2010-07-25, 22:19
Medlem
grapoluponapes avatar
Jag har fått lära mig att en låt som ofrivilligt snurrar runt i skallen kallas för komplementslåt. Ofta består trudelutten bara av en sekvens av låten och inte sällan är det den sämsta delen i hela låten.

Senast igår hade jag Patrik Isakssons vidrigt jävla usla äckellåt "Hos dig är jag underbar" i huvudet halva dagen. Inledningsfraserna: "Hos dig är jag stark, hos dig är jag underbar" skar likt skalpeller i min stackars skalle. På repeat! Hans låtsashesa töntröst viskade sig lidande runt i mitt kranium och allt jag kunde se var hans uppknäppta vita skjorta och råttpitts-ögon. Jag frös.

"I would do anything for love (but i won't do that)" är en annan jobbig låt jag har haft den här veckan. Meat Loafs störiga, ömkande stämma som hulkar ur sig tådrypande lögner i nån nedlagd kyrka i närmare tio minuter. Fy fan!

Men det värsta är att den enda lösningen för att bli av med låten är att lyssna på den.

Så varför får man alltid så förbannat dåliga låtar i skallen och vilka är era värsta?
Citera
2010-07-25, 22:24
Medlem
Crystalskulls avatar
Fan, nu fick jag den där förbannade Meat Loaf-låten i skallen jag med bara för det.

Hade Status Qou's "Roll over lay down" på hjärnan i en vecka för ett tag sedan. Är dock en bra låt, men jävligt jobbigt att höra första versen om och om igen.
men det är sant att det oftast är dåliga låtar som sätter sig på hjärnan, vet inte varför. Reklam låten "Upplev mer, upplev mer, upplev mer med bredbandsbolaget" är ett bra exempel på en sådan låt.
Citera
2010-07-25, 22:24
Medlem
Jack.Dogs avatar
Just nu snurrar Lady Gagas "Alejandro" (stavning?) i mitt huvud dygnet runt, och har gjort det i några dagar. Jag hade inte ens lyssnat på låten under pistolhot, dessvärre kan man inte styra alla radioapparater i sin omgivning...
Citera
2010-07-25, 22:27
Medlem
Evilyns avatar
"Är du kär i mig ännu, Klas-Göran" är en av de som jag verkligen lider av att ha på skallen. Tyvärr händer det ganska ofta.
Citera
2010-07-25, 22:29
Medlem
Crystalskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
"Är du kär i mig ännu, Klas-Göran" är en av de som jag verkligen lider av att ha på skallen. Tyvärr händer det ganska ofta.

Hahahaha, fy fan vad jag lider med dig. Riktigt vidrig låt.
Citera
2010-07-26, 11:13
Medlem
grapoluponapes avatar
Det värsta tycker jag är när man får typ ett riff eller en slinga utan sång i skallen.

Syntriffet i Roxettes "She's got the look" eller den där låten som numer fungerar som intro till SVT's program Djursjukhuset.

Hata.

Nån gång hade jag introt till Arkiv X också. Riktigt svårsjunget, men ändå fastnar det.
Citera
2010-07-26, 12:47
Medlem
SarangHaes avatar
Varför? Ingen aning. Repetetiv inlärning, då radiomusik är oundvikligt om man rör sig i stadsmiljö, kanske
"Lalalalalalalala" Kylie Minogue med den passande titeln Can't Get You Out of My Head
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in