2010-07-25, 22:35
Medlem
shadow666s avatar
Hej, jag har ett jobbigt dilemma som jag kommer till längre ner i texten, min nuvarande flickvän är 21år och bor hemma. Vet inte riktigt vart jag ska börja.. Men det handlar om hennes familj som ”mobbar” henne för att hon har egen stil när det gäller kläder och hårfärg åt hårdrocks hållet. Hennes föräldrar är väldigt gammal modiga av sig och tycker att hon ska se ut som dom , dom klagar och säger ungefär ”hur kan du se ut sådär blala,du skämmer ut våran familj och släkten tycker samma” och sen har hon en äldre syster som är 35år men beteer sig som hon vore 13år, hon säger också taskiga saker till min flickvän. Och hon för henne så känns det som hela familjen är emot (vilket fallet egentligen nu är). Och allt detta gör henne väldigt deprimerad och får väldigt självförtroende, och den som får ut för det är jag, at hon gråter ut i min famn och säger att dom är elaka, och jag vet inte vad jag ska säga mer det jag redan flera gånger förut =/ är det någon som kan ge mig tips/förslag hur jag kan peppa min flickvän att ”stå emot/ignorera” dom elak kommentarer som hennes föräldrar och syster slänger till henne titt som tätt, för detta påverkar vårat förhållande så otroligt mycket =( för det kan va en helt vanlig fredag kväll och allt är jätte bra tills vi ska gå och lägga oss i sängen (då det ofta blir till att man tänker på en massa saker) då är det då det brukar brista för henne och helt plötsligt börja fundera på alla dom där sakerna, och hon då säger ”jag är fulast blalala, ingen vill ha mig” trots att vi varit i 2år snart. Övrigt så är vårat förhållande jätte bra förutom när det händer att hon får sina *mental break downs.. , och det får mig nästan att vilja göra slut pga att själv inte har ett så bra psyke att jag kan peppa någon annan när som helst =/ för mig blir det ohållbart om det ska fortsätta vara såhär. Om något är oklart eller ni vill veta mer så är det bara fråga på.

Snälla ge mig råd vet inte vad jag ska ta mig till =(
Citera
2010-07-25, 22:49
Medlem
korqs avatar
Antar att din flickvän inte vill förändra sitt utseende, och varför bor hon hemma när hon är 21?
Annars, kan hon inte flytta hem till dig?
Du får väl annars ta dig ett samtal med familjen som verkar vara riktigt efterblivna, och när dom är såpass dumma som dom nu verkar vara kommer det varken göra till eller från skulle jag tro.
Citera
2010-07-25, 23:43
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korq
Antar att din flickvän inte vill förändra sitt utseende, och varför bor hon hemma när hon är 21?
Annars, kan hon inte flytta hem till dig?
Du får väl annars ta dig ett samtal med familjen som verkar vara riktigt efterblivna, och när dom är såpass dumma som dom nu verkar vara kommer det varken göra till eller från skulle jag tro.

Håller helt med. Tror inte att de hade ändrat på sig för att TS kommer och pratar med dem. De ser väl snarare det som att han inkräktar på deras heliga familjerelation då, och blir irriterade på honom också.

Detta är ju något hon måste ta tag i själv, genom en seriös diskussion. Hon ska inte behöva bli mobbad av sina egna föräldrar, det är ju helt absurt. Men om det mot förmodan inte skulle gå att lösa, eller om hon inte orkar med att tala ut med dem om det får hon helt enkelt försöka flytta därifrån.
Citera
2010-07-26, 00:02
Medlem
shadow666s avatar
exakt, hon vill inte ändra sitt utseende för att hennes föräldrar+släkten är så drygt efterblivna,saken är att jag "tänkt" prata med hennes föräldrar,men då blir det väll som jag att inkräktar i deras familj och kommer och "ska styra och bestämma",men eftersom att jag känner familjen rätt väl vid det här laget så kan ja nästa sätta min ena tumme på att dom inte kommer ändra tankebana det minsta vare sig det är jag eller hon som försöker prata med dom. Hon bor hemma för tillfället för att hon heller har ett jobb precis som jag, Själv så bor jag ensam i en etta och går på soc ungefär =P och det känns lite sådär med att flytta ihop med henne pga att det hänt även hos mig att hon fått sina mental break downs, men å andra sidan kanske hon inte blir deppad om vi skulle bo tsm,det som blir jobbit är om hon fortsätter bli sådär, då blir det ännu en jobbig situation "att ja måste skicka tillbaka till hennes helvete" vilket kommer få mig att må dåligt,men kan ju också bli så att det inte blir så mer om hon slipper sina efterblivna föräldrar..., saken är den att hennes föräldrar är väldigt styrande och sådär. så dom kommer inte hjälpa henne skaffa en lägenhet för att dom tkr att hon ska bo hemma tills hon hittat ett jobb och förstår inte själva att dom psykar ner henne. hela dilemmat känns som ett moment22, ena utvägen för henne är att hon flyttar hem till mig,eller går till socialen och pratar med dom =P vad finns det annars för utväg? det är väll det eller försöka få henne att "stå emot", vilket också ä sjukt att man ska behöva träna sig att ta skit från sina egna föräldrar =S
Citera
2010-07-26, 00:10
Medlem
KloBengans avatar
Med tanke på det du säger om att hennes föräldrar inte är medvetna om vilken skada de gör, så tror jag nog att den bästa utvägen är för henne att faktiskt prata med dem. Hon måste få dem att förstå att de faktiskt sårar henne riktigt djupt, och att det inte är hållbart över huvud taget.

Om detta är HELT otänkbart får ni helt enkelt vänta till hon kan flytta, men jag rekommenderar hellre att hon reder ut sina problem med föräldrarna - det lär ge mest med tanke på framtiden också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in