2004-05-06, 18:55
Bannlyst
Såg matchen, fan vad skönt tänkte jag först, finland leder och om dom spöar Kanada så:
1. Kanada får pisk, slipper dom mao.
2. Kanske en Sverige - Finland match.

Nu gick inget den vägen, jävla kanadicker!!

För övrigt gjode kanada en japan för er som inte såg matchen.
Citera
2004-05-06, 19:14
Medlem
Scrambles avatar
Såg matchen och jag hejjade på Finland. Tror ändå Sverige får möta Slovakien i final förutsatt att vi slår USA.
Citera
2004-05-06, 19:47
Medlem
thebandits avatar
Hejade på kanadickerna och de vann! Härligt att finnjävlarna är utslagna, det ska dom ha! USA tar vi lätt sedan väntar Kanada i finalen - igen. Foppa avgör i sudden med en felpass som studsar på nån skridsko och in i mål.
Citera
2004-05-07, 03:18
Medlem
Serrus avatar
som en finnjävel kan jag inte annat än att sätta mitt hopp till USA och alternativt Slovakien. Sverige får inte vinna VM-guld så är det bara...
Citera
2004-05-07, 03:47
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serru
som en finnjävel kan jag inte annat än att sätta mitt hopp till USA och alternativt Slovakien. Sverige får inte vinna VM-guld så är det bara...

Där ser man. Själv håller jag alltid på grannlandet i öst direkt Sverige inte är med..
Citera
2004-05-07, 04:44
Medlem
Serrus avatar
Håller på Sverige när Finland inte är med i precis allt utom just Hockey. Vet inte varför jag inte pallar med tre kronor. Kanske är det för att jag vet att tråkningarna blir så stora om Sverige vinner vm-guld... i sporter där finland inte finns med i samma utsträckning slipper man tråkningarna och känner sig friare att heja på Sverige..svårförklarat det där...kanske är det för alla gånger Sverige snuvat Finland på segern under uppeseendeväckande former (t. ex. efter tappad 5-1 ledning)...näe jag vet inte vad det är...
Citera
2004-05-07, 04:52
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Håller på Sverige när Finland inte är med i precis allt utom just Hockey. Vet inte varför jag inte pallar med tre kronor. Kanske är det för att jag vet att tråkningarna blir så stora om Sverige vinner vm-guld... i sporter där finland inte finns med i samma utsträckning slipper man tråkningarna och känner sig friare att heja på Sverige..svårförklarat det där...kanske är det för alla gånger Sverige snuvat Finland på segern under uppeseendeväckande former (t. ex. efter tappad 5-1 ledning)...näe jag vet inte vad det är...

Hehe.. svensk/finsk hockeyhistoria.. 5-1 blir 5-6. Underbar match det
Citera
2004-05-07, 09:42
Medlem
Circle jerks avatar
Citat:

Säften, fänne... Är det 6-5 som spökar fortfarande?? Allvarligt talat jag förstår, jag skulle aldrig hålla på Finland heller...
Den rivaliteten är för stark. Punkt slut. Men håll med om att finnarna har dalat lite dom senaste 3-4 åren?
Citera
2004-05-07, 11:20
Medlem
Finnjävels avatar
Det beror på att vi inte har haft någon "bra" tränare sedan Curre Lindström, sad but true. Det räcker inte med bara sisu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in