2010-07-23, 22:46
Medlem
ZyberDucks avatar
Jag har gillat en tjej i över 1 år nu och vi har alltid haft ett mycket speciellt förhållande :/ (Än så länge inge mer än kompisar)

Vi pratar ofta och om allt och alla.

Nu är det så att på senaste tiden har hon varit här oftare och t o m sovit med mig 1 natt och kommer också ikväll (Utan sex)
Det har varit mycket "mys" och liknande. Vi har hånglat en gång det va för jag sa att inte hon vågade, men har vart nära många andra gånger också, men det som är problemet är att jag inte vet vad hon känner och jag vill inte göra nått dumt för att förstöra våran vänskap om hon inte känner lika :/

Det har varit så otroligt många gånger som vi har lekat millimeter ifrån varandra och varit när på att hångla men... :/

Är det jag som är för feg? Borde jag ta mer insivativ? Hur fan kan man se om hon har lika känslor för mig som jag har för henne?

--Stavfel bjuder jag på--
Citera
2010-07-23, 23:00
Medlem
WaylonJenningss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyberDuck
Jag har gillat en tjej i över 1 år nu och vi har alltid haft ett mycket speciellt förhållande :/ (Än så länge inge mer än kompisar)

Vi pratar ofta och om allt och alla.

Nu är det så att på senaste tiden har hon varit här oftare och t o m sovit med mig 1 natt och kommer också ikväll (Utan sex)
Det har varit mycket "mys" och liknande. Vi har hånglat en gång det va för jag sa att inte hon vågade, men har vart nära många andra gånger också, men det som är problemet är att jag inte vet vad hon känner och jag vill inte göra nått dumt för att förstöra våran vänskap om hon inte känner lika :/

Det har varit så otroligt många gånger som vi har lekat millimeter ifrån varandra och varit när på att hångla men... :/

Är det jag som är för feg? Borde jag ta mer insivativ? Hur fan kan man se om hon har lika känslor för mig som jag har för henne?

--Stavfel bjuder jag på--

Lite feg är du allt, det gäller att våga, allt som kan hända är att du får ett nej. Känns däremot vänskapsrelationen viktigare för dig och att du inte vill bli av med henne som vän så skall du såklart tänka till innan du gör något, för det kan bli konstigt om hon inte gillar dig tillbaka. Men jag tycker att du skall köra, va inte feg, om ni har hånglat någon gång så betyder ju det att hon gillar dig mer än bara kompis, så måste det ju bara vara..

Lycka till!!
Citera
2010-07-23, 23:04
Medlem
Teskeds avatar
Om du vet vad du vill - go for it!
Somliga är äckliga turgubbar och slipper vara dem som tar steget(undertecknad...), men oftast är det upp till killen. Så om du vet att du vill ha henne tycker jag du borde köra på. Ingen strular väl med en kompis för att visa att man vågar, eller?
Citera
2010-07-23, 23:33
Medlem
Go for it

I värsta fall kommer du höra något som "Vi kan väl vara vänner" vilket skulle nog tyda på att du är djupt i friendzonen och i framtiden kommer det bli väldigt "awkward" mellen er men detta alternativ är nog bättre än att ständigt fundera över det. Dock om det glädjer dig så finns det tecken på att du kanske ses som mer än bara en vän från hennes sida.
Citera
2010-07-23, 23:56
Medlem
ZyberDucks avatar
Hmm :P ska tänka på det ni sa och försöka våga nästa gång

