Tjena! Jag lunchade idag på botaniskaträdgårn i göteborg idag. Efter det tog vi en liten promenad runt.
När vi hade gått förbi "Vattenfallet" så sa min brorsa "Vad det luktar Skunk eller räv här? Någon sträv doft." Men jag identifiera doften som Majja, lukta lite Superskunk-aktigt och är nästan helt säker på min sak. Så, är Botaniska trädgårn ett vanligt ställe att odla på därför jag kände den doften 3 gånger under tiden vi promenera runt där? Och sista gången vi löste så fick vi ganska många frön, Jag vet att det är för sent men skulle det gå att odla där? Skulle det vara riskabelt?
Nu är jag inte helt väl bevandrad i hur botaniska trädgården ser ut men jag har på kän att det itne är någon ultimat odlingsplats.
Vill även dra mig till minnes att det tidigare i forumet har tagits upp någon växt som luktat väldigt likt cannabis, kommer dock inte på vad de kom fram till att den hette, men möjligheten finns ju att det kan vara den du kände?
Odla där.. nja.. Men det har varit populärt att gömma (plasta in noga!) droger där. Lyft på en sten, gräv lite, plantera paketet, gräv över och lägg tillbaka stenen. Sedan har du EN kompis som du litar på till 100% som är med. Om du skulle bli tagen av polisen kan din kompis snabba sig dit, ta en omväg för att irra bort eventuell polis och flytta på drogerna. Finns ett stort skogsområde intill också... Men se upp för t.ex rävar, de höll på att förstöra ett paket med heroin när vi bara plastade in och grävde ner. Vi kom tillbaka tre dagar senare och såg små plastbitar överallt. Plastpåsen låg helt öppen. Lyckligtvis hade den inte haft hål på de innersta plastlagren. Så en massa gladpack kring ett paket som sedan stoppas i ett tomt pringlesrör som du sedan förseglar med silvertejp innan du gräver ner är en bättre idé.