har tagit bort sin schyssta 10%-rabatt och ersatt den med "köp en mac och får en iPod touch nästan gratis". Köper man en ny mac och en ipod touch som student så får man "upp till 1570 kr i rabatt" på ipoden. Köper man bara datorn får man inte ett öre rabatt.

Värdelöst.
Citera
2010-07-28, 11:15
Medlem
Truffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QSL
Ledsen att göra er besvikna, men apple.com har tagit bort sin schyssta 10%-rabatt och ersatt den med "köp en mac och får en iPod touch nästan gratis". Köper man en ny mac och en ipod touch som student så får man "upp till 1570 kr i rabatt" på ipoden. Köper man bara datorn får man inte ett öre rabatt.

Värdelöst.

Apple Store: 11 995 kr - 22 995 kr
Mecenat Apple Store: 10 795 kr - 20 695 kr

Samt att jag får erbjudandet för Touch, så visst får jag rabatt på datorn.

Edit: Detta prisexempel gäller macbook pro
Citera
2010-07-28, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truffy
Apple Store: 11 995 kr - 22 995 kr
Mecenat Apple Store: 10 795 kr - 20 695 kr

Samt att jag får erbjudandet för Touch, så visst får jag rabatt på datorn.

Edit: Detta prisexempel gäller macbook pro

Sedärja, verkar som jag tagit fel på Apple Store Education och Apple Store Mecenat... My bad.

http://www.99.se/mecenat-csn-studentrabatter/238970-skillnad-pa-apple-store-education-csn-mecenat-apple-store.html

Då kanske det blir till att skaffa ett äpple ändå?
Citera
2010-07-28, 12:01
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjap
Kan man göra detta fast få liksom köpet utfärdat i sitt eget namn bara att man använder någon annans csn-kort? Spelar väl egentligen ingen roll vilket namn datorn jag skall köpa är såld till egentligen, men vill gärna att de ska vara i mitt eget namn för att underlätta om man skulle behöva lämna in den någongång.

Jag får väl visserligen ett eget CSN-kort någongång i september nu, men när nya iMac kom ut idag blir köpsuget lite väl stort, så hade gärna köpt den redan idag.

Ta med dig syster, köp henne något trevligt som tack för hjälpen. Garantin är ju inte bunden till namn, hon kan ha "sålt" den till dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in