2010-07-26, 16:09
Medlem
Ankfanskaps avatar
Jag har haft lock för båda öronen nu i ca 1.5 vecka. Det kom smygande till en början för att sedan ge ett jätte tryck i öronen, fick även ont i kinderna, pannan, tinningarna och käkarna. Gick till läkarn och han sa att det förmodligen var bihåleinflammation men han var inte säker. Fick utskrivet nasonex som jag skulle ta för besvären. Nu har jag använt den i nästan en vecka och visst smärtan i kinderna och det har släppt men locket sitter kvar. Fast det har blivit lite bättre.

Hela dagen igår kändes det nästan som att locket var borta men framåt kvällen kom det tillbaka och tryckte jätte mycket. Och efter typ 4 timmar sa det "plopp" i ena örat och det släppte. Men när jag vaknade igen var det tillbaka. Jag börjar bli så jävla trött på detta nu. Hur lång tid ska man behöva gå runt med detta lock för öronen? Jag vet inte ens om det kan klassas som lock för det är inte så att jag hör mig själv i huvudet men det trycker och om jag rör på käkarna ändras "trycket" i öronen hela tiden och det knastrar.

Jag tryckutjämnar i princip hela tiden men det ger verkligen bara lite effekt. Finns det några husmorstips man kan nyttja? Någon som haft likadant, i sådana fall hur lång tid tog det för locket att försvinna? Kan man blanda nasonex med vanlig nässpray för att hjälpa till under dagen? Tar 2 gånger på morgonen och 2 gånger per kväll i. Tips?
Senast redigerad av Ankfanskap 2010-07-26 kl. 16:16.
Citera
2010-07-26, 16:11
Medlem
supermassives avatar
Har ingen aning om vad du ska göra. Men jag tycker att du kanske ska gå iväg igen och be dom kolla upp det eller bara prata med dom. Själv gick jag runt i ett halvår med lock för ena örat bara för att jag aldrig orkade gå iväg. Visserligen släppte det tillslut, men det var jobbigt och jävligt onödigt och dumt gjort av mig att inte gå iväg med det.
Citera
2010-07-26, 16:14
Medlem
Ankfanskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Har ingen aning om vad du ska göra. Men jag tycker att du kanske ska gå iväg igen och be dom kolla upp det eller bara prata med dom. Själv gick jag runt i ett halvår med lock för ena örat bara för att jag aldrig orkade gå iväg. Visserligen släppte det tillslut, men det var jobbigt och jävligt onödigt och dumt gjort av mig att inte gå iväg med det.

De tittade i mina öron och sa att de såg jätte fina ut. inget vax eller så. Så det kändes ju jätte konstigt att det är lock liksom. Men han sa att det var vanligt vid förkylning att örontrumpeten svullnar igen. Men jag tycker att kortisonsprayen borde hjälpt mer än vad den har gjort. Det har ju blivit lite bättre men absolut inte bra.
Citera
2010-08-18, 17:35
Medlem
Ankfanskaps avatar
Har fortfarande inte blivit av med skiten. Visst har det kanske blivit en aning bättre men inte speciellt mycket. Var en vända hos läkaren och han sa att det var vätska bakom trumhinnan?
Han sa att han skulle skicka remiss till öronläkarn ifall det inte var över inom några veckor. Nu har det gått ett par veckor och eländet är kvar.

Lite nyfiken ifall någon vet. Vad gör öronläkarn egentligen? Kan de suga ut vätskan på något sätt eller hur funkar det?
Citera
2010-08-18, 17:50
Medlem
DRPOEs avatar
rekommenderar psykakuten i närmaste stad. Strunt i det där med öronen. Din sinnessjukdom är prio ett.
Citera
2010-08-20, 17:14
Medlem
Ankfanskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
rekommenderar psykakuten i närmaste stad. Strunt i det där med öronen. Din sinnessjukdom är prio ett.

Man behöver ju inte ta allt bokstavligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in