2010-07-23, 22:45
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Kanske en dum fråga, men med tanke på att Humorlänkar arkiverades och allt blev ett nytt länktips. Räknas post-count i det "nya" eller ej. Varför jag undra, jo för att 90% av inläggen består av:

Citat:
Ha ha, LOL, LAMO, och så vidare.

I FAQ står fortfarande följande:

Citat:
Q: Varför räknas inte alla mina inlägg i postcount?
A: Mysfaktorn i några forum (Humor, Humorlänkar, Laidback, Matchpratforumet i Sport, samt i Viktiga meddelanden-forumet) kommer av lägre krav på diskussionskvalitet än i huvuddelen. Liksom dessa forum njuter smärre undantag från KFK (se nedan), undantas dina där gjorda inlägg från postcount. Inlägg som hamnar i Papperskorgen räknas också bort.

Länktips nämns inte över huvudtaget, och därav undran.

EDIT: Alltså, med närmare eftertanke så vete fan varför jag undrar över detta. Men kom bara på tanken och nyfikenheten fick övertaget.
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2010-07-23 kl. 22:48.
Citera
2010-07-23, 22:58
Medlem
Kebabkaggens avatar
Existerande tråd:

Länktips får ny struktur [Sammanfogad /Mod]

Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
admin beslutade just att Länktips blir ett forum där postcount inte räknas. Det är alltså helt meningslöst att skriva värdelösa inlägg enbart i syfte att utöka sin e-penis.

Om det finns intresse hos er användare av att hjälpa till att göra Länktips till ett okej forum som faktiskt kan innehålla även seriösa och intressanta länktips ber jag alla att enbart skriva om de tror sig tillföra något.
Citera
2010-07-23, 23:07
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Mysteriumet får en tillsägelse för sitt idiotinlägg.

OT raderat

// Mod
Citera
2010-07-24, 00:13
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabkaggen
Existerande tråd:

Länktips får ny struktur [Sammanfogad /Mod]

Fasiken, det hade jag missat. Dock så har ju inte inläggen ökat i kvalitet speciellt mycket. Vidare, så är det kanske naturligt att inläggen vad gäller exempelvis humorrelaterade länkar inte kan vara så värst givande, vilket kanske talar för att göra länktips till ett icke-post-count forum.

Men som sagt, testa kan man, men tror personligen inte att det kommer att hålla i längden.
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2010-07-24 kl. 00:15.
Citera
2010-07-24, 01:53
Medlem
MrFingals avatar
https://www.flashback.org/sp24230499
Citera
2010-07-24, 02:50
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Fasiken, det hade jag missat. Dock så har ju inte inläggen ökat i kvalitet speciellt mycket. Vidare, så är det kanske naturligt att inläggen vad gäller exempelvis humorrelaterade länkar inte kan vara så värst givande, vilket kanske talar för att göra länktips till ett icke-post-count forum.

Men som sagt, testa kan man, men tror personligen inte att det kommer att hålla i längden.
Länktips innehåller mestadels hjärndöda idioter vars främsta mål i livet verkar vara att se så många "roliga klipp", spela så många flashspel och hitta så många "roliga bilder" som möjligt, för att sedan kunna kommentera dessa. Istället för att dessa får postcount för sitt posthoreri kan de nu leka utan att det ser ut som att de deltagit i en massa diskussioner.

Vi har funderat över om vi ska börja hårdmoderera Länktips, och radera oneliners, men kommit fram till att det är ett projekt som får vänta. Det finns betydligt viktigare saker att lägga energin på i nuläget. Jag håller hellre rent i fora som faktiskt kräver det, där majoriteten av debattdeltagarna bryr sig om seriös debatt, än i Länktips där ett intelligent inlägg inte bara innehåller "HAHAHA ".

