Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-25, 13:42
Medlem
Sitter i skrivande stund och letar program för att radera det som finns på hårddisken så att det som finns försvinner och den når så nära som möjligt ny och tom.

Har tittat på killdisk men efter att läst på nätet att dban bör vara det bästa alternativet.

Men som det är på dess mini finns det ingen cd-rom utan jag måste köra genom usb-minne gissar jag. Men hur får jag detta att fungera ?

Har laddat ner programmet lagt det på usbminnet startat om och lagt usb-minnet som start i bios, men det händer inget då jag startar om, vad har jag gjort för fel ?

Måste en installera om windows xp om jag kör dban på datorn, eller är det bara hårddiskarna från material som försvinner ?

Har sökt bra länge nu, men lessnat då du finner ett svar är det länkat till en sida som inte finns längre.

Mvh Sinclaire
Citera
2010-07-25, 13:46
Medlem
boostankans avatar
Sök istället mer generellt hur du ska boota .iso med ett usb-minne.

Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Måste en installera om windows xp om jag kör dban på datorn, eller är det bara hårddiskarna från material som försvinner
Nu kanske jag inte riktigt förstår frågan, men om du kör över C:\ så är det väl självklart att operativsystem osv ryker?
Citera
2010-07-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Sök istället mer generellt hur du ska boota .iso med ett usb-minne.

Nu kanske jag inte riktigt förstår frågan, men om du kör över C:\ så är det väl självklart att operativsystem osv ryker?

Jo jag tänkte så, men visste ju inte vilka delar som raderas :/ Men hur fungerar det efteråt ? Jag har ingen skiva eller som sagt finns ju ingen cd-rom heller Hur får man tillbaka xp på datorn då ? när det är klart.

Får vänta till en bakant kommer hem, så kanske han kan lösa det hela. Slipper okunnige jag jaga i mörkaskogen
Senast redigerad av Sinclaire 2010-07-25 kl. 13:53.
Citera
2010-07-25, 13:54
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Jo jag tänkte så, men visste ju inte vilka delar som raderas :/ Men hur fungerar det efteråt ? Jag har ingen skiva eller som sagt finns ju ingen cd-rom heller Hur får man tillbaka xp på datorn då ? när det är klart.
Antar att det finns någon som heter "återställning" eller liknande när du startar om datorn. Troligtvis har tillverkaren lagt in operativsystem och andra inställningar på en egen partition, vilket gör att du snabbt kan återställa/ominstallera datorn. Se till ha kvar denna partionen...
Citera
2010-07-29, 00:29
Medlem
RollerBoySEs avatar
IT-säk -> Windows

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem