2010-07-25, 19:10
Medlem
Märkte för några dagar(veckor?) sen att mitt internet har blivit mycket långsammare. Då var det bara flashvideor och andra streams som var märkbart långsammare, men nu verkar något ha hänt igen. Det kan ta flera sekunder att ladda en sida och bredbandskollen ger mig resultat som 2mbit ner och 0.2mbit upp när jag betalar för 24/1. Svarstiden ligger på runt 400-500 ms.

Jag testade att byta till googles dns istället för BBBs egna, men det går fortfarande för långsamt.
Någon som vet vad som kan vara fel?

Datorn kör Ubuntu 10.04 och använder ett trådlöst usbkort.
Citera
2010-07-25, 20:27
Medlem
Först av allt. Fabriksåterställ modem. Sedan testa kabelbundet, om det inte funkar, testa med annan rj11 mellan propp och modem. Om inte det funkar, testa annan propp. Om inte det funkar, frikoppla första jack. Om inte det funkar, testa med annan dator. Om inte det funkar, Ring till support och säg att du gjort allt det där och du lär få ett nytt modem, alt teknikerutskick.
Citera
2010-07-28, 16:14
Bannlyst
Lånar tråden eftersom rubriken stämmer bra.

Har också 500 ms svarstid när jag kör tp-test på min ena dator men om går jag testar den andra datorn så får jag 3-4 ms. Båda är trådbundna och går direkt från NIC via switch till "modem".

Funderar om det beror på nån inställning på NIC'et men vet inte vad det kan vara. Har testat med att inaktivera allt antivitus och brandväggar osv. Kör Win7.

Nån med någon idé?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in