Dock dissa hon idag :/ Hon fick annat o göra
Citera
2010-07-24, 04:37
Medlem
paul.allens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesked
Om du vet vad du vill - go for it!
Somliga är äckliga turgubbar och slipper vara dem som tar steget(undertecknad...), men oftast är det upp till killen. Så om du vet att du vill ha henne tycker jag du borde köra på. Ingen strular väl med en kompis för att visa att man vågar, eller?
Håller fullständig med, var i en liknande situation för något år sedan med en tjej jag var väldigt god vän med, jag chansade för jag visste vad jag ville, men jag hade absolut ingen aning om vad hon ville. Det gick vägen och jag hade ett underbart år och lite till, tillsammans med henne. Vi har fortfarande kontakt idag, det är tyvärr inte riktigt på topp men jag skulle fortfarande inte vilja byta det vi hade mot något i världen, trots att med facit i hand veta hur det skulle sluta.
Citera
2010-07-24, 06:55
Medlem
ZyberDucks avatar
Gick åt helvete tror jag

Hon kom hit till slut med sin kompis som sen gick hem. det slutade med att vi skulle lägga oss o sova så jag tog insinativet och försökte. Vet att hon blir "kåt" av att man håller på med nacken så efter ett tag så börja vi hångla och hon drog ner handen mot jag ni vet
Höll på ett tag och allting slutade med att hon sa "Nej nej, jag kan inte"

Kåt (blöt) va hon som fan men tror hon inte våga gå längre eftersom hon inte vill ha sex med andra än dom hon är/vill bli ihop med , hon somna dock nu. Tror hon är sur

Hoppas hon inte kommer ihåg så mycket imorgon.
Citera
2010-07-24, 10:16
Medlem
rrpipers avatar
Så länge du gör henne kåt så är du på rätt väg. Fortsätt va på ditt eget humör och gör henne kåt igen när du har tillfälle.
Citera
2010-07-24, 10:56
Medlem
Citat:
Gick åt helvete tror jag

Hon kom hit till slut med sin kompis som sen gick hem. det slutade med att vi skulle lägga oss o sova så jag tog insinativet och försökte. Vet att hon blir "kåt" av att man håller på med nacken så efter ett tag så börja vi hångla och hon drog ner handen mot jag ni vet
Höll på ett tag och allting slutade med att hon sa "Nej nej, jag kan inte"

Kåt (blöt) va hon som fan men tror hon inte våga gå längre eftersom hon inte vill ha sex med andra än dom hon är/vill bli ihop med , hon somna dock nu. Tror hon är sur

Hoppas hon inte kommer ihåg så mycket imorgon.

Men du, det finns en sak du kan göra för att känna att det blir rätt, precis det du vill. Vill du hångla med henne så försök det. Blir hon sur så säg till henne att sluta spela svårfångad och skärpa till sig. Troligtvis vill hon ha uppmärksamhet och du ger henne den hela tiden. Därför blir du en ointressant toffel. Skall du ha någon chans får du bli en man och visa vad fan du vill. Blir hon då knasig så skit i henne och se henne som en kompis. Hon kommer förlåta dig...
Citera
2010-07-24, 15:26
Medlem
ZyberDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kneff
Men du, det finns en sak du kan göra för att känna att det blir rätt, precis det du vill. Vill du hångla med henne så försök det. Blir hon sur så säg till henne att sluta spela svårfångad och skärpa till sig. Troligtvis vill hon ha uppmärksamhet och du ger henne den hela tiden. Därför blir du en ointressant toffel. Skall du ha någon chans får du bli en man och visa vad fan du vill. Blir hon då knasig så skit i henne och se henne som en kompis. Hon kommer förlåta dig...

Okey hon drog hem nu så kan förklara lite mer utförligt.

Det börja med att hon kom hit mitt på dan, medans hon vänta på en kompis som skulle färga håret o annat.

Så sa dom att hon skulle sova här inatt eftersom hon inte ville åka hem efter, så visst sa jag tänkte detta blir ju skit bra.
Kl 12 så ringer hennes kompis och säger att hon har tappat bort henne och när dom hittar varandra så ska dom till Uppsala o sova där, så jag tänker "aja, då har jag lite kul medans istället då".

