• 1
  • 2
2010-07-27, 00:19
Medlem
Tack tack!

Den bootar ju från skivan och allt sån är i sin ordning, det är när den har läst in filerna och man kommer in i formateringsstadiet det kommer fram "blåskärm" och allt vad det innebär, vilket borde ha något med viruset att göra då det nämner att det finns virus på hårddisken,
Jag har även kört CHKDSK /F enl beskrivningen som kom upp på blåskärmen och det resulterade i 0 smittade filer (MÄRKLIGT)...

Alkohol: Menar du att jag ska köra aktivitetshandlaren när jag loggar in på windows normalt ?
För när jag gör det stängs det ner lika fort och varningsrutan om dll32 kommer fram direkt, så jag hinner inte riktigt komma in där ska försöka att få upp den snabbt som du sa.
Citera
2010-07-27, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knubbas
Tack tack!

Den bootar ju från skivan och allt sån är i sin ordning, det är när den har läst in filerna och man kommer in i formateringsstadiet det kommer fram "blåskärm" och allt vad det innebär, vilket borde ha något med viruset att göra då det nämner att det finns virus på hårddisken,
Jag har även kört CHKDSK /F enl beskrivningen som kom upp på blåskärmen och det resulterade i 0 smittade filer (MÄRKLIGT)...

Alkohol: Menar du att jag ska köra aktivitetshandlaren när jag loggar in på windows normalt ?
För när jag gör det stängs det ner lika fort och varningsrutan om dll32 kommer fram direkt, så jag hinner inte riktigt komma in där ska försöka att få upp den snabbt som du sa.

Först fixar du så att du lyckas avsluta processen sen så installerar du Malwarebytes' Anti-Malware som det står om i tråden jag länkade. Jag hittade 4-5 infections med det programmet och nu verkar det fungera bra.
Citera
2010-07-27, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkohol
Dock så är fortfarande internet explorer konstigt och de flesta hemsidor går det inte att komma in på, någon som vet vad det kan bero på?

Om det är så att du kommer in i kontrollpanelen, kolla så att inte DNS-servrarna är utbytta.
Kör antingen med operatörens eller prova följande:

8.8.8.8

208.67.222.222

130.237.225.199

Citat:
Tack tack!

Märkligt indeed...

Det bästa jag tycker du kan göra just nu är att skaffa en LiveCD, förslagsvis Slax (LÄNK) för att på så vis åtminstone kunna surfa utan problem och därifrån planera nästa steg så att säga.

Mvh
jo0ker

PS. Citera gärna när du svarar så att jag inte missar ditt svar.
Citera
2010-07-27, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Om det är så att du kommer in i kontrollpanelen, kolla så att inte DNS-servrarna är utbytta.
Kör antingen med operatörens eller prova följande:

8.8.8.8

208.67.222.222

130.237.225.199

Verkar fungera nu utan att jag behövde göra något, men vet nån hur man kan vara riktigt säker på att allting är borta? Varken AVG eller det programmet jag nämnde tidigare hittar något virus i alla fall.
Citera
2010-07-27, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkohol
Verkar fungera nu utan att jag behövde göra något, men vet nån hur man kan vara riktigt säker på att allting är borta? Varken AVG eller det programmet jag nämnde tidigare hittar något virus i alla fall.

Skönt att det löste sig.

Det säkraste borde rimligtvis vara att först rensa med 3-5 pålitliga program och därefter kolla efter spår manuellt (hårddisk, register etc.)

Det är åtminstone vad jag skulle ha gjort om jag var i din sits.

Mvh
jo0ker
Citera
2010-07-27, 01:57
Medlem
Tack för alla tips!

Har nu fått det att fungera helt och hållet, la över Win7 filerna från usb till en dvd skiva och boota ifrån och nu fungerar det utmärkt =)

MEN... När jag i början gjorde partisioner lade jag en på 25gb att ha OS på, var lite snabb och ivrig att få igång skiten och glömde göra en partision med kvarvarande 455gb

Är det bara göra om och göra rätt eller finns det någon genväg och fixa till den kvarvarande biten av hårddisken ?
Citera
2010-07-27, 02:21
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Är det bara göra om och göra rätt eller finns det någon genväg och fixa till den kvarvarande biten av hårddisken ?
Högerklicka på Dator -> Hantera -> Lagring -> Diskhantering och leta sedan upp den oallokerade delen av disken och formatera den.
Citera
2010-07-27, 03:35
Bannlyst
Haha, läser trådstarten och tänker "fyfan vilken tur att man själv inte har den skiten" och känner sig nästan lättad av att läsa att det löste sig för andra, är det konstigt? Ska aldrig ha på datorn över natten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in