Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-24, 01:51
Medlem
Pedruss avatar
Hej! Jag har windows 7 på min dator och har tröttnat på det och har bestämt mig för att byta till XP.
Jag har testat 3 olika skivor men får samma error när jag ska installerar. Har pratar runt lite och har märkt att många har problem med Windows xp från Windows 7 då dom har löst det med ett USBminne.

Jag har inget usbminne men en extern hårddisk och undrar nu om det finns något program som kollar om min externa är bootbar eller någon som vet hur man löser problemet med skivan.

Vi behöver inte gå in på varför jag vill byta

Mvh

Pedrus
Citera
2010-07-24, 01:59
Medlem
Balkanizers avatar
Hmm, låter knepigt det där...
Har du provat att Boota från skivorna? dvs inte försökt installera xp:t medans du är i win 7?
Citera
2010-07-24, 02:01
Medlem
Pedruss avatar
Det funkar tyvärr inte
Citera
2010-07-24, 02:18
Medlem
hasenfrasens avatar
Finfin information om din hårdvara och vad för SP du har på dina XP-skivor... eller ens vad det är för felmeddelande.

Köp ett USB-minne och använd WinSetupFromUsb.
Citera
2010-07-24, 02:25
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedrus
Hej! Jag har windows 7 på min dator och har tröttnat på det och har bestämt mig för att byta till XP.
Jag har testat 3 olika skivor men får samma error när jag ska installerar. Har pratar runt lite och har märkt att många har problem med Windows xp från Windows 7 då dom har löst det med ett USBminne.

Jag har inget usbminne men en extern hårddisk och undrar nu om det finns något program som kollar om min externa är bootbar eller någon som vet hur man löser problemet med skivan.

Vi behöver inte gå in på varför jag vill byta

Mvh

Pedrus
Stoppa in Win 7-skivan, starta om datorn, sen väljer du formatera.
Formatera om disken, när du har formaterat om disken och ska skapa en ny partion så lägger du in XP-skivan, och så låter du xp-skivan göra en ny partion, starta om datorn, nu kommer XP att installeras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in