Citat:
Ursprungligen postat av bustroll1
Jag vet inte vad jag ska göra av det faktiskt... Är cirka 10 dagar sen och oron för att vara gravid tilltar, hade oskyddat sex för inte så länge sedan.. Kanske någon vecka sedan. Vilket var dumt men som alla gör man ju idiotiska drag ibland heh..

Saken är den att han kom inte i mig heller vilket gör det hela ännu mer suspekt.... Har haft känslan att jag ska få mens när som helst sen i typ torsdags förra veckan, men det händer ingenting. Jag har varit fruktansvärt retlig av mig, sovit dåligt, minskat i aptit.. Hur jag är i vikt vet jag inte, men ingenting märkbart i alla fall.. Har haft lätt ont i magen till och från också.. Även min hy har börjat bli dålig, aldrig haft problem med finnar el. dyl. förut. Men det har börjat dyka upp nu.
Rent allmänt är jag cpstressad 24/7 och funderar om det inte kan bero på det..... Funderade på att ta ett gravtest men så läste jag att det ska tas typ fyra dagar innan mens och i så fall är det ju försent, men.. Ändå inte.. Om ni hajar heh.....
http://se.babycenter.com/preconception/activelytrying/homepregnancytests/
Du kan testa dig samma dag som din mens skulle ha kommit om du vill veta om du är gravid. Graviditetshormonet (HCG) börjar utsöndras i det ögonblick som det befruktade ägget fäster i livmoderväggen, och då kan man ha en liten blödning också (nidationsblödning). Jag har känt nidationen i mina graviditeter och på något sätt "instinktivt" vetat att nu... Nu är jag gravid.
Märklig känsla.
Men iaf, ägget fäster ca 5-6 dagar efter befruktning och därmed borde du se på ett gravtest redan nu om du är med barn eller inte. Regeln är att ju dyrare test, desto känsligare för hcg är de.
Köra utan kondom inte bara en gång utan tre? På två dagar? Korkat. Men det vet du ju om, antar jag. Man gör korkade saker ibland. Men låt det här bli en varning till nästa gång om du inte vill bli med barn.
Själv tycker jag att p-piller är ett elände, faktiskt. Jag har aldrig fungerat bra på hormonella p-medel, och kondom är också ganska kass, eftersom jag som många andra är känslig mot latex och latexfria kondomer är skitdyra.
Men det är dyrare att ha barn. Särskilt om man inte är mogen för det, då kostar det mer än bara pengar.