Så jag och några till va o söp hos en polare (Blev ganska packad). När jag väl kom hem vid 1 tiden så ringer dom o säger att dom hade ångra sig att hon kommer hit istället (Hon va vid tillfället ganska borta också)

Så det slutar som vanligt när hon är här att vi hamnar i samma säng och myser, och hon börja skojja som hon alltid brukar men eftersom jag va full så hade alla spärrar släppt lite så det börja med att hon tog av sig BHn och vi allmänt lekte runt/smeka, och jag vet att hon blir mycket kåt av hals kyssar så börja med det och allting slutade med att jag hade handen mellan hennes ben och vi börja hångla.

Som sagt i andra posten så har hon sagt att hon inte vill ha sex med folk hon inte är tillsammans med så några min in i "förspelet" så säger hon typ "Nej nej mittnamn jag kan inte" Tänkte väl aja vi kom till 2nd base iallafall.

Så vi fortsatte mysa utan att göra nå mer men hon va fortfarande kåt så det sluta igen med att handen va där nere och vi började igen och då trodde jag hon hade ångrat sig men efter lite längre än sist så sa hon samma sak igen. Men man hörde på henne att hon njöt och tyckte om det. Så jag sa nått liknande med "Du gillar ju det vi kan fortsätta, vi måste inte gå nå längre om du inte vill"
Då sa hon typ "mmh men det kommer inte jag klara" sen blev hon lite tyst/sur o la sig åt sidan :/

Vettefan hur jag ska uppfatta alltdetta.

Att tillägga va att hon va riktigt plaskvåt så nått måste man ju gjort rätt iallafall (Märktes på henne när man höll på med nacken)
Citera
2010-07-24, 15:55
Medlem
Teskeds avatar
Citat:
Du var packad, hon var packad? Kan vara så att hon vill gå längre än vän med dig, och då ska hennes första gång med dig inte vara på fyllan. Med tanke på hennes inställning till sexpartners så vill hon kanske vara nykter och göra första gången lite speciell.

Eller så är hon ambivalent och inte vet alls vad hon vill. Kanske finns det fler hanar inblandade och hon kan inte välja? Visa vad du vill(och då menar jag inte hoppa på henne och börja pulla henne) när ni båda är nyktra. Prata om kvällen/natten. Försök ta reda på vad hon egentligen är ute efter.
Citera
2010-07-24, 16:03
Medlem
ZyberDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesked
Du var packad, hon var packad? Kan vara så att hon vill gå längre än vän med dig, och då ska hennes första gång med dig inte vara på fyllan. Med tanke på hennes inställning till sexpartners så vill hon kanske vara nykter och göra första gången lite speciell.

Eller så är hon ambivalent och inte vet alls vad hon vill. Kanske finns det fler hanar inblandade och hon kan inte välja? Visa vad du vill(och då menar jag inte hoppa på henne och börja pulla henne) när ni båda är nyktra. Prata om kvällen/natten. Försök ta reda på vad hon egentligen är ute efter.

Jag prata med henne dan efter ja, hon värkade inte sur då eftersom hon inte kom ihåg allt (Inte av alkoholen utan klockan va ganska mycke) Men vi fortsatta "mysa" dan efter, så jag vet inte :/ har fått blandade signaler från henne ett bra tag, men inte vågat göra nått förens nu. Och hon vet vad jag tycker om henne men hon har aldrig sagt vad hon tycker om mig, mer än att hon gillade mig förr, Vet inte hur det är nu.

Och ja hon har ett ex, lika där. Fast dom flesta dagarna så hatar hon honom och vill bara att han ska dra åt helvete, medans vissa dagar kan hon få ångest och sakna honom otroligt mycket :/

Sen äre så att vi redan har ett mycket speciellt "kompis förhållande" Jag är den hon litar på till 100% och hon pratar om allt med mig, (Ja då menar jag allt). Hon har sätt ganska hämska saker i sitt liv och vissa dagar mår hon sämre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in