2010-07-27, 13:03
Bannlyst
Jag har lite att göra och tänkte jag skulle posta en fråga som förhoppningsvis generar lite sköna infallsvinklar och kommentarer.

Många gånger när jag sitter och läser trådar här på FB så kan jag tycka det är lite synd när en MOD kommer och viftar med OT-flaggan och hotar med varningar, för i själva verket så är många gånger OT roligare att läsa än OnT. Och då menar jag inte personangrepp och andra helt irrelevanta inlägg, utan inlägg med substans men som har glidit lite långt ifrån TS frågeställning.

Håller MODdarna generellt hög nivå tycker ni FB'are eller kunde de vara lite snällare med gallringen och bedömmandet av OT i förhållande till det jag just skrivit?
Citera
2010-07-27, 13:06
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djannih
Håller MODdarna generellt hög nivå tycker ni FB'are eller kunde de vara lite snällare med gallringen och bedömmandet av OT i förhållande till det jag just skrivit?
Även om det är roligt att läsa så är det bra att MOD's försöker hålla kvaliten på topp. Plus om de hade varit tillåtet att skriva massa OT så hade det inte varit lika kul då det händer Det är trots allt lite spännande att skriva roliga saker som man kan få varningar för. 50/50 Spänning i vardagen serru
Citera
2010-07-27, 13:17
Medlem
lendrygghs avatar
Klart det är roligare, men det gynnar inte den diskussion som respektive trådstartare avsett. Det är därför man tar till tillflyktsorten/oasen Laidback som kompensation för den ämnesbundna seriositet man har i övriga Flashback.
Citera
2010-07-27, 13:17
Medlem
micaeles avatar
Och är en OT-diskussion intressant och innehållsrik i sig kan man starta en ny tråd som handlar om detta.
Citera
2010-07-27, 13:40
Medlem
denargetysks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djannih
Jag har lite att göra och tänkte jag skulle posta en fråga som förhoppningsvis generar lite sköna infallsvinklar och kommentarer.

Många gånger när jag sitter och läser trådar här på FB så kan jag tycka det är lite synd när en MOD kommer och viftar med OT-flaggan och hotar med varningar, för i själva verket så är många gånger OT roligare att läsa än OnT. Och då menar jag inte personangrepp och andra helt irrelevanta inlägg, utan inlägg med substans men som har glidit lite långt ifrån TS frågeställning.

Om man tillför nåt till rådande topic och sen kastar in en ny frågeställning eller en egen reflektion som inte är direkt kopplat till diskussionen men ändå intressant tycker jag det inte ska redigeras bort.

Om man däremot bara tramspostar om modellflygplanstävlingar i en relationsråds-tråd så..
Citera
2010-07-27, 15:32
Medlem
csts avatar
Övrigt > Flashback

/mod
Citera
2010-07-27, 15:54
Medlem
zBr9s avatar
Jag kan hålla med om att OT många gånger kan vara riktigt kul eller intressant att läsa, men modsen måste ändå göra vad dom kan för att se till att trådarna följer ämnet som togs upp i trådstarten. Märker man att ett OT som tagits bort av mods ändå genererat viss diskussion och engagerat ett antal medlemmar, så är den bästa lösningen att bara starta en ny tråd som handlar om ämnet. Borde vara bättre för samtliga inblandade eftersom OT-folket får diskutera ämnet fritt utan att behöva oroa sig för att redigeras bort ur tråden, och folk som följde originaltråden där OT uppstod får en renare tråd som inte smutsas ner av en massa OT.
Citera
2010-07-27, 17:30
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Och är en OT-diskussion intressant och innehållsrik i sig kan man starta en ny tråd som handlar om detta.
Exakt så, man kan tom förekomma moderatorernas raderingar genom att RPa och föreslå en utbrytning.
Citera
2010-07-27, 17:37
Medlem
Trodde alltid att
OT = OffTopic
OnT = OnTopic
Citera
2010-07-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxorr
Trodde alltid att
OT = OffTopic
OnT = OnTopic

OT: Ha, ha, fan vad korkat inlägg

OnT: Givetvis, imho, är det för strängt hållet. Dagens moderatorer är otroligt effektiva och
duktiga, jämfört med förr. Men det gör att det sällan blir åka av i trådarna. Fyrverkerierna
uteblir. Det blir bara varsin mellanöl till festen. Alla går hem tidigt.

Behöver jag fortsätta?
Citera
2010-07-27, 19:29
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pytt-I-Pannan
OT: Ha, ha, fan vad korkat inlägg

OnT: Givetvis, imho, är det för strängt hållet. Dagens moderatorer är otroligt effektiva och
duktiga, jämfört med förr. Men det gör att det sällan blir åka av i trådarna. Fyrverkerierna
uteblir. Det blir bara varsin mellanöl till festen. Alla går hem tidigt.

Behöver jag fortsätta?
Kolla på trådarna från 2000-2002, var de mycket bättre i din mening?
Citera
2010-07-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Kolla på trådarna från 2000-2002, var de mycket bättre i din mening?

Kolla på trådarna framförallt 2004-2006. Där var det åka av. Man kunde följa de mest
originella användarna och man hade sina favoriter och hatobjekt.

Idag är det mest en grå massa. Rent och snyggt i trådarna, men ack så trist.
Vill jag ha kalla hårda fakta så surfar jag t.ex. till Wikipedia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in