2010-07-23, 20:03
Medlem
Skulle hjlpa min gamla mor med hennes nyinkpta brbara dator, en HP 6530b som har mjligheten till fingerprint-lsning vid inloggning.

Problemet r att jag inte lyckas lista ut hur jag lgger in mammas gamla skrynkliga finger s att det funkar. Enligt instruktion p ntet och i datorn skall jag g in p kontrollpanelen alternativt ska i windows efter bio, biometrics eller biometrik fr att hitta applikationen dr jag kan lgga upp det hela. Men jag lyckas inte hitta ngot program eller liknande med detta namn.

Tittar jag under datorns enheter finns sjlva enheten med en enligt datorn fungerande drivrutin.

Ngon som har ngra tips om hur jag gr tillvga?

Tack p frhand!
Citera
2010-07-23, 20:10
Medlem
BossesPizzerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WITHOUTNAME
Skulle hjlpa min gamla mor med hennes nyinkpta brbara dator, en HP 6530b som har mjligheten till fingerprint-lsning vid inloggning.

Problemet r att jag inte lyckas lista ut hur jag lgger in mammas gamla skrynkliga finger s att det funkar. Enligt instruktion p ntet och i datorn skall jag g in p kontrollpanelen alternativt ska i windows efter bio, biometrics eller biometrik fr att hitta applikationen dr jag kan lgga upp det hela. Men jag lyckas inte hitta ngot program eller liknande med detta namn.

Tittar jag under datorns enheter finns sjlva enheten med en enligt datorn fungerande drivrutin.

Ngon som har ngra tips om hur jag gr tillvga?

Tack p frhand!
Kolla under hennes anvndarkonto, ska finnas logga in med fingeravtryck eller liknande.
Citera
2010-07-23, 20:18
Medlem
xeroc81s avatar
I Windows 7 finns det inbyggd support fr fingeravtryck-inloggning, Start->Kontrollpanelen -> "Biometrisk enheter".

Om du inte hittar det valet (namnet kanske inte stmmer 100%, engelsk->svensk versttning) s leta upp CD-skivan som fljer med datorn, installera fingeravtrycks-drivrutinerna/programvaran s ska du kunna konfiguera antingen genom det medfljande programmet eller genom Kontrollpanelen.

Fr senaste drivrutiner fr din modell:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...it=Go%20%C2%BB

Det du mste installera r "HP Protect Tools".
Senast redigerad av xeroc81 2010-07-23 kl. 20:21.
Citera
2010-07-23, 21:37
Medlem
FleXXtoRs avatar
Senast jag hll p att fiffla med snt s rckte det med att man drog fingret ver lsaren s kom en meny upp med instllningar dr man kunde registrera fingeravtryck och anvnda det fr olika saker. Vill minnas att det va p en helt ny HP laptop som hade alla drivrutiner osv installerade direkt frn fabrik.
Citera
2010-07-24, 14:16
Medlem
Tack fr svaren, skall ka ver och testa!
Citera
2013-07-06, 00:09
Medlem
Jag lnar trden lite:
Jag skulle lsa ett problem, vilket gav upphov till ett annat. S jag inaktiverade alla tjnster genom systemkonfigurationen (msconfig). Nr jag startade om datorn insg jag vilken flla jag satt mig sjlv i. Fingerprint-funktionen existerar inte vid inloggning, och "password is not allowed". KAn allts inte logga in. Vad borde gras?
Citera
2013-07-06, 01:13
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PecsPerfection
Jag lnar trden lite:
Jag skulle lsa ett problem, vilket gav upphov till ett annat. S jag inaktiverade alla tjnster genom systemkonfigurationen (msconfig). Nr jag startade om datorn insg jag vilken flla jag satt mig sjlv i. Fingerprint-funktionen existerar inte vid inloggning, och "password is not allowed". KAn allts inte logga in. Vad borde gras?
http://answers.microsoft.com/en-us/w...8-8b715d871399
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in