Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja vem i Sverige har egentligen råd med "platt-tv" förutom alla dessa berikare?
Känns som att den stora behållningen av att läsa skräpet är att få en inblick i vad det är för inredning som gäller i ett genomsnittligt nationaldemokratiskt hem.

Iväg en sväng till IKEA med er istället för att bli gröna av avundsjuka på lyx som ni tror er inte har råd med.
Att du är en svenskhatare vet vi redan sedan din framfart i alla trådar som behandlar utlänningar.
Som påpekats så är vad vi ser på bilden och den i övrigt beskrivna standarden att likställa med bättre hotellstandard (typ Radisson SAS). Det ger en bra bild av varför det kostar en miljon per år att ta hand om ett ensamkommande "flyktingbarn"
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Du får gärna fråga.
Jag tycker på intet sätt att bilden jag sett skiljer sig särskilt mycket från vilket boende som helst med okej standard. Det ser helt enkelt ut att vara ett rätt ordinärt rum. Om vageln i ögat är platt-tv och PS3 så tycker jag inte att du ska tala om rationella resonemang.
Det må kosta en miljon att ta hand om ett ensamkommande flyktingbarn, är inte särskilt insatt i det, men jag tror verkligen inte att det du kallar "bättre hotellstandard" (det vi andra kallar ett rätt ordinärt rum) är en särskilt stor del av denna påstådda miljon. Kostar det en miljon är det nog andra orsaker till det, vill jag mena.
Du uppvisar som sagt någon slags sektbeteende. Huruvida det klassas som en sjukdom låter jag vara osagt men det är mycket möjligt att det är så.
Rummet på bilden går som sagt att jämföra med bättre hotellstandard. Inget överdådigt men likställt med vad man kan förvänta sig på vanliga affärshotell. Du har självfallet inte heller någon aning om totalkostnaden är för att hyra/köpa, renovera, underhålla, utrusta etc. en fastighet till ett sådant skick. Att det skulle finnas andra tunga utgiftsposter är ju knappast ett motargument.
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
På vilket sätt tycker du att de ska bo?
Jag tycker de ska bo i sina hemländer och att de ska lägga de 200 000 de betalar för att ta sig hit på alla föräldralösa barn som finns där.
För övrigt heter det "
nagel i ögat".