2010-07-26, 21:27
Medlem
Skall bli gudfar till min systerson och har helt kört fast vad det gäller presenter. Behöver lite tips. Vad har ni gett/fått?
2010-07-26, 21:43
Medlem
SambalOeleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Skall bli gudfar till min systerson och har helt kört fast vad det gäller presenter. Behöver lite tips. Vad har ni gett/fått?
En blankett för utträde ur kyrkan. Uppskattades si så där av föräldrarna, men andra på dopmottagningen skrattade medgivande.
2010-07-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SambalOelek
En blankett för utträde ur kyrkan. Uppskattades si så där av föräldrarna, men andra på dopmottagningen skrattade medgivande.

haha hade nog tänkt mig ngt mer påkostat.
2010-07-26, 22:47
Medlem
Varför inte en klassisk barnbok? Vet att t.ex. Elsa Beskows och Astrid Lindgrens sagor finns i fina samlingsvolymer (dvs flera sagor i samma bok) med vackra illustrationer.
Annars är ju ett halssmycke vanligt. Eller ett kit för att göra gipsavgjutningar av barnets händer och fötter att spara i en minnestavla.
Själv har jag gett bort ett lapptäcke som jag sydde själv, tjockt och gosigt. När bebisen var liten låg hon på det med babygymmet, nu dukar hon gärna picnic på täcket

Läste om någon som gett en flaska vin som skulle klara att lagras lika lång tid som det skulle ta för barnet att fylla 18 år, det var annorlunda.

På dop jag har varit har det mest givits kläder, gosedjur och liknande till bebisen.

OffT: Tips. Finns det äldre syskon med i bilden? Ge gärna en liten, symbolisk present till det med, kan bli mycket avundsjuka om bebisen (som inte bryr sig) får ett presentberg och stolta syskonet inte får något. Jag har gett ett litet pussel och ett par fingervantar med casperdockor på fingrarna till syskon i 2-3årsåldern. Mycket uppskattat.
2010-07-27, 08:01
Avslutad
Mina barn har fått pengar och såna där silver/tennsaker att gravera.

Jag själv föredrar att ge pengar på ett eller annat sätt eller något som är kvar länge och speciellt (dvs inga gosedjur eller kläder).

Är man fadder tycker jag man ska tänka till lite extra. Kanske en slant i fonder? Något som kommer växa med barnet.
2010-07-27, 09:23
Medlem
Tjelsis avatar
Man brukar ge ett halssmycke i guld (ett hjärta) med namnet ingraverat

Jag gav det eftersom jag skulle bli gudmor
2010-07-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Mina barn har fått pengar och såna där silver/tennsaker att gravera.

Jag själv föredrar att ge pengar på ett eller annat sätt eller något som är kvar länge och speciellt (dvs inga gosedjur eller kläder).

Är man fadder tycker jag man ska tänka till lite extra. Kanske en slant i fonder? Något som kommer växa med barnet.

Håller på endel med aktier och fonder så det har jag funderat på. Hur skall jag förhålla mig till de andra barnen. Dom är 3 totalt, så om man skall ge en slant så blir det en ganska stor utgift.
2010-07-29, 10:23
Medlem
Eftersom det är en kille, så lär han kanske inte vara så intresserad av ett guldhjärta, men till flickor är det en utmärkt present!
Själv ger jag saker de BEHÖVER; gåstol, lära-gå-vagn, bilstol, cykelsits+hjälm kanske.
Silverskedar, tennmuggar och annat är det nog inga föräldrar som blir direkt glada för nu förtiden...Och barnen, ja, de lär knappast smycka bokhyllan med dessa prylar när de flyttar hemmifrån!
En pojke gav jag Ericson-aktier, så fonder eller aktier kan kanske vara nått?!
2010-07-29, 13:47
Medlem
https://www.flashback.org/t644107
2010-07-29, 19:10
Medlem
Emerains avatar
i bibelbutiken (klicka dig vidare från bibeln.se) kan du köpa ett välsignelsesmycke. finns både som halsband, sked och s.k. badge. jag rekommenderar halsbandet, det är fint, inte särskilt dyrt, och självklart praktiskt om barnet väljer att använda det. badgen riskeras att tappas bort, skeden kommer inte användas.

halsbandet är bäst. kostar en 2-3 00 kronor
2010-08-09, 00:47
Medlem
Vi fick några olika böcker ur serien "Barnkammarboken" det uppskattade jag mycket, speciellt med en personlig hälsning i! Eller något fint smycke.
2010-08-09, 18:18
Medlem
DeathToYourReligions avatar
En CD (eller LP om man verkligen bryr sig om barnet) med Motörhead så barnet slipper växa upp i ständig rädsla för att diskusioner om första skivan ska komma upp, och barnet blir tvungen o säga Kent eller arvingarna eller liknande pinsamheter.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in