2010-07-27, 08:49
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Hahaha, "toppmodern inredning"? Att du tycker att det där är toppmodernt och lyxigt ger en fingervisning om standarden i din bostad.

Vad det gäller möblemanget är det väl speciellt. Allt skulle kunna vara köpt på myrornas eller IKEA.

TV går bara att köpa i platt utförande nuförtiden, så det är inget anmärkningsvärt. Dessvärre ser den ut att vara minst en decimeter tjock, så det är definitivt inte den senaste platt-TV:n.
Att det är ett PS3 är lite anmärkningsvärt. Det får man tydligen betala knappt tre tusen kronor för.
Emellertid skall man ha i åtanke att det är ett gruppboende. Det är inte bara till för ett barn utan för en grupp.

"toppmodern inredning"
Stäng igen kakhålet din vidriga lilla svenskhatare. Ser bättre ut än hos 75% av svenskarna, ni vet de kröker rygg för att betala världens högsta skatter och försörja utlänningarna med 300-400 miljarder om året. Notera också att 10% av barnen i nämnda kommun lever i fattigdom.

Flyktingbarnen bereds moderna lokaler som är modernt utrustade inklusive underhållning. Officiella siffror är att varje "ensamkommande flyktingbarn" (med skägg) kostar ca 1 miljon per år.
Citera
2010-07-27, 08:50
  #14
Medlem
Kära trådstartare!

JA det skulle man kunna säga, vill man vara riktigt korrekt så kvittar vart du är ifrån på
denna lilla planet. Det är just alkoholiserad förslappade och fördummade nationalister som ens
klagar. Det handlar om folk som behöver det.

Vill du diskutera slöseri!!! Ta det svenska militärväsendet.. där har vi slöseri!!!!!!!!
Citera
2010-07-27, 08:59
  #15
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trojanen
Kära trådstartare!

JA det skulle man kunna säga, vill man vara riktigt korrekt så kvittar vart du är ifrån på
denna lilla planet. Det är just alkoholiserad förslappade och fördummade nationalister som ens
klagar. Det handlar om folk som behöver det.

Vill du diskutera slöseri!!! Ta det svenska militärväsendet.. där har vi slöseri!!!!!!!!
Kära Trojanen,
Nej, folk behöver inte det från Sverige och vi har ingen skyldighet att varken hjälpa eller försörja dessa ofta ekonomiska opportunister/parasiter! Vill ni oikofober bedriva hjälpverksamhet kan ni göra det ur egen ficka och på plats där era pengar kan användas oerhört mycket effektivare och komma fler tillgodo!

Import och försörjning av hundratusentals ovälkomna fullkomligt ointegrerbara sociala problem från Afrika och Mellanöstern till enorma kostnader i form av social oro, mänskligt lidande och urholkning av välfärden - det är slöseri! Ställ inte det mot ett redan istort sett obefintligt försvar, obefintligt mycket tack vare de enorma nedskärningar som varit nödvändiga för att dölja sanningen om massinvandringen.
__________________
Senast redigerad av genserik 2010-07-27 kl. 09:01.
Citera
2010-07-27, 09:09
  #16
Medlem
ElMacoGrandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Stäng igen kakhålet din vidriga lilla svenskhatare. Ser bättre ut än hos 75% av svenskarna, ni vet de kröker rygg för att betala världens högsta skatter och försörja utlänningarna med 300-400 miljarder om året. Notera också att 10% av barnen i nämnda kommun lever i fattigdom.

Flyktingbarnen bereds moderna lokaler som är modernt utrustade inklusive underhållning. Officiella siffror är att varje "ensamkommande flyktingbarn" (med skägg) kostar ca 1 miljon per år.

Källa på det? Tycker nämligen att det verkar lite mycket med tanke på att den totala statsbudgeten för 2010 är på lite drygt 806 miljarder?
Citera
2010-07-27, 09:10
  #17
Medlem
Badsectors avatar
Som referens kan ni ju titta in på valfritt svenskt äldreboende och jämföra standarden.

Det är allt lite kräksmak i munnen efter det där - det är alltså den standarden på sakerna de slår sönder och bränner när de har sina hissy-fits då och då.
Citera
2010-07-27, 09:20
  #18
Bannlyst
Mutar man kommuner 60.000r per månad per skäggbarn så ska det väl vara kvalite?

