2010-07-24, 18:14
Medlem
Jonthies avatar
Tjena
Jag har ubuntu.
men jag har ett problem...
Jag skulle vilja veta hur man installerar spel t.ex. HeroesOfNewerth.
Jag skulle gärna vilja veta hur jag installerar skype.
Jag har testat installera båda med Package installer och det funkar inte.
MVH
Jonthie
Senast redigerad av Jonthie 2010-07-24 kl. 18:17.
Citera
2010-07-24, 18:21
Avslutad
Skype är bara att ladda ner och installera: http://www.skype.com/intl/sv/get-skype/on-your-computer/linux/post-download/
Citera
2010-07-24, 18:28
Medlem
Jonthies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Skype är bara att ladda ner och installera: http://www.skype.com/intl/sv/get-skype/on-your-computer/linux/post-download/
Funkar ej när ska börja installationen står det: ERROR: Wrong architecture i386.
Citera
2010-07-24, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jonthie
Funkar ej när ska börja installationen står det: ERROR: Wrong architecture i386.
Klicka på det andra alternativet istället då, i386 = 32-bit.
Citera
2010-07-24, 20:28
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
I första hand testar du med pakethanteraren, i Ubuntu heter det Software center. Finns det inte där är det bara att göra som på Windows. Googla och ladda ned. Tänk på att ladda ned rätt version. 64 eller 32 bitars, och du har förmodligen 64 bitars, även känt som AMD64.
Citera
2010-07-24, 22:30
Medlem
Jonthies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
I första hand testar du med pakethanteraren, i Ubuntu heter det Software center. Finns det inte där är det bara att göra som på Windows. Googla och ladda ned. Tänk på att ladda ned rätt version. 64 eller 32 bitars, och du har förmodligen 64 bitars, även känt som AMD64.
Jag har klarat installera skype. men jag skulle gärna vilja installera HoN.
Det är sparat som en .sh fil.
Jag har testat installera det med package installer men då står det:
Could not open 'HoNClient-1.0.6.1.deb'
The package might be corrupted or you are not allowed to open the file. Check the permissions of the file.

Vet inte vad jag ska göra?!
Citera
2010-07-24, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jonthie
Jag har klarat installera skype. men jag skulle gärna vilja installera HoN.
Det är sparat som en .sh fil.
Jag har testat installera det med package installer men då står det:
Could not open 'HoNClient-1.0.6.1.deb'
The package might be corrupted or you are not allowed to open the file. Check the permissions of the file.

Vet inte vad jag ska göra?!
Först säger du att det är en .sh-fil men sen står det .deb? Om det nu är en .sh-fil ändå, gör såhär:

Högerklicka på filen och välj Properties, klicka på fliken Permissions och klicka i rutan Allow executing file as program. Stäng nu rutan och starta filen genom att dubbelklicka på den, välj Run i rutan som kommer upp och klicka dig vidare i installationen.
Citera
2010-07-25, 00:52
Medlem
Jonthies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Först säger du att det är en .sh-fil men sen står det .deb? Om det nu är en .sh-fil ändå, gör såhär:

Högerklicka på filen och välj Properties, klicka på fliken Permissions och klicka i rutan Allow executing file as program. Stäng nu rutan och starta filen genom att dubbelklicka på den, välj Run i rutan som kommer upp och klicka dig vidare i installationen.
Tack så mycket det funkar nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in