2010-07-25, 17:45
Medlem
Hey!

Jag håller på att utbilda mig till säkerhetstekniker (IT) och det är därför jag skapar denna tråden. Syftet är att testa om min router är hackbar, närmare sagt så har jag bytt lösenord på routern för ett halvår sedan. Men sedan glömt bort lösenordet, och om jag återställer routern så återställs telefonen också. Lite för lat för att fixa om allt det, så tänkte ta och se om den är hackbar.

Brute force attack?
Eller vad tycker ni? , Ge förslag.

, LeaadZ
Citera
2010-07-25, 18:08
Medlem
TMMs avatar
Återställs telefonen om du resetar vooden? Vad är det för Vood du har egentligen? Telias?
Citera
2010-07-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Återställs telefonen om du resetar vooden? Vad är det för Vood du har egentligen? Telias?

Tele2 & Japp. Men hur som helst, även om den återställs eller icke. Använder jag informationen om 'hur' till studerande och inte att 'hacka' mig in i andras router.

Några förslag?
Tänkt på brute forceattack tills routern dör, sedan logga in med Config - Admin?
Men det är ju i princip samma sak som att bara återställa skiten.
Citera
2010-07-26, 12:50
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaadz
Tele2 & Japp. Men hur som helst, även om den återställs eller icke. Använder jag informationen om 'hur' till studerande och inte att 'hacka' mig in i andras router.

Några förslag?
Tänkt på brute forceattack tills routern dör, sedan logga in med Config - Admin?
Men det är ju i princip samma sak som att bara återställa skiten.

Under den tid som jag jobbat med Tilgins grejer har jag faktiskt aldrig tänkt på bruteforcen, antagligen för att det varit lättast att hänvisa till att reseta den. Dessutom skulle nog bruteforce ta för lång tid såvida du inte har satt ett skapligt lätt lösenord i den.

Intressant är dock att det finns omflashningsverktyg för att uppdatera mjukvaran i voodarna, som jag IOFS - dessvärre - aldrig använt själv. Jag föreställer mig därför att det borde gå att overrida inloggningen på något sätt. Tyvärr är jag nog inte till större hjälp här för övrigt...
Citera
2010-07-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Under den tid som jag jobbat med Tilgins grejer har jag faktiskt aldrig tänkt på bruteforcen, antagligen för att det varit lättast att hänvisa till att reseta den. Dessutom skulle nog bruteforce ta för lång tid såvida du inte har satt ett skapligt lätt lösenord i den.

Intressant är dock att det finns omflashningsverktyg för att uppdatera mjukvaran i voodarna, som jag IOFS - dessvärre - aldrig använt själv. Jag föreställer mig därför att det borde gå att overrida inloggningen på något sätt. Tyvärr är jag nog inte till större hjälp här för övrigt...

Xpeedio?
Citera
2010-07-29, 19:33
Medlem
7777777s avatar
Dictionary attack kanske om du minns att du hade ett vanligt ord som möjligtvis kan finnas i en vanlig ordlista.
Citera
Igår, 01:42
Medlem
figegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaadz
Hey!

Jag håller på att utbilda mig till säkerhetstekniker (IT) och det är därför jag skapar denna tråden. Syftet är att testa om min router är hackbar, närmare sagt så har jag bytt lösenord på routern för ett halvår sedan. Men sedan glömt bort lösenordet, och om jag återställer routern så återställs telefonen också. Lite för lat för att fixa om allt det, så tänkte ta och se om den är hackbar.

Brute force attack?
Eller vad tycker ni? , Ge förslag.

, LeaadZ

Är det Bredband2 så är login:

Login: root
Password: ahy9mee2

Du kan inte gå in på shodan och leta upp alla routrar dom är alla okkuperade av mig sedan flera år så jag finns i bakgrunden och så gör ryssarna med som har skapat routern.

PS: Bahnhof har något som börjar på x och har aktiverat clish shell från andra hållet så dom avråder jag bara att använda.
Senast redigerad av figeg Igår kl. 01:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in