Hej, jag har ett jobbigt dilemma som jag kommer till längre ner i texten, min nuvarande flickvän är 21år och bor hemma. Vet inte riktigt vart jag ska börja.. Men det handlar om hennes familj som ”mobbar” henne för att hon har egen stil när det gäller kläder och hårfärg åt hårdrocks hållet. Hennes föräldrar är väldigt gammal modiga av sig och tycker att hon ska se ut som dom , dom klagar och säger ungefär ”hur kan du se ut sådär blala,du skämmer ut våran familj och släkten tycker samma” och sen har hon en äldre syster som är 35år men beteer sig som hon vore 13år, hon säger också taskiga saker till min flickvän. Och hon för henne så känns det som hela familjen är emot (vilket fallet egentligen nu är). Och allt detta gör henne väldigt deprimerad och får väldigt självförtroende, och den som får ut för det är jag, at hon gråter ut i min famn och säger att dom är elaka, och jag vet inte vad jag ska säga mer det jag redan flera gånger förut =/ är det någon som kan ge mig tips/förslag hur jag kan peppa min flickvän att ”stå emot/ignorera” dom elak kommentarer som hennes föräldrar och syster slänger till henne titt som tätt, för detta påverkar vårat förhållande så otroligt mycket =( för det kan va en helt vanlig fredag kväll och allt är jätte bra tills vi ska gå och lägga oss i sängen (då det ofta blir till att man tänker på en massa saker) då är det då det brukar brista för henne och helt plötsligt börja fundera på alla dom där sakerna, och hon då säger ”jag är fulast blalala, ingen vill ha mig” trots att vi varit i 2år snart. Övrigt så är vårat förhållande jätte bra förutom när det händer att hon får sina *mental break downs.. , och det får mig nästan att vilja göra slut pga att själv inte har ett så bra psyke att jag kan peppa någon annan när som helst =/ för mig blir det ohållbart om det ska fortsätta vara såhär. Om något är oklart eller ni vill veta mer så är det bara fråga på.
Snälla ge mig råd vet inte vad jag ska ta mig till =(
Snälla ge mig råd vet inte vad jag ska ta mig till =(