2010-07-24, 18:21
Bannlyst
Jag vet att man kan ändra ett av de namnen som syns i denna bilden, men går det att ändra även det andra? Själva kontonamnet som man anger när man installerar Windows (XP)?

Bilden: http://u.snelhest.org/i/2010/07/24_668.png

Det är nämligen så att det som inte går att ändra, så vitt jag vet, syns vid inloggningen och jag vill gärna få det bytat. Som det är nu så är det bara något helt random liksom.
Citera
2010-07-24, 22:31
Medlem
X_surfers avatar
Menar du administratörskontot?

Japp det går, öppna startmenyn välj kör och skriv secpol.msc och tryck enter, nu kan du ändra namnet på administratörskontot inaktivera det osv. Även gästkontot går att inaktivera och byta namn på.
Citera
2010-07-24, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Menar du administratörskontot?

Japp det går, öppna startmenyn välj kör och skriv secpol.msc och tryck enter, nu kan du ändra namnet på administratörskontot inaktivera det osv. Även gästkontot går att inaktivera och byta namn på.

http://u.snelhest.org/i/2010/07/24_6015.png

Det där är vad som dyker upp efter enter-trycket, jag ser ingenstans där man kan ändra något namn..
Citera
2010-07-24, 22:37
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghosts-N-Stuff
http://u.snelhest.org/i/2010/07/24_6015.png

Det där är vad som dyker upp efter enter-trycket, jag ser ingenstans där man kan ändra något namn..

Vilket var precis vad vi var ute efter...

Hade du bara letat lite så hade du hittat det.

Nu minns jag inte exakt var, men jag har för mig att det är under lokala principer, kan hända att det ligger under kontoprinciper också (var ett par år sen jag använde XP senast)
Citera
2010-07-24, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Vilket var precis vad vi var ute efter...

Hade du bara letat lite så hade du hittat det.

Nu minns jag inte exakt var, men jag har för mig att det är under lokala principer, kan hända att det ligger under kontoprinciper också (var ett par år sen jag använde XP senast)

Man kan byta namnet på administratörskontot, vad som nu menas med det, men nu är det inte det kontot jag vill byta namn på. Och så vitt jag känner till så finns det bara två konton på min dator. Mitt eget konto som heter "Anders" och ett gästkonto som dock är inaktiverat.

Men bland Documents And Settings så finns det två mappar, en som heter "All Users" och en som heter "HEATON LOLOL". Det är detta "HEATON LOLOL" som jag vill byta då det är det som syns vid inloggningen till Windows bland annat och som är associerat med mitt Anders-konto. Det var alltså "HEATON LOLOL" jag skrev in som datornamn/någonting liknande då jag installerade Windows.

Hajar inte alls hur fan Microsoft tänkte i och med detta att man har olika namn på samma konto, på något jävla skumt vis..
Senast redigerad av Ghosts-N-Stuff 2010-07-24 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in