Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om dom nu enbart åker i 40.000km/h måste dom ju vara odödliga eller kan förnya celler osv, nu är inte jag nån astronom eller har siffror men nästa galax är väl många ljusår bort (osäker här iofs)? dvs du måste åka i 300.000km/sekund i flera år för att ens komma ut ur vintergatan, och i vårat solsytem finns inget sånt liv, förmodligen inte i de närmaste heller som vi har scannat av ganska bra(?)
Så om dom åkt i 40.000km/h måste dom ha färdats i hundratusentals år för att komma hit då?
Jag påpekade att enligt filmen så kunde ju människorna observera deras färd.
detta tyder på "rimliga" farter. Kanske inte ska haka upp dig på 40 000km/h vilket bara var ett exempel.
Det är sanslöst skillnad på det och överljusfart ex.
asteroider mfl brukar ha den hastighet jag menar.
Jämför inte deras fysik med våran,varför skulle dom åldras med cell-fördelning likt oss?
Varför skulle dom inte kunna ha botmedel alt alternativ? kanske dom föds eller ligger i dvala tills dess ett lagom avstånd hit och väcks upp?
Överväg även teorin om maskhål-förflyttning i rum.
Överväg att bara för att drakes teori säger att liv inte borde finnas här,kan dessa ET´s har rest hit för länge sen och har en bas som vi inte kan observera,kanske t o m i egna solsystemet.
...baah *suck