Man skäms hur man prioriterar dessa skäggbarn framför våra äldre!
Citera
2010-07-27, 10:31
  #19
Medlem
miaroses avatar
Jag kommer då inte ha så där fint då jag flyttar till eget boende...
Citera
2010-07-27, 10:35
  #20
Medlem
Suck, då behöver dom inte komma hit -.-
Citera
2010-07-27, 10:42
  #21
Bannlyst
Jag har inte ens fucking råd att köpa ett Wii spel!

Vad är det för fel med mitt jävla land?

För det första stöter svenskarna ut mej för att jag liknar en blatte...

Och sen så hjälper dom flyktingsbarn när jag inte ens har råd till ett Wii spel

Jag känner ilskan koka... jag vill inte hata mitt land... men som det ser ut nu...känner mej förråd av Sverige..

Jag är hälften spansk med ursprung i Libyen och hälften svensk, måste alltid säga det här för att inte väcka ilska i denna så kallade "Icke rasistiska SDare"
Citera
2010-07-27, 10:43
  #22
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uaex
haha, min bror åker taxi till skolan , varje resa kostar ca 700kr, kommunen betalar det, ja han är svensk.
Edit: Sverige har råd med det fattar du väl?

Skillnaden är väl att din bror faktiskt är född i landet, varför ska dessa som inte ens är födda här ha rätt till såna här privilegier, det är ett förbannat svineri. Och en spottloska i ansiktet på de som byggt upp det här landet. Varför är du tillsynes så nöjd med att negerungar lever loppan för dina pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av miarose
Jag kommer då inte ha så där fint då jag flyttar till eget boende...

Sen kommer boendet vara i gångbart skick efteråt, det kommer inte negrernas prylar vara.
__________________
Senast redigerad av sven.hedin 2010-07-27 kl. 10:47.
Citera
2010-07-27, 10:43
  #23
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElMacoGrande
Källa på det? Tycker nämligen att det verkar lite mycket med tanke på att den totala statsbudgeten för 2010 är på lite drygt 806 miljarder?

Då kanske du borde kolla upp det faktum att statsbudgeten bara är en post i det offentliga svenska systemet.

Några andra:
Försäkringskassan:
Citat:
Försäkringskassan beslutar om rätten till ersättning och betalar ut pengarna. Under 2008 utbetalades 449 miljarder svenska kronor. Av 100 kronor som används för privat konsumtion kom 23 från socialförsäkringen.

Kommuner och landsting:
Citat:
Från år 2009 till år 2010 har både kommunernas och landstingens
skatteinkomster minskat med 4,4 procent. I kronor betyder det att
skatteinkomsterna minskade till 336 miljarder för kommuner och till
175 miljarder kronor för landsting.

Innebär ytterligare 511 miljarder kr i skatteunderlag för de kommunala utgifterna.

Inom alla dessa områden så mjölkas skattepengar för att försörja invasionen.
Citera
2010-07-27, 10:53
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Kära Trojanen,
Nej, folk behöver inte det från Sverige och vi har ingen skyldighet att varken hjälpa eller försörja dessa ofta ekonomiska opportunister/parasiter! Vill ni oikofober bedriva hjälpverksamhet kan ni göra det ur egen ficka och på plats där era pengar kan användas oerhört mycket effektivare och komma fler tillgodo!

Import och försörjning av hundratusentals ovälkomna fullkomligt ointegrerbara sociala problem från Afrika och Mellanöstern till enorma kostnader i form av social oro, mänskligt lidande och urholkning av välfärden - det är slöseri! Ställ inte det mot ett redan istort sett obefintligt försvar, obefintligt mycket tack vare de enorma nedskärningar som varit nödvändiga för att dölja sanningen om massinvandringen.

Ur ett rent moraliskt pespektiv anser jag att det är precis vad vi måste göra. Vänd på situationen du hade velat ha exakt samma hjälp. eller?

Jag anser att det är tvärt om, kostnaderna kring försvarsmakten är enorma. En samlad till gång som når över 100 000 000 000 sträcket. Det kostar OSS 39 miljarder varje år, här ser vi 19 åriga pojkar felutbildas för att leka krig. 10,5 miljarder som Migrationsverket kostar går till hjälp för behövande människor, detta går inte att jämställa.

Det kanske är dags för oss att börja vänja oss vid en mer tolerant värld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in