2010-07-25, 16:10
Medlem
Tjenare! Detta ämnet har kanske redan behandlats utförligt på fb, jag har sökt men inte hittat det jag letat efter, om jag har missat något ber jag om ursäkt.

Till saken:
Använder min externa hårddisk för att spela upp filmer och dylikt på våran TV på sommarstugan såhär års. Finns en usb-port i TV:n som den externa helt enkelt kopplas in till.
TV:n ifråga kan bara läsa från FAT32, dvs inte från NTFS. Fat32 tar ju inte filer som är större än 4 GB, så alla de filmer jag har liggande på datorn i formatet IMG och ISO går ju inte att föra över till hårddisken.

Finns det något sätt att dela dessa filer på mitten, eller på något annat sätt få dem spelbara på TV:n som bara kan läsa FAT32?

Självklart kan man ju skaffa avi-filer från början, men det är lite sent påkommet för min del, tack på hörhand.
Citera
2010-07-25, 16:14
Medlem
naganof2s avatar
Blir svårt att dela img/iso fil på 2, men eftersom det är dvdfilmer antar jag?
så packa ur .vob filerna som ligger på 1gb/st ur din img'/iso fil och kör sedan spel lista så den spela upp en fil i taget.
enda nackdelen med det blir att du måste sätta igång eventuella undertexter varje gång den byter vob fil.
Citera
2010-07-25, 17:27
Medlem
Jo det är sant, men kan man packa upp även IMG-filer till .vob?
Citera
2010-07-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastergenius
Jo det är sant, men kan man packa upp även IMG-filer till .vob?

Du kan väl testa? Bara att öppna dem med winrar.

Sen så måste du nog packa upp dem ändå eftersom jag aldrig har sett en tv som kan köra iso och img.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in