2011-03-13, 12:34
Medlem
3rdstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Recensionerna har börjat trilla in, ganska ljumna betyg. http://www.rottentomatoes.com/m/battle-los-angeles/

Funkar väl som en bakisrulle.
Trailern såg ju helt OK ut (sa jag iofs om Skyline också), men ovanstående recensioner var ju tämligen dystra.

Lite tråkigt i så fall, har ju en barnslig förtjusning när det gäller "utomjordingar-invaderar-jorden-och-föraktar-oss-ynkliga-primitiva-jordvareser-men-USA-räddar-världen -ändå"-rullar. Men det får ju inte bli för klyschigt och uselt manusmässigt.

Nåväl, bakisrulle i värsta fall, som sagt.
Citera
2011-03-13, 12:35
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför bestämde dom sig för att göra denna i PG-13?

Det logiskt tråkiga och uppenbara svaret är att de väljer PG-13 för att tjäna pengar.
Citera
2011-03-13, 19:47
Medlem
Enfattigens avatar
Ser fram emot många förvirrade kommentarer från folk som laddar hem The Asylums "Battle of Los Angeles" (som sändes igår) och tror att det är den här filmen
Senast redigerad av Enfattigen 2011-03-13 kl. 19:51.
Citera
2011-03-14, 00:07
Medlem
Medves avatar
Jag laddade hem filmen idag, var hyffsat kvalite och hyffsat ljud för att vara cam men stängd av efter jag zappade igenom snabbt, bilden var sne så man såg inte allt så vill inte sabba film känslan för just den filmen
Citera
2011-03-14, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Ser fram emot många förvirrade kommentarer från folk som laddar hem The Asylums "Battle of Los Angeles" (som sändes igår) och tror att det är den här filmen

Hehe....kan sätta pengar på att det är några idioter som går i fällan och sedan kommer med kommentarer här
Citera
2011-03-14, 01:10
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Hehe....kan sätta pengar på att det är några idioter som går i fällan och sedan kommer med kommentarer här

Anntar du tänker på mig eller.

Måste väll vara rätt?

http://thepiratebay.org/torrent/6239..._READ_NFO_LKRG
Citera
2011-03-14, 15:35
Medlem
Rödskäggs avatar
Black Hawk Down korsat med Independence Day, kastrerat med en PG-13 rating? En sak är säker, jag tänker iaf inte bekosta någon biobiljett för kalaset. Premissen är intressant men då hollywood siktar på så bred publik som möjligt i dessa dagar så kommer det fallera helt katastrofalt. Man kan inte ge sig på att göra en godkänd "realistisk" krigsfilm utan blod och lemlästningar, det blir bara rumphugget och fel.

Jag kommer nog se den förr eller senare men i sådana fall med väldigt låga förväntningar på innehållet. Räknar helt med att dom försöker etablera karaktärerna i alldeles för lång tid av filmen och sen inte göra något intressant alls med det. Michelle Rodriguez kommer ha pilotbrillor, vara aggrobitchig och dö i tredje akten som hon alltid gör, alienvapnerna kommer vara totalt fantasilösa och man kommer få någon sorts klumpig scen där två av huvudkaraktärerna står och skriker om vad som är rätt/fel att göra för att vinna fighten.

Har nog mer förhoppningar om Asylum films version som nämnts i tråden. Några bekanta på andra sidan atlanten konstaterade att dom fann Battle OF Los Angeles mycket mer givande än Battle: Los Angeles.
Citera
2011-03-15, 00:29
Medlem
BarryHeros avatar
Ingen annan än jag som har sett den? Jag var på förhand taggad, men förväntningarna grusades lite av Skyline-fiaskot.

Tyvärr visade det sig att Skyline var mycket mer underhållande än den här filmen. Lanserad som en alienfilm så var det 5 % utomjordingar och 95 % dålig krigsfilm. Det kändes som en ADHD-blandning av Call of Duty och Terminator Salvation där inte ett enda klipp var längre än en sekund långt. Detta kombinerat med en kamera som aldrig var stilla gjorde filmen outhärdlig att titta på.

Det var två timmar tråkigt pepprande. Tunn och tråkig. Stor besvikelse.

Såg den på premiären, visste ingenting om recensionerna på förhand och när jag kom var det knappast någon överraskning att kritiker totalsågat den. Roger Ebert gav den en halv stjärna.
Citera
2011-03-15, 17:15
Medlem
Averys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Ingen annan än jag som har sett den? Jag var på förhand taggad, men förväntningarna grusades lite av Skyline-fiaskot.

Tyvärr visade det sig att Skyline var mycket mer underhållande än den här filmen. Lanserad som en alienfilm så var det 5 % utomjordingar och 95 % dålig krigsfilm. Det kändes som en ADHD-blandning av Call of Duty och Terminator Salvation där inte ett enda klipp var längre än en sekund långt. Detta kombinerat med en kamera som aldrig var stilla gjorde filmen outhärdlig att titta på.

Det var två timmar tråkigt pepprande. Tunn och tråkig. Stor besvikelse.

Såg den på premiären, visste ingenting om recensionerna på förhand och när jag kom var det knappast någon överraskning att kritiker totalsågat den. Roger Ebert gav den en halv stjärna.

Håller med om allt. Jag förstår inte varför dem propsade som fan på att det skulle vara "shaky cam" vilket gjorde att man blev illamående under första riktiga striden mellan människor och aliens.

Blev även riktigt förbannad på att dem lyckades leverera riktigt häftiga aliens men aldrig någon som helst förklaring till varför de gjorde så som de gjorde. Ville ha lite bakgrundshistoria men tydligen så hade dem en helt efterbliven manusförfattare.
Citera
2011-03-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avery
Håller med om allt. Jag förstår inte varför dem propsade som fan på att det skulle vara "shaky cam" vilket gjorde att man blev illamående under första riktiga striden mellan människor och aliens.

Du kunde ju ha spoilermarkerat ditt sista stycke!!
Citera
2011-03-15, 20:13
Medlem
GreenProphets avatar
Vilken skit film, mer drama än handling.

Citera
2011-03-19, 10:31
Bannlyst
Vilket skräp! Man måste ju stänga av hjärnan för att inte vrida sig av obehag över avsaknaden av logik i filmen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in