Verkligheten gör sig påmind.
Citera
2010-07-24, 10:03
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Länktips innehåller mestadels hjärndöda idioter vars främsta mål i livet verkar vara att se så många "roliga klipp", spela så många flashspel och hitta så många "roliga bilder" som möjligt, för att sedan kunna kommentera dessa. Istället för att dessa får postcount för sitt posthoreri kan de nu leka utan att det ser ut som att de deltagit i en massa diskussioner.

Vi har funderat över om vi ska börja hårdmoderera Länktips, och radera oneliners, men kommit fram till att det är ett projekt som får vänta. Det finns betydligt viktigare saker att lägga energin på i nuläget. Jag håller hellre rent i fora som faktiskt kräver det, där majoriteten av debattdeltagarna bryr sig om seriös debatt, än i Länktips där ett intelligent inlägg inte bara innehåller "HAHAHA ".

Verkligheten gör sig påmind.

Hur kommer det sig? Ett länktipsforum brukar väl oftast inte bestå av mycket mer än så..

Tror det skulle bli väldigt mycket onödigt jobb, dessutom är det troligen ganska svårt att få till en konkret diskussion om länkarna.

Om ni skulle börja hårdmoderera det och ta bort one-liners, skulle post-counten komma tillbaka då?
Citera
2010-07-24, 12:56
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother
Hur kommer det sig? Ett länktipsforum brukar väl oftast inte bestå av mycket mer än så..

Tror det skulle bli väldigt mycket onödigt jobb, dessutom är det troligen ganska svårt att få till en konkret diskussion om länkarna.

Om ni skulle börja hårdmoderera det och ta bort one-liners, skulle post-counten komma tillbaka då?

Det är väl det som är det underliggande problemet med länktips. Vissa länkar kan väldigt lätt bli diskuterade på ett bra sätt, medan många av dem inte går att diskutera.

Jag gillar personligen länktips, och tycker humor är en stor del av min vardag, men anser inte att det skall gå ut över de andra diskussionerna. Och därav bör länktips, enligt mig, inte ha post-count.
Citera
2010-07-24, 13:21
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother

Alltså, det går ju att diskutera allt möjligt. Att enbart lägga in "haha" tillför ju inte särskilt mycket, särskilt inte eftersom vi redan har möjligheten att betygsätta trådarna i just Länktips. Däremot har du helt rätt i din iaktagelse, varför beslut togs om att inte lägga ner en massa energi på just det här.

Skulle det utveckla sig så att majoriteten av inläggen som skrev i Länktips var av diskuterande karaktär tror jag att vi skulle kunna införa postcount igen, men vi är långt därifrån.
Citera
2010-07-24, 13:43
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Alltså, det går ju att diskutera allt möjligt. Att enbart lägga in "haha" tillför ju inte särskilt mycket, särskilt inte eftersom vi redan har möjligheten att betygsätta trådarna i just Länktips. Däremot har du helt rätt i din iaktagelse, varför beslut togs om att inte lägga ner en massa energi på just det här.

Skulle det utveckla sig så att majoriteten av inläggen som skrev i Länktips var av diskuterande karaktär tror jag att vi skulle kunna införa postcount igen, men vi är långt därifrån.

Jo, precis.

En möjlighet vore ju att ställa hårdare i krav i t.ex "Övrigt"-tipsen, och till att börja med, för att sedan trappa upp det. Men det är ju något ni får lägga upp, om det ens blir aktuellt.
Citera
2010-07-24, 16:08
Medlem
epost72s avatar
Jag skulle tro att projekt återinföra PC i länktips är dömt att misslyckas.
Lättast där är nog att helt enkelt sortera bort den värsta skiten mha RP:s eller sådant som ni själva upptäcker.

Vissa delar av länktips kan tyckas ha givande diskussioner men det är väl då inte hela världen om det inte ger PC?

Kanske skulle det vara OK att starta upp en mer seriös diskussion med utgång ifrån något som postats i länktips, och isf som TS/deltagare i en sådan tråd skulle man kunna hjälpas åt att rapportera OT/oneliners i denna diskussion?
Senast redigerad av epost72 2010-07-24 kl. 16:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in